CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 (redigerat) Hej! Jag skulle vilja veta om man skulle kunna bränna en film på den här skivan. På skivan står de: Traxdata 52x CD-R Skivan tar 700 mb och filmen jag vill bränna är ca 650 mb. Tacksam för svar :) Redigerat 14 Januari 2010 av FCB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Ser inte att det skulle vara några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Okej! Men en fråga till, Går det att bränna avi. filer så att man kan kolla på den på dvd-spelaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Okej! Men en fråga till, Går det att bränna avi. filer så att man kan kolla på den på dvd-spelaren? Filer brukar brännas till AVI, så ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Hur vill du bränna det? Ska det kunna spelas upp på en DVD-spelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Hur vill du bränna det? Ska det kunna spelas upp på en DVD-spelare? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 En vanlig DVD-spelare kan inte spela upp .avi filer. Så nej, det här kommer inte funka. Man måste konvertera .avi filen till .iso och sen bränna den på CD-skivan som du har (varför du har skrivit DVD-skivor i rubriken fattar jag inte). Sen kanske .iso filen blir större än 700 mb, men jag vet inte för jag har aldrig försökt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 En vanlig DVD-spelare kan inte spela upp .avi filer. Så nej, det här kommer inte funka. Man måste konvertera .avi filen till .iso och sen bränna den på CD-skivan som du har (varför du har skrivit DVD-skivor i rubriken fattar jag inte). Sen kanske .iso filen blir större än 700 mb, men jag vet inte för jag har aldrig försökt. I vilket program kan man konvertera den till .iso? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drill Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 men så måste du komma ihåg att att brännaren måste ha lika hög hastighet som 52x eller högre annars går det inte att bränna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 men så måste du komma ihåg att att brännaren måste ha lika hög hastighet som 52x eller högre annars går det inte att bränna Vart kollar man de? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drill Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 det står på skivan vad den kräver och på brännaren vad den kan prestera brännarens hastighet mäts också i x tex. står det 52 x så kan du bränna högre går också fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 det står på skivan vad den kräver och på brännaren vad den kan prestera brännarens hastighet mäts också i x tex. står det 52 x så kan du bränna högre går också fint Ja, men vart ser jag vad brännaren kan prestera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.