Hoppa till innehåll

Bränna En Avi På Skiva


CRAAZY
 Dela

Rekommendera inlägg

Modernare DVD-spelare kan spela .avi filer. Kolla om din kan det och isåfall räcker en CD. Om du bara vill se en film från datorn på TVn kan man koppla den direkt till TVn om den inte står för långt ifrån, eller föra över filmen till en laptop och använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag har en väldigt ny blu-ray/DVD/CD/radio så den kanske tar de(vet ej vart man kollar om den stöder .avi format) och jag har en laptop.

Men jag tänkte bara att det skulle vara lättare med en skiva, om jag ska ta med den till en kompis eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en väldigt ny blu-ray/DVD/CD/radio så den kanske tar de(vet ej vart man kollar om den stöder .avi format) och jag har en laptop.

Men jag tänkte bara att det skulle vara lättare med en skiva, om jag ska ta med den till en kompis eller liknande.

Kolla på dvd'n om det står någonting så som "DivX" eller "Xvid".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle tipsa att du köper en DVD skiva istället (finns på diverse elaffärer och du får pröjsa runt 100-200 för 10 DVD skivor (går att köpa styck på större affärer).

 

Programmet jag andvänder kostar någon hundralapp, så bryter troligtvist mot reglerna om jag länkar till en uppladdning av programmet, så skicka ett privat meddelande så får du veta hur ;)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en väldigt ny blu-ray/DVD/CD/radio så den kanske tar de(vet ej vart man kollar om den stöder .avi format) och jag har en laptop.

Men jag tänkte bara att det skulle vara lättare med en skiva, om jag ska ta med den till en kompis eller liknande.

Kolla på dvd'n om det står någonting så som "DivX" eller "Xvid".

 

På skivan eller spelaren? På spelaren står de DivX HD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En dvd skiva blir totalt värdelöst då filmen du har är 650 mb avi. Tanken med såna här filmer är ju precis att du ska kunna bränna dem på En cd skiva. Skulle du nu inte ha en Xvid / Divx spelare måste du konvertera till ett format dvd spelaren kan känna igen, något som jag inte skulle rekommendera. Du kommer då förstora tillbaka något som redan blivit hårt komprimerat.

 

Om jag var du skulle jag inte bry mig för mycket om du har eller inte, bränn filmen och kolla. Vad kostar en cd skiva nu egentligen, 2 kr?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nero har en funktion där du kan bränna ett filmklipp i DVD-format direkt på skivan utan större problem.

Okej, men jag har testat att klippa bort ganska mycket för att den va för stor, men när jag hade tillräckligt med plats på den så stog det "mata in en tom skiva" fast den va helt tog. Jag tesade att bränna med Windows media player.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nero har en funktion där du kan bränna ett filmklipp i DVD-format direkt på skivan utan större problem.

Okej, men jag har testat att klippa bort ganska mycket för att den va för stor, men när jag hade tillräckligt med plats på den så stog det "mata in en tom skiva" fast den va helt tog. Jag tesade att bränna med Windows media player.

 

Bränn med ett riktigt program istället, som Nero.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...