WASD Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Modernare DVD-spelare kan spela .avi filer. Kolla om din kan det och isåfall räcker en CD. Om du bara vill se en film från datorn på TVn kan man koppla den direkt till TVn om den inte står för långt ifrån, eller föra över filmen till en laptop och använda den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Jag har en väldigt ny blu-ray/DVD/CD/radio så den kanske tar de(vet ej vart man kollar om den stöder .avi format) och jag har en laptop. Men jag tänkte bara att det skulle vara lättare med en skiva, om jag ska ta med den till en kompis eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Jag har en väldigt ny blu-ray/DVD/CD/radio så den kanske tar de(vet ej vart man kollar om den stöder .avi format) och jag har en laptop. Men jag tänkte bara att det skulle vara lättare med en skiva, om jag ska ta med den till en kompis eller liknande. Kolla på dvd'n om det står någonting så som "DivX" eller "Xvid". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xagez Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Skulle tipsa att du köper en DVD skiva istället (finns på diverse elaffärer och du får pröjsa runt 100-200 för 10 DVD skivor (går att köpa styck på större affärer). Programmet jag andvänder kostar någon hundralapp, så bryter troligtvist mot reglerna om jag länkar till en uppladdning av programmet, så skicka ett privat meddelande så får du veta hur ;) Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 Jag har en väldigt ny blu-ray/DVD/CD/radio så den kanske tar de(vet ej vart man kollar om den stöder .avi format) och jag har en laptop. Men jag tänkte bara att det skulle vara lättare med en skiva, om jag ska ta med den till en kompis eller liknande. Kolla på dvd'n om det står någonting så som "DivX" eller "Xvid". På skivan eller spelaren? På spelaren står de DivX HD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 (redigerat) då kan du bränna avi filen Redigerat 14 Januari 2010 av NuPallarJag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 En dvd skiva blir totalt värdelöst då filmen du har är 650 mb avi. Tanken med såna här filmer är ju precis att du ska kunna bränna dem på En cd skiva. Skulle du nu inte ha en Xvid / Divx spelare måste du konvertera till ett format dvd spelaren kan känna igen, något som jag inte skulle rekommendera. Du kommer då förstora tillbaka något som redan blivit hårt komprimerat. Om jag var du skulle jag inte bry mig för mycket om du har eller inte, bränn filmen och kolla. Vad kostar en cd skiva nu egentligen, 2 kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 14 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 (redigerat) Okej! Tack för hjälpen allihopa! :D ;) Men de va bara de att vi har bara en tom cd-skiva hemma och jag är sjuk så jag kan inte gå och köpa fler/DVD skivor nu... Redigerat 14 Januari 2010 av FCB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 14 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2010 25 skivor, runt 120 kr inklusive frakt, enkelt med internet :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Nero har en funktion där du kan bränna ett filmklipp i DVD-format direkt på skivan utan större problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CRAAZY Skrivet 15 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Nero har en funktion där du kan bränna ett filmklipp i DVD-format direkt på skivan utan större problem. Okej, men jag har testat att klippa bort ganska mycket för att den va för stor, men när jag hade tillräckligt med plats på den så stog det "mata in en tom skiva" fast den va helt tog. Jag tesade att bränna med Windows media player. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Nero har en funktion där du kan bränna ett filmklipp i DVD-format direkt på skivan utan större problem. Okej, men jag har testat att klippa bort ganska mycket för att den va för stor, men när jag hade tillräckligt med plats på den så stog det "mata in en tom skiva" fast den va helt tog. Jag tesade att bränna med Windows media player. Bränn med ett riktigt program istället, som Nero. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.