Hoppa till innehåll

Är Din Far Lat?

Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

Ja, detta problem har varit i familjen sedan jag föddes (så kunde jag kunde minnas i alla fall).

Problemet är att min mor jobbar häcken av sig medans man ser min far komma hem och sätta på TV:n och inte göra ett piss. Verkar vara som att han inte bryr sig om hushållet utan bara sitter och kollar på TV. Är det så fadrar skall vara? De skall väl också ta hand om arbetet hemma?

Sedan så har jag aldrig sett honom laga någon maträtt hemma, han kan inte laga mat verkar det som. Det ända han kan göra är stekt potatis och kött, men han har aldrig gjort det när min mor är hemma. Han kanske gör det om modern är borta, men inte när hon är hemma! >__< Man måste säga åt fadern att dammsuga, han kommer inte ihåg att göra det själv.

Och sedan när man frågar honom varför lagar du inte mat eller hjälper till i hushållet, då svarar han "jag arbetar och hinner inte med det". Min mor jobbar lika mycket som honom, och hon jobbar inom Migrationsverket och fadern i en godisaffär där han är en chef. Finns så mycket arbete inom Migration än en godisafffär. ._.' Han gillar alltså att skylla ifrån sig.

En klumpig och lat fader man har. Är det så med er far?

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DarkLight

Nej min far jobbar på systembolaget, sen när han kommer hem lagar han mat(om det inte redan är gjort, fast han brukar alltid komma hem först).

Förresten så är väl stekt potatis å kött ganska gott? :)

Ja, men man skall kunna laga många fler maträtter än bara det. Det låter för lite om han är 55 år gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Stör mej på era ''Far'' man säger väl ändå farsa/pappa.

OnTopic: Nej, han jobbar fan häcken av sej, däremot inte min mamma.

Får man inte använda gammal svenska?

Gå on topic nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stör mej på era ''Far'' man säger väl ändå farsa/pappa.

OnTopic: Nej, han jobbar fan häcken av sej, däremot inte min mamma.

Får man inte använda gammal svenska?

Gå on topic nu!

Ja gjorde ju det, min pappa jobbar kväll några dagar. alltså från 6 - 12 på natten.

Och jo, de får man väl..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Cakeguy

Min farsa cyklar en mil varje dag och paddlar kajak 3-5 ggr om veckan, så jag ser honom inte som lat iaf.

Ja, men hur är han hemma? :S

Är väl ganska rent, och gör mat när man behöver det så att säga. Fast jag är lat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Min farsa cyklar en mil varje dag och paddlar kajak 3-5 ggr om veckan, så jag ser honom inte som lat iaf.

Ja, men hur är han hemma? :S

Är väl ganska rent, och gör mat när man behöver det så att säga. Fast jag är lat.

Vi är barnen, vi ska vara lata! D:

Det är bra att du har en bra farsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...