Gäst DarkLight Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Ja, jag har haft denna dator i över två veckor, och den verkar inte vara så snabb. Den är ju ny och vi betalade den som sagt över 7 tusen kronor, jag och mamma! >_> Vilka delar skall bytas ut för att en dator skall bli snabbare? Länk till datorn: http://www.elgiganten.se/product/datorer-t...rd-bell-ixtreme Skulle verkligen uppskatta seriösa och långa svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Kan väl inte vara seg? En bra processor och samt 6gb ram. Måste va nåt fel. Om jag hade sån data skulle jag sitta 24/7 vid den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Han har säkert vista på'n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 Han har säkert vista på'n. Nej, det är Windows 7, som du ser i länken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Denisb Skrivet 15 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Januari 2010 formatera om? Uppdatera drivers? Vet inte vad som kan vara fel. Men fråga elgiganten om varför den är seg osv. Tro mig att dom kommer säkert säga men den ska vara sån osv, men det är BULLSHIT. Dom försöker bara sälja den osv. Denis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 http://www.pricerunner.se/pi/223-2551211/S...duktinformation Elgiganten har tagit bort datorn från deras sida. Testa att trycka på start-menyn, sök efter programmet dxdiag och kör programmet. Kolla så att operativsystemet är Win 7 (64-bitars) och inte Win 7 (32-bitars). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Ja, jag har haft denna dator i över två veckor, och den verkar inte vara så snabb. Den är ju ny och vi betalade den som sagt över 7 tusen kronor, jag och mamma! >_> Vilka delar skall bytas ut för att en dator skall bli snabbare? Länk till datorn: http://www.elgiganten.se/product/datorer-t...rd-bell-ixtreme Skulle verkligen uppskatta seriösa och långa svar! Om du vill bänkmarkera lite och jämföra om din dators resultat är i klass med liknande datorer så ladda ner programmet 3DMark Vantage och låt den köra igenom på default inställningarna. När den är klar så stänger den av sig själv och ger dig ett score. Om du inte vet var du ska leta så kan du ju alltid posta dem här, men kom då ihåg att skriva vilka komponenter du har i din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 16 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Januari 2010 Ja, jag har haft denna dator i över två veckor, och den verkar inte vara så snabb. Den är ju ny och vi betalade den som sagt över 7 tusen kronor, jag och mamma! >_> Vilka delar skall bytas ut för att en dator skall bli snabbare? Länk till datorn: http://www.elgiganten.se/product/datorer-t...rd-bell-ixtreme Skulle verkligen uppskatta seriösa och långa svar! Om du vill bänkmarkera lite och jämföra om din dators resultat är i klass med liknande datorer så ladda ner programmet 3DMark Vantage och låt den köra igenom på default inställningarna. När den är klar så stänger den av sig själv och ger dig ett score. Om du inte vet var du ska leta så kan du ju alltid posta dem här, men kom då ihåg att skriva vilka komponenter du har i din dator. @ Garone: Ja, jag tackar. Får väl göra det när jag får tillbaks min nya dator. =/ @ DenisB: Ja, det är sant. De säljer den och sedan när man vill ha hjälp om något gått sönder tar det över 1 månad för de att åtgärda problemen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 18 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2010 ofta datorn är seg? sjuk dator isåfall, reklamera den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.