spy Skrivet 29 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2010 Epiphone G400 eller Squier Standard Stratocaster, tycker båda är snygga men undrar nu vilken som har det bästa soundet. Är tacksam för svar :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 29 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2010 (redigerat) Du jämför äpplen med päron, båda är frukter men har helt olika smak.. Uhm, beror på vad du har för stil.. G400 med sina två humbucker ger ett lite mer "tyngre" ljud, vet inte hur jag ska beskriva det.. Mera heavey stil. Medans Stratocasterns tre single coils ger ett mjukare och mer blues-aktigt ljud.. Så som sagt, beror på vad du spelar. Du hittar f.ö. ganska bra reviews på youtube ibland, bara att söka på gitarrens namn (; Edit - Nu ska du inte tro att man endast kan spela blues med Stratten och heavy med G400.. Stratten är ganska mångsidig, har själv en och kan spela ganska många stilar med den. Har inte spelat på en SG-modell men jag antar att den som sagt har ett tyngre ljud och mer dist i ljudet (rätta mig här någon..) Säger du hurudana stilar du spelar är det lättare att säga vilken som passar dig bättre ;) Redigerat 29 Januari 2010 av Strato Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spy Skrivet 29 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2010 låter som att stratocastern passar mig bäst B) men jag gillar att köra allt möjligt, men mest rock :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 31 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2010 Då är en strata ett prima val, men bara det inte är en Squire... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hurricane Skrivet 31 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2010 @Above - Är Squier och Squire två olika gitarrer? Eller skrev du fel? Squier är Fenders egna gitarrer, helt ok gitarrer egentligen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 31 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2010 vart nog en felstavning. har inte spelat aktivt på en squier-gitarr så vet inte hur de är, men tvivlar på att man märker någon större skillnad på dem och de lite billigare fender-gitarrerna, tror inte jag hade gjort det iaf. .. å andra sidan är det roligare att ha äkta vara :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spy Skrivet 31 Januari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2010 har lite ont om cash för tillfället så det blir en squier, tack gubbs :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 31 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2010 Ojdå, jo det var en felstavning. Jag har spelat aktivt på en Squier och just därför avråder jag varenda en som undrar från att köpa en. Nåja, smaken är som baken. (: Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 31 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2010 Jag har haft 2 Squiers och jag tyckte inte om någon av dom. :S Dom känns helt annorlunda mot för en fender. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
spy Skrivet 1 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2010 låter squiers mycket sämre eller är det bara smådetaljer? kan ni säga lite mer om vad ni inte tycker om dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 2 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2010 Ljudkvalitén är på ungefär samma nivå som ett rivjärn, ännu värre i kombination med en dålig förstärkare (givetvis). De är obekväma att spela på, halsen känns ofta sträv, banden är inte så välslipade, d.v.s. de sticker ut (= -5 bekvämlighet), de är fruktansvärt klumpiga överhuvudtaget. Ovanstående har jag upptäckt på tre olika Squier-gitarrer, så jag drar helt enkelt samma slutsats om resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 3 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2010 Ljudkvalitén är på ungefär samma nivå som ett rivjärn, ännu värre i kombination med en dålig förstärkare (givetvis). De är obekväma att spela på, halsen känns ofta sträv, banden är inte så välslipade, d.v.s. de sticker ut (= -5 bekvämlighet), de är fruktansvärt klumpiga överhuvudtaget. Ovanstående har jag upptäckt på tre olika Squier-gitarrer, så jag drar helt enkelt samma slutsats om resten. Har också märkt sådant. Du bör inte köpa en sån, enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.