Hoppa till innehåll

Antivirus Soft


Hedman
 Dela

Rekommendera inlägg

Så, jag var ute och surfa på nätet för att uträtta lite 'personliga behov' då jag lyckades få den här skiten i datorn. Den poppar upp porrsajter och felmeddelanden HELA tiden och och gör sedan en automatisk 'fake-scan' som visar att jag har massor av farligt skit på datorn. Sen när scanen är klar så står det ungefär: vill du ta bort trojanerna mm från datorn. Givetvis trycker man ja. Sedan står det att man måste köpa deras 'virusprogram' , då scanen bara var en demo. Då var det officiellt att dom bara ville scamma en. Programmet blockerar dessutom mina webbläsare och webb försedda program så som MSN, skype. Jag har försökt att hitta något sätt att bli av med det här men då jag försökt och varken hade webben till hjälp eller är särskilt bra på denna typen av program, så tänkte jag fråga om någon av er vet hur man får bort det här skit jobbiga programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När programmet kommer upp tryck Ctrl Alt Delete och högerklicka på programmet som är igång, sedan "gå till process" avsluta processen och rensa datorn med CC cleaner först sedan virussökning med en trial på t,ex Kaspersky om du inte redan har något likgiltigt.

Glömde säga att det även blockerar anti-spionprogram, varken CC cleaner eller Ad-aware fungerar. Och alla varningmeddelanden gör det omöjligt att använda aktivitetshanteraren. Redigerat av Hedman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har råkat ut för samma sak. Har nu lyckats komma till steg 5 på http://www.pcindanger.com/antivirus-soft-removal.html

 

Steg 6 går ut på att ladda ner Antivirus Soft removal tool för att få bort all skit som samlat sig. Problemet är bara det att viruset har slagit ut mitt internet på något sätt och gör att jag inte kan ladda ner programmet. Någon kunnig där ute som vet vad jag ska göra? Har viruset blockerat internet på något sätt, eller vad är problemet? För internetet i sig är det inget fel på, fungerar utmärkt på alla andra datorer. Vad ska jag göra? Börjar känna lite småpanik här..

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

jag fick idag problemet med antivirus soft (gbdksftav) deen börja spärra program och allting för mig...

 

är inte så duktig när det gäller datorer men fick bort den via detta forum och att jag fick tryck ctrl+alt+delete direkt när jag startat om dator och kunde där igenom hitta mål mappen uppdata local rlelhs där man junde ange åtkomst för alla användare och sedan enkkelt radera all om det har kontrolerat ett flertal gånger nu och det är helt borta vad jag kan se.. har win 7 ultimate för dom som vill veta hoppas detta kan hjälpa nån som inte vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett exempel vad du kan göra...

http://www.youtube.com/watch?v=AUwTdgtYZvU

Och en till...

http://www.youtube.com/watch?v=M_vnR06TEW4

 

Lite tips för dom som INTE vill ha virus.

När du tänker ladda ned ett gratis anti-virus så ska det helst se till att den är halft popis. (då menar jag lite känd t.ex AVG antivirus, AVIRA antivirus eller AVAST antivirus.)

Ladda ALDRIG NED NÅGOT SOM DU ABSOLUT ALDRIG HAR HÖRT TALAS OM. Om du inte hittar någon fakta på google om filen.

Redigerat av jakuln
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...