Hoppa till innehåll

Datordelar


DAWd
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan. jag komma säga upp några datordelar. Är dom bra till spel te.x cod eller liknande?

 

Processor: Intel® Core™ i3 processor 530 (2,93 GHz,4 MB)

Microsoft-operativsystem : Äkta Windows®7 HomePremium 64bit-Svenska

Minne : 4096MB1 066 MHzDDR3-minne med dubbla kanaler[4x1024]

Hårddisk : 640GB (7200v/min) SATA-hårddisk

Grafikkort : Nvidia® GeForce G310 512MB graphicscard (tänker kanske byta)

Optiska enheter: 16xoptisk DVD+/-RW-enhet(läser och skriver till DVD och CD)(endast Windows7)

 

 

Funkar dom här delarna som speldator??

Redigerat av DAWd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja, själv kan jag ju inte mycket men jag kan tänka mig att processorn o allt annat förutom Grafikkortet, tror inte att det är ett grafikkort för spel utan vad jag skulle rekommendera är dessa två: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=461102 eller http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579211 , båda är nästan lika bra, bara att 5770:n är lite bättre ;) Själv har man följande:

Processor: AMD Phenom 9650 Quad Core Processor 2,3 Ghz

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32-bit

Minne: 4,5GB(4596MB) Modulhastighet DDR2-800 (400 MHz)

Hårddisk: 1TB SATA-II (mer info om den vet jag f*n om xD)

Grafikkort: nVidia GeForce GT 120 1GB Dedikerat Grafikminne (2.4GB Video RAM) <<< Emo Suicide.

Optiska Enheter: orkar inte kolla upp P:

Men iaf, den klarar ut COD utmärkt om jag inte tar höga grafikinställningar bara så jag tror nog det skulle gå bra med dom datordelarna FÖRUTOM grafikkortet, kan tänka mig att du måste byta det

 

EDIT: http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ <<< En bra sida man kan testa sin egen dator ifall den är anpassad efter spelet/spelen, en bra början att kolla upp med.

Redigerat av sp3tan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

datordelarna. dom komma väll klara av wow galant va? på den här datorn jag försöker sälja nu har jag 21 fps i elwynn forest

Joo, även min GT 120 kan klara många grafikinställningar på WoW och det var ju inte bra resultat med att du får 21 fps på wow med den datorn :/ brukar själv ha 1600x1200 i upplösning och det mesta på och får ut 60 fps men därför rekommenderade jag dig att köpa XFX ATI Radeon HD 4770 som kostar en tusenlapp, med den kan du maxa ut allting utan några problem. Annars bör den klara WoW utmärkt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja, själv kan jag ju inte mycket men jag kan tänka mig att processorn o allt annat förutom Grafikkortet, tror inte att det är ett grafikkort för spel utan vad jag skulle rekommendera är dessa två: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=461102 eller http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=579211 , båda är nästan lika bra, bara att 5770:n är lite bättre ;) Själv har man följande:

Processor: AMD Phenom 9650 Quad Core Processor 2,3 Ghz

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32-bit

Minne: 4,5GB(4596MB) Modulhastighet DDR2-800 (400 MHz)

Hårddisk: 1TB SATA-II (mer info om den vet jag f*n om xD)

Grafikkort: nVidia GeForce GT 120 1GB Dedikerat Grafikminne (2.4GB Video RAM) <<< Emo Suicide.

Optiska Enheter: orkar inte kolla upp P:

Men iaf, den klarar ut COD utmärkt om jag inte tar höga grafikinställningar bara så jag tror nog det skulle gå bra med dom datordelarna FÖRUTOM grafikkortet, kan tänka mig att du måste byta det

 

EDIT: http://cyri.systemrequirementslab.com/srtest/ <<< En bra sida man kan testa sin egen dator ifall den är anpassad efter spelet/spelen, en bra början att kolla upp med.

Om man kör 32 bitars OP och knökar in mer än 3 GB RAM så är man dum i huvudet. Ska man ha mer än 3 GB RAM ska man köra på 64-bitars operativsystem, annar slänger man pengar i sjön eftersom 32-bitars system endast kan utnyttja 3 GB av allt du sätter in.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag rekomenderar

Asus moderkort

Intel core 2 quad minimum 2 ghrz

4 gb ram

creative eller realtek ljudkort

nätverkskort realtek

grafikkort nvidia geforce 9800 gtx

320 gb hårdisk minst. måste vara minst 7200 rpm

HD DVD brännare

ett sort skal som är till för att just kyla minst en stor fläkt på sidan och två fläktar på baksidan. rekomenderar 4 fläktar till och med.

samsung lcd skärm 19 tum eller en lcd tv

och det ska vara hdmi utgång för bildsingalen

Äkta windows 7 home premium eller ultimate 64 bit oem inte en uppgradering utan hela oprativsysemet på en skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag rekomenderar

Asus moderkort

Intel core 2 quad minimum 2 ghrz

4 gb ram

creative eller realtek ljudkort

nätverkskort realtek

grafikkort nvidia geforce 9800 gtx

320 gb hårdisk minst. måste vara minst 7200 rpm

HD DVD brännare

ett sort skal som är till för att just kyla minst en stor fläkt på sidan och två fläktar på baksidan. rekomenderar 4 fläktar till och med.

samsung lcd skärm 19 tum eller en lcd tv

och det ska vara hdmi utgång för bildsingalen

Äkta windows 7 home premium eller ultimate 64 bit oem inte en uppgradering utan hela oprativsysemet på en skiva.

Måste skärmen vara Samsung? Kan den inte vara 20"? Vad är ett "sort skal"? Varför duger inte det inbyggda ljudkortet och nätverkskortet? Varför måste operativsystemet vara äkta? Får inte operativsystemet vara Windows 7 Professional? Vad är en HD DVD brännare? Är det Blu-Ray?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag rekomenderar

Asus moderkort

Intel core 2 quad minimum 2 ghrz

4 gb ram

creative eller realtek ljudkort

nätverkskort realtek

grafikkort nvidia geforce 9800 gtx

320 gb hårdisk minst. måste vara minst 7200 rpm

HD DVD brännare

ett sort skal som är till för att just kyla minst en stor fläkt på sidan och två fläktar på baksidan. rekomenderar 4 fläktar till och med.

samsung lcd skärm 19 tum eller en lcd tv

och det ska vara hdmi utgång för bildsingalen

Äkta windows 7 home premium eller ultimate 64 bit oem inte en uppgradering utan hela oprativsysemet på en skiva.

Måste skärmen vara Samsung? Kan den inte vara 20"? Vad är ett "sort skal"? Varför duger inte det inbyggda ljudkortet och nätverkskortet? Varför måste operativsystemet vara äkta? Får inte operativsystemet vara Windows 7 Professional? Vad är en HD DVD brännare? Är det Blu-Ray?

 

haha:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag rekomenderar

Asus moderkort

Intel core 2 quad minimum 2 ghrz

4 gb ram

creative eller realtek ljudkort

nätverkskort realtek

grafikkort nvidia geforce 9800 gtx

320 gb hårdisk minst. måste vara minst 7200 rpm

HD DVD brännare

ett sort skal som är till för att just kyla minst en stor fläkt på sidan och två fläktar på baksidan. rekomenderar 4 fläktar till och med.

samsung lcd skärm 19 tum eller en lcd tv

och det ska vara hdmi utgång för bildsingalen

Äkta windows 7 home premium eller ultimate 64 bit oem inte en uppgradering utan hela oprativsysemet på en skiva.

Måste skärmen vara Samsung? Kan den inte vara 20"? Vad är ett "sort skal"? Varför duger inte det inbyggda ljudkortet och nätverkskortet? Varför måste operativsystemet vara äkta? Får inte operativsystemet vara Windows 7 Professional? Vad är en HD DVD brännare? Är det Blu-Ray?

 

för at samsung gör bäst skärmar och tv apparater jo det kan vara 20 tum. när jag sa ett skal menade jag lådan där alla delarna är i. jo det inbyggda ljudkortet går bra om man har ett asus moderkort så oftas så är det ett från realtek samma gällande nätverkskortet. oprativsystemet ska vara äkta bara för annars blir det ett jävla krångel och ja det kan vara professional. du vet vad HD dvd är och det är inte blue ray jag tycker själv det inte är riktigt nödvändigt med blueray ännu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...