Hoppa till innehåll

Textbaserat Spel Jag Gjort I Java.


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---WASD%20RPG.jar

eller

http://www27.zippyshare.com/v/47946248/file.html

 

 

"WASD RPG" heter det. Började i torsdags och blev klar med Betaversion 1 nu. Mitt största javaprojekt hittills, 700 rader kod B) Andra småprogram jag gjort har blivit klara på en dag men kände för att göra något större som lyckades bli 3 dagar. Valde att göra det på engelska så att alla kan spela det, låter bättre i spel dessutom. En attack som heter "Eldboll" är lite konstigt imo.

 

Kommer lägga till mer monster, spells, etc. längre fram kanske. Feedback önskas. Rapportera om du hittar nån bug.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Hittat tre buggar nu.

 

1. När man dör avslutas spelets automatiskt.

2. Om man vinner en fight, klickar på "Battle" igen så kan man klicka på "Exit Battle" direkt i den nya fighten. Man får då 10 guld utan att göra något.

3. Om man klickar på en spell i en fight som drar mer mana än vad man har. Då kommer det upp nån text om att man inte har tillräckligt med mana och sen attackerar motståndaren en, utan att man fått attackera.

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det var meningen, skulle kunna fixa så att fighten avslutas utan att man får exp och guld, eller att man får minus exp.

2. Ska försöka fixa den, rätt säker på var felet sitter.

3. Det var också meningen, man får skylla sig själv om man försöker köra en spell som man inte har mana till :P funderar på om jag ska ändra det.

 

edit: fixat bug 2 och laddat upp den fixade versionen i första inlägget.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Okej. Du skulle kunna göra så man kom tillbaka till startsidan, där man väljer "New Game" och "Load Game".

2. Fixat :)

3. Okej, then i get it.

 

Det finns bara ett monster va, Ogre? Du får gärna lägga till lite andra monster, olika lätta/svåra monster, bakgrunder, kanske någon lätt handling, nån affär där man kan köpa vapen och liknande, kanske något talentträd likt WoW.

Redigerat av Sidney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det blir rätt jobbigt att fixa så man kommer tillbaks till startskärmen eftersom jag gjort spelet på ett "dåligt" sätt, därför gjorde jag bara att det stänger av sig.

 

Ska lägga till mer klasser och monster sen. Gear och Tallents kommer bli lite svårare men nån gång kanske jag fixar det.

 

Har uppdaterat länken i första inlägget igen. Förut dingade man på 90 exp samt att det stod "..." när man hade över 100 av nån stats.

 

 

Kolla in spellbooken ni som inte gjort det, den är riktigt snygg ;)

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska fixa ett simpelt fusk-skydd i nästa version. <_< Buggen du hitta har antagligen något att göra med att en Integer bara kan hålla värden upp till 2.1 miljarder.

 

Visste från början att det skulle vara busenkelt att fuska på sättet du antagligen gjort det (utan cheatengine eller liknande, säger inte hur man gör :P). Men nu har jag kommit på ett skydd som jag tror håller ett tag.

 

 

 

edit: uppdaterat första inlägget med fuskskydd.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

**Du kan väll göra så att alla variabler sparas och laddas ifrån .text? Det gör det ju jätte svårt att hacka :)**

Men spelet var helt okej. Hittade dock en bugg, i en fight mot en Level 5 Ogre så skadade jag skit mycket runt 100000 i level 2.

 

Edit:

Upptäckte inte att man kunde spara förens jag hade skrivit posten.

 

Edit2: Nu tror jag att jag förtår hur ditt sätt går ut på

 

Edit3: Nu vet jag helt hur den fungerar. Kan skicka hur jag tror det fungerar till dig, eller så kan jag posta här.

Redigerat av Puffiluff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...