Torcida Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Får man lov att använda taekwondo på till exempel skolgården? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Får man lov att använda taekwondo på till exempel skolgården?Om du använder någon kampsport du går på för att mobba/hoppa på folk utan anledning så resulterar det i att du måste sluta på den klubben du går på. Men du får försvara dig med det ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuddie Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Som ovan. Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra. Det handlar om diciplin, och respekt. Oft: Vilket bälte har du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Jag som styrelsemedlem och ledare i ett sportförbund skulle aldrig tolerera om någon använde kunskaperna jag lärt ut till att skada folk. I mitt fall tror jag inte sådant skulle hända då sporten i fråga är sportskytte. I ditt fall när taekwondo går ut på att med fysisk attack närmar sig motståndaren kan han/hon du går på i skolgården få skador och då blir det ett polisärende, vilket du inte vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 10 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Som ovan. Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra. Det handlar om diciplin, och respekt. Oft: Vilket bälte har du? Jag går inte på taekwondo men sveriges andra bästa går i min klass och han sa att han ska slå mig.. Om han slår mig så anmäler jag han och han får sluta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 (redigerat) Såhär står det i mitt graderingskompendium: "Våld är alltid sista utvägen Taekwondo får endast utövas i självförsvar enligt nödvärnslagen" I slutet står det även: "OBS! Om du bryter mot någon av dessa regler riskerar du avstängning." Redigerat 10 Februari 2010 av FridayPanda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Som ovan. Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra. Det handlar om diciplin, och respekt. Oft: Vilket bälte har du? Jag går inte på taekwondo men sveriges andra bästa går i min klass och han sa att han ska slå mig.. Om han slår mig så anmäler jag han och han får sluta.. lol folk i den åldern tror liksom att dem är silverstar stallone eller Andersen Silvia bara för att dem går på kampsport.Taekwando, Kung fu och Karate här i Sverige suger överhuvudtaget. Börja du på thaiboxning eller MMA samt BJJ så kan du skrämma han lite med ditt försvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Som ovan. Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra. Det handlar om diciplin, och respekt. Oft: Vilket bälte har du? Jag går inte på taekwondo men sveriges andra bästa går i min klass och han sa att han ska slå mig.. Om han slår mig så anmäler jag han och han får sluta.. lol folk i den åldern tror liksom att dem är silverstar stallone eller Andersen Silvia bara för att dem går på kampsport.Taekwando, Kung fu och Karate här i Sverige suger överhuvudtaget. Börja du på thaiboxning eller MMA samt BJJ så kan du skrämma han lite med ditt försvar. Indeed, första året går ut på att lära sig rulla rätt :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Noodles Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 Som ovan. Men Taekwondo handlar inte bara om att få sparka och slåss på varandra. Det handlar om diciplin, och respekt. Oft: Vilket bälte har du? Jag går inte på taekwondo men sveriges andra bästa går i min klass och han sa att han ska slå mig.. Om han slår mig så anmäler jag han och han får sluta.. lol folk i den åldern tror liksom att dem är silverstar stallone eller Andersen Silvia bara för att dem går på kampsport. Taekwando, Kung fu och Karate här i Sverige suger överhuvudtaget. Börja du på thaiboxning eller MMA samt BJJ så kan du skrämma han lite med ditt försvar. Indeed, första året går ut på att lära sig rulla rätt :/ Inte på Karate, inte där jag gick iallafall... Fick aldrig lära mig rulla D: Dock är det sant att det suger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 10 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2010 När jag gick på Kung Fu var det då bara slag,sparkar styrketräning och chi gong. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 11 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 Kung Fu är lite hårdare ja, det är mycket fys man tränar på det, samt använder man vapen. Men kampsportsförbunden här i Sverige är så pinsamma på sättet dem sätter in regler. "Kampsport skadar människor" Svar: Dem flesta som tränar kampsport har bättre kontroll och disciplin på sig själva än när dem går med i klubben/föreningen, på kampsport utövar man sin disciplin mot motståndare som kan ens stil också, man slår inte någon som är svagare än sig själv. Extra svar: Att köra bil skadar människor, röka gör det, alkohol gör det och att äta skräpmat, samt mycket andra grejer man kan rabbla upp. Däremot är Muay Thai, Kickboxning och MMA mycket bättre, bara det att man inte får använda armbågstekniker. Men det innebär också att vi aldrig kommer få se UFC här i Sverige någon gång =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Torcida Skrivet 11 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2010 (redigerat) Kung Fu är lite hårdare ja, det är mycket fys man tränar på det, samt använder man vapen. Men kampsportsförbunden här i Sverige är så pinsamma på sättet dem sätter in regler. "Kampsport skadar människor" Svar: Dem flesta som tränar kampsport har bättre kontroll och disciplin på sig själva än när dem går med i klubben/föreningen, på kampsport utövar man sin disciplin mot motståndare som kan ens stil också, man slår inte någon som är svagare än sig själv. Extra svar: Att köra bil skadar människor, röka gör det, alkohol gör det och att äta skräpmat, samt mycket andra grejer man kan rabbla upp. Däremot är Muay Thai, Kickboxning och MMA mycket bättre, bara det att man inte får använda armbågstekniker. Men det innebär också att vi aldrig kommer få se UFC här i Sverige någon gång =( Jo på tv Redigerat 11 Februari 2010 av carloking1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.