Hoppa till innehåll

Hittar Inga Enheter I "my Computer"?


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Ska slänga in några nya bilder ifrån kameran, men när jag kopplar in den i datorn hittar den inget, samma sak med iPoden, mobilen osv. .

 

Spanade lite på egen hand och men hjälp av en kompis och fann allt "normalt" enligt google.

 

Kollar jag in på "Enheter & Skrivare" hittar jag min kamera under "Ospecificerat" och tja, kan inte göra så mycket mer än att stirra på den, kan inte uppdatera den eller liknande och kan heller inte komma åt några bilder eller nått.

 

Har testat att

 

[citat]Testa och högerklicka på "den här datorn" välj sen "Hantera" sen "diskhantering" där ska din Ipod ligga eller va du nu stoppar in, sen får du sätta en enhetsbeteckning och ta öppna[/citat]

 

Men kom inte till vidare till något, testade att få en volym på den men den sa ifrån och sade att jag var tvungen att uppdatera vyn eller nått först?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter helt klart som om det fattas drivrutiner för antingen moderkortet eller... Aa, moderkortet :o

 

Ingen aning, kommer inte dom automatiskt?

Och hur gör jag det?

 

Har du en märkesdator såsom Dell, HP m.m. så gå in på deras hemsida och sök på modellen du köpte.

Byggde du egen så ta reda på vem som tillverkat ditt moderkort, gigabyte, MSI m.m. och gå in på deras hemsida och tanka drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

brukar man inte få med en cd med drivruntiner? jag fick min data för 1 vecka sedan och då va de drivisar på cd iaf

Dessa brukar vara gamla drivrutiner och kanske inte har viktiga uppdateringar som krävs.

 

Huromshelst, gå in på http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us

Sök på P5QPL-AM uppe till vänster och välj ditt operativsystem så får du fram alla tillgängliga nedladdningar.

 

Om det här inte funkar, öppna din dator och se till så du kopplat in ev. externa strömförsörjningar till USB-portarna.

Med tanke på att du kopplat in allt själv kan det vara så att du glömt någon strömförsörjning så det inte funkar korrekt.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...