Hoppa till innehåll

2012 Har Spårat Ur Totalt!


Saddam

Rekommendera inlägg

Gäst Theshawty

Det beror ju också på hur man tolkar domedagen, folket i Haiti kanske klassar den dagen som domedag.

 

Men det roliga är att ingen eller inget av de sakerna som de 2012 troende använder som bevis för att en domedag skall ske 21 Dec 2012 säger någonting om det.

Det är för att domedagen är inte då. Som sagt så ändras Maya-indianernas kalender just då, och bara för det så trodde folk att det betydde domedagen. Men det är totalt, komplett fel.

Historier som vandrat från käft till käft.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Theshawty

Domedagar är inte fejk, men teorierna är.

Kan du förklara vad du menar med att en teori är fake?

 

Teorier är något man tror om något, och allt man tror ska hända behöver inte hända. Alltså är de flesta teorier osanningar.

 

Det har funnits åtskilliga teorier om världens undergång men inga av dem har hittills varit sanna, alltså var de fejk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men typ teorin om gravitation, big bang, 2012, vadsomhelst. Vad är det som avgör om en av teorierna är "fake" som du säger? De är bara teorier och vi vet inte om de är sanna.

 

Och en teori är mer än bara "något man tror om något".

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Men typ teorin om gravitation, big bang, 2012, vadsomhelst. Vad är det som avgör om en av teorierna är "fake" som du säger? De är bara teorier och vi vet inte om de är sanna.

Och en teori är mer än bara "något man tror om något".

 

Teorierna om världens undergång som vi haft då? Kan inte vi bekräfta de som osanna när världen aldrig gick under som de trodde?

Jaså, vad är en teori enligt dig?

Redigerat av Theshawty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att jorden går under år 2000 är inte längre en teori eftersom den blivit bevisad att vara fel, men 2012 är fortfarande en teori precis som de andra exemplen jag gav.

 

Jag har inte precis något egen syn på vad en teori är, jag vet bara att det är mer än bara "något man tror om något" som jag sa. En teori utan grund är en hypotes, ingen teori. Så om jag "tror något om något annat" utan argument är det en hypotes, ingen teori.

 

Återigen, vad menar du med att en teori är "fake"?

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Att jorden går under år 2000 är inte längre en teori eftersom den blivit bevisad att vara fel, men 2012 är fortfarande en teori precis som de andra exemplen jag gav.

 

Jag har inte precis något egen syn på vad en teori är, jag vet bara att det är mer än bara "något man tror om något" som jag sa. En teori utan grund är en hypotes, ingen teori. Så om jag "tror något om något annat" utan grund är det en hypotes, ingen teori.

 

Återigen, vad menar du med att en teori är "fake"?

Vad mer vill du veta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Varför är just denna teorin "fake"?

Jag har faktiskt inget bra svar på det. Jag är ställd mot en vägg. :D

Redigerat av Theshawty
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Theshawty

Men du tycker fortfarande att just den är fake? Du kan ju ändra dig om du vill. Om man tror på något men inte förklara varför så kan man fråga sig varför man egentligen tror på det.

Den frågan skulle jag gärna ställa till alla som tror på den där Gud :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...