zkAro Skrivet 15 Februari 2010 Rapport Skrivet 15 Februari 2010 Joo nu är det så att i lördags dingade jag 80 med min rogue som är assassination, och på bossar kan jag ha 2-3k dps (kom ihåg att jag är nydingad så jag har inte så bra dps :P), men sen när jag går på vanliga mobs i instancen så sabbas hela min dps och går direkt ner till omkring 1,4k, och mer än så blir inte dpsen på mobs (förutom om det är t.ex. FoS HC då mobsen har lite mer hp så man hinner dpsa). Så frågan är hur jag höjer min dps så det stannar runt 3k hela tiden? och btw min spec är 51/18/2 som typ alla använder, och använder denna rotationen http://www.youtube.com/watch?v=ZMBVt2Rl7J0 , och jag använder den på bossar och kan variera lite på mobs då jag knappt ens hinner dra rupture förrän moben har dött. tack på förhand
Nittionio Skrivet 15 Februari 2010 Rapport Skrivet 15 Februari 2010 Är det inte lite obvious?... Du har ju inte uppe NÅGRA stacks med Deadly Poisons/Rupture/Slice and Dice och eftersom mobsen dör ganska snabbt hinner du inte få upp några heller. Hur du ska öka din dps? Kör inte rupture på mobs som dör inom en sec, vilket är ganska självklart. Annars så gör inte Assi rogues så bra dips på adds, stanna på bossjäveln så mycket du kan ;)
Hivee Skrivet 15 Februari 2010 Rapport Skrivet 15 Februari 2010 Fråga: varför vill du ha hög trash dps?
Nittionio Skrivet 15 Februari 2010 Rapport Skrivet 15 Februari 2010 Fråga: varför vill du ha hög trash dps?Idd. Öka istället din 2k dps till en 6k dipsare på bossar istället :) Ingen kollar på dps på trash. Om jag ska vara ärlig tar jag ibland follow på någon random i grpen och slackar till bossarna :rolleyes:
zkAro Skrivet 15 Februari 2010 Författare Rapport Skrivet 15 Februari 2010 Hehe, bara tänker att alla i gruppen tkr att jag suger eftersom de kollar på dps overall, och whinar till mig typ "push up ur dps ffs" och sånt ;P
Boffaroffe Skrivet 16 Februari 2010 Rapport Skrivet 16 Februari 2010 Är det 3 eller fler mobs i ett pack, öppna med garrote, HfB, sen fan of knife spam ;>
Nittionio Skrivet 17 Februari 2010 Rapport Skrivet 17 Februari 2010 (redigerat) Vill bara påpeka Boffe, att FoK suger som muti rogue :( Dock är det möjligt att det är värt skiten ändå, beror på mängd av mobs ju som sagt. Redigerat 17 Februari 2010 av Nittionio
Rekommendera inlägg