RamJam1921 Skrivet 16 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 Hej! jag har länge funderat på att skaffa en Iphone men vill helst använda mitt Tele2/Comviq abbonemang och skulle behöva svar på 2 frågor angående det. (Flytta tråden om den ligger i fel forum o_O) 1. http://emporiolive.com/product_info.php?cu...ref=Pricerunner På den där sidan så står det ju klart och tydligt att Iphonen ej är opertatörslåst - visst borde jag då kunna beställa hem och stoppa i mitt Tele2/Comviq-simkort och "köra"? 2. En kompis nämnde att det går fin fint att köpa Iphone från USA och "dra med hem": http://www.apple.com/iphone/buy/ Kan jag då be en kompis i USA att beställa hem en 32GB 3GS från apples hemsida för bara ca 2100 kr och sen bara stoppa i mitt Tele2/Comviq-simkort? o_O Låter som en väldigt stor skillnad från de 8000 kr den kostar i Sverige? Tacksam för svar ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 16 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 De för 199$ kräver att du samtidigt binder dig till ett amerikanskt abonnemang, slutkostnaden blir inte mindre än här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RamJam1921 Skrivet 16 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 De för 199$ kräver att du samtidigt binder dig till ett amerikanskt abonnemang, slutkostnaden blir inte mindre än här I seee! ;) Då är det alltså smartare att köpa den där för 8000 kr. Fungerar det att beställa hem den och bara stoppa i mitt Tele2/COmviq-simkort då? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 16 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 Jag vet inte, fråga din leverantör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RamJam1921 Skrivet 16 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 Mjo jag antar att jag får göra det, tänkte bara om det var någon som visste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 16 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 Ja det går. Min bror köpte från... 3 tror jag? Och jag jailbreakade den åt honom, nu har han comviq kompis som mig :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 16 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2010 Jag har en fråga, varför använda en Iphone om du inte har teliaabonemmanget? Det är ju helt värdelöst annars om du inte har det med tanke på Iphone's möjligheter till applikationerna och priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RamJam1921 Skrivet 20 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2010 Jag har en fråga, varför använda en Iphone om du inte har teliaabonemmanget? Det är ju helt värdelöst annars om du inte har det med tanke på Iphone's möjligheter till applikationerna och priset. Du har ju fortfarande möjligheter att få tag i samma applikationer? o_O Sen så går jag på IT-gymnasiet vilket gör att jag kommer använda deras trådlösa internet och mitt egna när jag är hemma - då borde det inte rinna iväg så mycket med surfkostnaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.