Hoppa till innehåll

Jobb?


Tortilla

Rekommendera inlägg

Vet någon vart man kan hitta jobb lite snabbt? Ett sånt jobb som ett sommarjobb eller nå :P behöver ha ett som man tjänar ganska bra på för ska ta o köpa en ny skoter :)

Vad kan du tänka dig att jobba med?

Förra sommaren hittade jag inget jobb så då skaffade jag mig ett. Jag rekondade bilar, tog ca 2200 för vare bil jag fixade och arbetet tog en halv dag.

 

Något annat som ger bra betalt så vet jag inte... Du får la ringa runt och fråga^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han måste ha avslutat grundskolan samt ha fyllt 16år för att du kan bli tillsagd att stå i kassan.

Det är inte så lätt att få sommarjobb för personer under 16år, om det inte är ett gatukök eller en gård du jobbar på.

Fast här i Stockholm's Kommun så erbjöd dem cirka 1000 sommarjobb till ungdommar i nian, man kunde bla jobba som vårdbitrände och vaktmästare på sjukhus.

 

Jag föreslår att du kollar på din kommuns hemsida om information.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han måste ha avslutat grundskolan samt ha fyllt 16år för att du kan bli tillsagd att stå i kassan.

Det är inte så lätt att få sommarjobb för personer under 16år, om det inte är ett gatukök eller en gård du jobbar på.

Fast här i Stockholm's Kommun så erbjöd dem cirka 1000 sommarjobb till ungdommar i nian, man kunde bla jobba som vårdbitrände och vaktmästare på sjukhus.

 

Jag föreslår att du kollar på din kommuns hemsida om information.

18-årsgräns vad jag vet. (=myndig)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att få stå i kassan enligt lag måste man ha fyllt 16 år. Sen om affärerna väljer att sätta andra gränser är det upp till dem.

Jag får då fan inte stå i kassan utanför praktik på Preem, då

de hävdar att jag är för ung. Nu jävlar.

 

Det kan vara så att dom ansér ditt betéende inte håller måttet för att ta emot folk i kassan och på så vis säger du är för ung.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att få stå i kassan enligt lag måste man ha fyllt 16 år. Sen om affärerna väljer att sätta andra gränser är det upp till dem.

Jag får då fan inte stå i kassan utanför praktik på Preem, då

de hävdar att jag är för ung. Nu jävlar.

 

16år för att stå i kassan, 18år för att stå i kassan om det ingår i att sälja tobak & alkohol samt spel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...