Hoppa till innehåll

Självförsvar För Killar


Gäst Swedishmoose
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Swedishmoose

Hej

 

Jag har gått på Aikido förut men jag tyckte det inte gav mig något så därför slutade jag på det och jag vill inte börja på någon annan kampsport. Men jag vill fortfarande lära mig några självförsvars tekniker, så jag undrar om det finns någon självförsvars kurs på typ ett halv år eller mindre för killar i stockholm området. Jag har hittat många kurser för tjejer men inga för killar. Anledningen till att jag inte vill gå på kampsport är för att det känns som om man lägger mer tid på kullebytor än att lära sig tekniker. jag bor Norr om stockholm så om det finns någon kurs här så skulle det vara toppen! Så om ni vet någon kurs skriv gärna det i tråden.

 

MVH Swedishmoose

 

Ps: Om det är till någon hjälp är jag 12-13 år

Redigerat av Swedishmoose
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Asiatiskakampsporter här kan jag säga till dig suger då det gäller försvar om vi pratar om strid på gatan.

Kan rekommendera dig att du börjar på kick - thaiboxning, MMA, shootfighting eller brasiliansk juijutsu.

Rekommenderar dig att du börjar på thaiboxning då det är det bästa för ståendekamp samt grepp osv.

 

Angående asiatiskakampsporter, här i Sverige suger dem menar jag.

Och ja, thaiboxning är asiatiskt, men förbundet har mycket bättre regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Swedishmoose

Du kommer nog ha svårt att hitta kurser i självförsvar som inte är kampsport. Men du kan alltid prova detta:

 

1. Sparka i skrevet

2. Skrik högt

3. Spring

4. ???

5. Profit

Men till tjejer finns det ju eller hur! Då borde det väll finnas till killar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

En 12-13 åring kommer nog knappast att kunna försvara sig mot en fullvuxen som attackerar honom. Det optimala är ju att alltid ha kniv, pepparspray eller liknande på sig. Du kommer inte kunna utföra några Bruce Lee-grepp och slå sönder rånaren om du tror det.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, man tränar inte kullerbyttor på alla kampsporter. Åtminstone inte lika mycket som du verkade göra på din Aikido.

Jo :P Aikido är kullerbyttor för barn. Pröva Karate eller vad menar du med "inte kampsport"

 

Vill du ha en snabbkurs om hur du kan ta ner Mustafa 28 får du väll vända dig till gymet...

 

Att ta ner någon stark lär man sig inte på ett halvår tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, man tränar inte kullerbyttor på alla kampsporter. Åtminstone inte lika mycket som du verkade göra på din Aikido.

Pröva Karate eller vad menar du med "inte kampsport"

 

 

...att han inte vill gå i kampsport. Det är inte så svårt att förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kampsport akaido =/= Kampsport juijutsu, karate, taekwondo, etc.

 

Om du vill veta hur träningarna är får du lyfta på baken och testa minst en lektion.

 

 

Det finns inte speciella kurser för killar som vill lära sig självförsvar för de går i någon kampsport i så fall, för att kunna försvara sig själva. Tjejer vågar inte alltid träna med killar, därav särskilda kurser för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...