Poesi Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Sen har inte snömängden något att göra med storleken på städerna...Storstäderna i söder är större men klarar sig sämre mot snö, storstäderna i norr är mindre men klarar sig bättre mot snö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Ni norrlänningar är kallblodiga, ni har ju aldrig sett en tunnelbana i hela ert liv, så det kanske är därför ni måste ha snön för och åka skridskor genom vägarna. I Stockholm så har växlarna i tunnelbanorna frysit sig, kylan klarar vi av, men trafiken svider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Kaos blire bara för att ni har en budget på 5.5 mil för att skotta bort allt, åker ut med gräsklippare för att få bort snön, hört att i uddevalla har det redan kostat 10 mille med all snö, skaffa riktig utrustning och ni klarar er. "På SMHI:s hemsida kan vi nu se att det officiella snödjupet på fredagsmorgonen av 64 centimeter. Det är ett par centimeter mindre än i förra veckan, då den gamla snön sjunkit ihop. Men 1966 års rekord kommer garanterat att slås under helgen, då man lovar mellan 30 och 40 centimeter nysnö under lördagen. Dessutom kommer det att blåsa mellan 6 och åtta meter per sekund, så alla uppmanas att hålla sig inomhus." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6651533.ab http://www.metro.se/2009/12/21/88275/bandv...-mot-snokaoset/ http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/...aoset-uddevalla Det enda problem ni har där nere (Norrbottning Här) är att ni inte är van vid så mycket snö, ni har inte traktorerna att få bort det innan folk klagar. Var nere vid Göteborg under julen och nyår, klart, kände ju mig som hemma, men fan, lär er att grusa och inte salta skiten. Gillar dock "Jag var själv sjuk idag så gick inte till min skola. Funderar faktiskt att ta ledigt hela denna vecka, så jag inte råkar ut för något riktigt farligt. " Råkar ut för något riktigt farligt? Ett tåg som tappar kontrollen och far över dig? En skenande bil som tappat kontrollen och kör på dig? Akta dig för toamonstret bara! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImbazFuhrer Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Jag plogar "bonnavägen" varje dag med Yamahan för att bilarna ska komma upp då vägen leder upp på Broby-kulle där jag bor. Jag bor i Horred/Björketorp och är inte så van vid snö här nere, men jag kommer delvis ifrån Dalarna så min snövana är okej och är inte speciellt rädd för sådana olyckor DarkLight nämnde, jag vet att det är läskigt, men chansen att man själv blir påkörd är minimal även om du bor i 08-kvarteren i Stockholm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ExorZ Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Försökte hitta en snödjupskarta men SMHIs sida är nere för nuvarande. Hittade dock http://svt.se/content/1/c8/01/86/47/84/2010-02-22.jpg http://svt.se/2.52851/1.1864784/aktuell_snodjupskarta Ni har mycket snö där nere enligt kartan, men kom igen.. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Alla stockholmare är mesiga för snö :P. Vi i norrbotten tycker det är normalt med 1-2m snö.. Och minus 28- måste man vara ute på skolan :/ Vad fan snackar du om? Vad har mesighet med detta att göra? Man måste vänta i ungefär 1 timme på stationen för att nästa tåg/buss skall komma. ._. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Snarare 3 timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Det var -28 i morse men vägarna var välplogade så det var bara att pallra sig till skolan. Min mopedbil startade inte på grund av kylan så jag fick åka med farsan. När jag kom hem såg jag att det uppstått en stor satans spricka över hela passagerardörren på mopedbilen för att det har vart så jävla kallt. KUL Spelar ingen roll om vägarna är välplogade, det kan ändå ske en olycka. Det är halt under snön. Har inte märkt någon särskild halka här dock, och det skulle aldrig funka med "Nej jag kommer inte till skolan för det är halt ute" här i allafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Gå istället? Funkar fint fint. Det är inte bara stockholmare som är mesiga, tro mig. Hela min klass tjatar på om att det ska vara vår nu. djävla mupps säger man bara. Detta mina kära vänner är en riktig vinter. Att det ska vara kallt, blåsigt och 2 meter snö på marken går bra för mig, men att det blir så blött sen när man kommer in är inte roligt. =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Snarare 3 timmar. Eller det beror ju lite på, men min far fick vänta i två timmar och mamma en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Swedishmoose Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Jag har bra utrustning men det är obehagligt med all snön! I morse starta inte morsans bil så vi fick åka med min pappa för att komma till skolan och jobb. Han har nämligen en Jeep. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 22 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2010 Tycker inte snön är så jobbig, jag älskar dock snö och tycker detta är skitkul, synd med alla olyckor man hör talas om bara men alltid är det nåt att gnälla på. Här i Lerum har vi nästan 1 meter snö på vissa ställen, har skottat som fan i år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.