Hoppa till innehåll

Snöväder - Kaos I Trafiken!


Gäst DarkLight

Rekommendera inlägg

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kaos blire bara för att ni har en budget på 5.5 mil för att skotta bort allt, åker ut med gräsklippare för att få bort snön, hört att i uddevalla har det redan kostat 10 mille med all snö, skaffa riktig utrustning och ni klarar er.

 

"På SMHI:s hemsida kan vi nu se att det officiella snödjupet på fredagsmorgonen av 64 centimeter. Det är ett par centimeter mindre än i förra veckan, då den gamla snön sjunkit ihop. Men 1966 års rekord kommer garanterat att slås under helgen, då man lovar mellan 30 och 40 centimeter nysnö under lördagen. Dessutom kommer det att blåsa mellan 6 och åtta meter per sekund, så alla uppmanas att hålla sig inomhus."

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6651533.ab

http://www.metro.se/2009/12/21/88275/bandv...-mot-snokaoset/

http://bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/...aoset-uddevalla

 

Det enda problem ni har där nere (Norrbottning Här) är att ni inte är van vid så mycket snö, ni har inte traktorerna att få bort det innan folk klagar. Var nere vid Göteborg under julen och nyår, klart, kände ju mig som hemma, men fan, lär er att grusa och inte salta skiten.

 

Gillar dock "Jag var själv sjuk idag så gick inte till min skola. Funderar faktiskt att ta ledigt hela denna vecka, så jag inte råkar ut för något riktigt farligt. "

 

Råkar ut för något riktigt farligt? Ett tåg som tappar kontrollen och far över dig? En skenande bil som tappat kontrollen och kör på dig? Akta dig för toamonstret bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag plogar "bonnavägen" varje dag med Yamahan för att bilarna ska komma upp då vägen leder upp på Broby-kulle där jag bor.

 

Jag bor i Horred/Björketorp och är inte så van vid snö här nere, men jag kommer delvis ifrån Dalarna så min snövana är okej och är inte speciellt rädd för sådana olyckor DarkLight nämnde, jag vet att det är läskigt, men chansen att man själv blir påkörd är minimal även om du bor i 08-kvarteren i Stockholm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Alla stockholmare är mesiga för snö :P.

 

Vi i norrbotten tycker det är normalt med 1-2m snö.. Och minus 28- måste man vara ute på skolan :/

Vad fan snackar du om?

 

Vad har mesighet med detta att göra?

 

Man måste vänta i ungefär 1 timme på stationen för att nästa tåg/buss skall komma. ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var -28 i morse men vägarna var välplogade så det var bara att pallra sig till skolan. Min mopedbil startade inte på grund av kylan så jag fick åka med farsan. När jag kom hem såg jag att det uppstått en stor satans spricka över hela passagerardörren på mopedbilen för att det har vart så jävla kallt.

 

 

KUL

Spelar ingen roll om vägarna är välplogade, det kan ändå ske en olycka. Det är halt under snön.

 

Har inte märkt någon särskild halka här dock, och det skulle aldrig funka med "Nej jag kommer inte till skolan för det är halt ute" här i allafall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Gå istället? Funkar fint fint.

Det är inte bara stockholmare som är mesiga, tro mig. Hela min klass tjatar på om att det ska vara vår nu. djävla mupps säger man bara. Detta mina kära vänner är en riktig vinter.

Att det ska vara kallt, blåsigt och 2 meter snö på marken går bra för mig, men att det blir så blött sen när man kommer in är inte roligt. =(

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Swedishmoose

Jag har bra utrustning men det är obehagligt med all snön! I morse starta inte morsans bil så vi fick åka med min pappa för att komma till skolan och jobb. Han har nämligen en Jeep.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...