Hoppa till innehåll

Dead Division


DanniQ
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena!

 

Strax över 4 år sedan jag postade här senast. De bästa inläggen tar nämligen lång tid att skriva. ;)

 

Jag har kodat ihop ett litet textbaserat strategispel som körs i webbläsaren; väldigt simpelt så här långt, och många funktioner och innehåll som fortfarande saknas. Men jag bedömer det ändå som relativt spelbart, så därför är jag nyfiken på lite åsikter.

 

Länk till webbsidan:

http://www.deaddivision.com

 

EDIT: Jag har inte balanserat priserna och uppgraderingstiderna på varken byggnaderna eller soldaterna (än).

Redigerat av DanniQ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Tjena!

 

Strax över 4 år sedan jag postade här senast. De bästa inläggen tar nämligen lång tid att skriva. ;)

 

Jag har kodat ihop ett litet textbaserat strategispel som körs i webbläsaren; väldigt simpelt så här långt, och många funktioner och innehåll som fortfarande saknas. Men jag bedömer det ändå som relativt spelbart, så därför är jag nyfiken på lite åsikter.

 

Länk till webbsidan:

http://www.deaddivision.com

 

EDIT: Jag har inte balanserat priserna och uppgraderingstiderna på varken byggnaderna eller soldaterna (än).

Varför måste man registrera sig för att bara "testa" ett spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick aldrig ett aktiveringsmail.

 

[Edit] Behövdes tydligen inget, men nu kan jag inte skapa en bas.

Tack så mycket för att du hittade och påpekade de buggarna! :)

 

Hade glömt att lägga in en koll vid inloggningen som checkar om man aktiverat sitt konto eller ej, men nu är det fixat.

Att ditt aktiveringsmejl inte kom fram vet jag faktiskt inte vad det beror på. Är du säker på att det inte ligger i skräpposten eller i papperskorgen (om du har något filter)? När jag själv testade att registrera ett nytt konto kom mitt aktiveringsmejl fram (kör gmail). Men jag hade råkat kommentera bort en kodrad på aktiveringssidan som säger till databasen att användaren är aktiverad, detta är nu fixat.

Att man inte kunde skapa en bas är också fixat, hade råkat anropa en och samma funktion två gånger. Ingen aning hur den extra kodraden lyckades smyga in, men nu är det i alla fall också kirrat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget som lockar mig direkt. Sidan är mörk, tråkig och det enda man får veta är att det är ett spel av något slag.

 

Sidan skulle behöva mer färger, grafik som berättar på ett ungefär vad det handlar om, screenshot från in game och gud vet vad. Jag skulle iaf ALDRIG regga mig där om jag inte var tvungen (no offence. Designen är inte ful, bara ruskigt tråkig. Jag blir uttråkad innan jag ens hunnit kolla upp vad DeadDivision är för något).

 

Önskar dig lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget som lockar mig direkt. Sidan är mörk, tråkig och det enda man får veta är att det är ett spel av något slag.

 

Sidan skulle behöva mer färger, grafik som berättar på ett ungefär vad det handlar om, screenshot från in game och gud vet vad. Jag skulle iaf ALDRIG regga mig där om jag inte var tvungen (no offence. Designen är inte ful, bara ruskigt tråkig. Jag blir uttråkad innan jag ens hunnit kolla upp vad DeadDivision är för något).

 

Önskar dig lycka till.

 

Måste hålla med dig där.

 

Sidan skulle se mycket mer välkomnande ut med en ljus design, och screenshots på login sidan. En tutorial i början skulle också passa bra. Du har också alldeles för mycket bakgrund, använd det till något bra och jämna ut placeringarna på sakerna lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...