Garone Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 (redigerat) Så ser det ut, bilden du postade ser ut som typ CSS Sen så, jag säger inte att AvP har dålig grafik, men bortsätt från de finslipade K.O movesen är den inte så magnifik Fönstret är så litet att man inte ser alla fula detaljer som man skulle se när man sitter framför tvn. http://www.play3-live.com/screens/uncharted-2/uncharted-2-train9-1255562823.jpg Här är en annan bild i rätt storlek. Återigen ser man att spelet inte är lika finslipat som man kan tro när man ser alla grymma trailers på youtube. Redigerat 26 Februari 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Så ser det ut, bilden du postade ser ut som typ CSS Sen så, jag säger inte att AvP har dålig grafik, men bortsätt från de finslipade K.O movesen är den inte så magnifik Fönstret är så litet att man inte ser alla fula detaljer som man skulle se när man sitter framför tvn. Det baserar du på vad? Jag spelar på en 47" full HD och grafiken är precis likadan som i klippet, det är snarare på bilder på datorn den blir suddig och skräpig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 (redigerat) Så ser det ut, bilden du postade ser ut som typ CSS Sen så, jag säger inte att AvP har dålig grafik, men bortsätt från de finslipade K.O movesen är den inte så magnifik Fönstret är så litet att man inte ser alla fula detaljer som man skulle se när man sitter framför tvn. Det baserar du på vad? Jag spelar på en 47" full HD och grafiken är precis likadan som i klippet, det är snarare på bilder på datorn den blir suddig och skräpig Hur långt sitter du från tvn? Och det är ren fakta att en bild ser mycket mer detaljerad ut när den blivit förminskad... Redigerat 27 Februari 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Hur långt sitter du från tvn? 2-3 meter? Och det är ren fakta att en bild ser mycket mer detaljerad ut när den blivit förminskad...Det är dock inte fakta att bilden blir dålig bara för att den är större, sämre kanske, men det är en annan sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Och det är ren fakta att en bild ser mycket mer detaljerad ut när den blivit förminskad...Det är dock inte fakta att bilden blir dålig bara för att den är större, sämre kanske, men det är en annan sak ...Då är det ganska meningslöst att diskutera detta. Jag sitter ~30-40 cm från både min datorskärm och TV när jag spelar. Jag vet att det är alldeles för nära att sitta 30 cm från en TV men jag känner mig "bortkopplad" från spelet om jag sitter längre bort. Storleken kvittar, känner mig lika bortkopplad även om det är en 55" eller min lilla 32"a som jag har på rummet. Om du nu sitter så långt bort som 2-3 meter så kommer du inte märka något fult med bilden alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Och det är ren fakta att en bild ser mycket mer detaljerad ut när den blivit förminskad... Det är dock inte fakta att bilden blir dålig bara för att den är större, sämre kanske, men det är en annan sak ...Då är det ganska meningslöst att diskutera detta. Jag sitter ~30-40 cm från både min datorskärm och TV när jag spelar. Jag vet att det är alldeles för nära att sitta 30 cm från en TV men jag känner mig "bortkopplad" från spelet om jag sitter längre bort. Storleken kvittar, känner mig lika bortkopplad även om det är en 55" eller min lilla 32"a som jag har på rummet. Om du nu sitter så långt bort som 2-3 meter så kommer du inte märka något fult med bilden alls. Att du inte får ont i ögonen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 Och det är ren fakta att en bild ser mycket mer detaljerad ut när den blivit förminskad... Det är dock inte fakta att bilden blir dålig bara för att den är större, sämre kanske, men det är en annan sak ...Då är det ganska meningslöst att diskutera detta. Jag sitter ~30-40 cm från både min datorskärm och TV när jag spelar. Jag vet att det är alldeles för nära att sitta 30 cm från en TV men jag känner mig "bortkopplad" från spelet om jag sitter längre bort. Storleken kvittar, känner mig lika bortkopplad även om det är en 55" eller min lilla 32"a som jag har på rummet. Om du nu sitter så långt bort som 2-3 meter så kommer du inte märka något fult med bilden alls. Att du inte får ont i ögonen Jag får ont i både ögon och huvud, så brukar inte spela så länge åt gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
asabrasa Skrivet 27 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 vänligen håll er till topic :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 vänligen håll er till topic :) Vilket vi tekniskt sätt gjorde. Vi jämförde Uncharted 2 och AvP's grafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 27 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2010 (redigerat) Garone du är en smart lirare, fast att säga att Uncharted 2s grafik är sämre en AvPs grafik är tok fel. Om jag har fel, kan du gärna hitta en källa som bekräftar mig fel, och inte bara länka random bilder, eftersom en bild tagen vid fel tillfälle jämnförelse med en bild tagen vid rätt tillfälle i ett annat spel kommer inte direkt stödja argumentet: "det har ju till och med bättre grafik än Uncharted 2". Och att sitta 30 CM, seriöst 30 CM ifrån skärmen är idiotiskt, man måste ju vrida hela huvudet om man ska kolla sin ammo då. Jag sitter ungefär 1,5 meter ifrån en 32 tums TV skärm. Jag rekomenderar dig att sitta längre bort, visst de lär vara mer obekvämt i början, men du anpassar dig inom kort, lite som att gå från 360 kontrollen till PS3 kontrollen. Redigerat 27 Februari 2010 av GangsterTwist Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 (redigerat) Garone du är en smart lirare, fast att säga att Uncharted 2s grafik är sämre en AvPs grafik är tok fel. Om jag har fel, kan du gärna hitta en källa som bekräftar mig fel, och inte bara länka random bilder, eftersom en bild tagen vid fel tillfälle jämnförelse med en bild tagen vid rätt tillfälle i ett annat spel kommer inte direkt stödja argumentet: "det har ju till och med bättre grafik än Uncharted 2". Och att sitta 30 CM, seriöst 30 CM ifrån skärmen är idiotiskt, man måste ju vrida hela huvudet om man ska kolla sin ammo då. Jag sitter ungefär 1,5 meter ifrån en 32 tums TV skärm. Jag rekomenderar dig att sitta längre bort, visst de lär vara mer obekvämt i början, men du anpassar dig inom kort, lite som att gå från 360 kontrollen till PS3 kontrollen. Vad är ett rätt tillfälle i Uncharted 2 då? En nerskalad bild där alla jaggiga kanter, lågupplösta texturer och saknaden av saker så som AF inte syns? Uncharted 2 är sjukt snyggt, men det är fortfarande ett konsolspel, och ett spel exklusivt till konsol kan (nästan) aldrig se lika bra ut som ett modernt spel maxat till PC. Jag skulle mycket hellre ha tagit en egen bild av Uncharted 2 fast jag har tyvärr inget capture card. Redigerat 28 Februari 2010 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 28 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Februari 2010 Garone du är en smart lirare, fast att säga att Uncharted 2s grafik är sämre en AvPs grafik är tok fel. Om jag har fel, kan du gärna hitta en källa som bekräftar mig fel, och inte bara länka random bilder, eftersom en bild tagen vid fel tillfälle jämnförelse med en bild tagen vid rätt tillfälle i ett annat spel kommer inte direkt stödja argumentet: "det har ju till och med bättre grafik än Uncharted 2". Och att sitta 30 CM, seriöst 30 CM ifrån skärmen är idiotiskt, man måste ju vrida hela huvudet om man ska kolla sin ammo då. Jag sitter ungefär 1,5 meter ifrån en 32 tums TV skärm. Jag rekomenderar dig att sitta längre bort, visst de lär vara mer obekvämt i början, men du anpassar dig inom kort, lite som att gå från 360 kontrollen till PS3 kontrollen. Vad är ett rätt tillfälle i Uncharted 2 då? En nerskalad bild där alla jaggiga kanter, lågupplösta texturer och saknaden av saker så som AF inte syns? Uncharted 2 är sjukt snyggt, men det är fortfarande ett konsolspel, och ett spel exklusivt till konsol kan (nästan) aldrig se lika bra ut som ett modernt spel maxat till PC. Jag skulle mycket hellre ha tagit en egen bild av Uncharted 2 fast jag har tyvärr inget capture card. Syftar på tåg bilden, klart att de ser dåligt ut (för att vara uncharted) där på sidan eftersom de är meningen att de ska vara i rörelse, de har inte lagt ner detaljer m.m. eftersom man ändå inte ser dom. Fy garone fy :P Men nu är det så garone att vi är inne på 360 forumet och snackar om AvP, vi pratar om uncharted 2, ps3 spelet. Du måste ju då förstå att vi jämnför konsol versionerna. Om du inte gör de, måste du ju säga de. Dont get me wrong, grafiken på AvP är väldigt bra även på ps3, xbox 360. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.