JonteFire2 Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 När jag har redigerat klart ett 2-minutersklipp i Sony Vegas blir den typ 600-700 MB stor! Och det gör att jag inte kan lägga in den på youtube utan att det tar så jäkla lång tid! Windows Movie Maker-filerna blir ju inte alls stora men så blir Sony Vegas det!?! Varför detta? Det är ju typ ingen skillnad på kvalitéten? Är det någon inställning på movie maker som gör att filen inte blir så stor som man kan fixa i sony vegas? Sony Vegas har tillgång till mycket mer effekter och annat så därför vill jag jobba med detta programmet. Hur ska man kunna skapa avancerade filmer om det inte ens går att lägga in på youtube?? Har ju hört att man kan ställa in på mp4-format men det formatet är ju till mobiler och det blir ju inte alls stor bild då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 25 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2010 (redigerat) När jag har redigerat klart ett 2-minutersklipp i Sony Vegas blir den typ 600-700 MB stor! Och det gör att jag inte kan lägga in den på youtube utan att det tar så jäkla lång tid! Windows Movie Maker-filerna blir ju inte alls stora men så blir Sony Vegas det!?! Varför detta? Det är ju typ ingen skillnad på kvalitéten? Är det någon inställning på movie maker som gör att filen inte blir så stor som man kan fixa i sony vegas? Sony Vegas har tillgång till mycket mer effekter och annat så därför vill jag jobba med detta programmet. Hur ska man kunna skapa avancerade filmer om det inte ens går att lägga in på youtube?? Har ju hört att man kan ställa in på mp4-format men det formatet är ju till mobiler och det blir ju inte alls stor bild då? Du får rendera filerna i mindre format. AVI renderar du i (verkar det som) som är den bästa kvalitén man kan få ut när det gäller filmer/klipp. Men de blir otroligt stora. Du får rendera i MP4 eller i WMV är mitt förslag. Du kan alltid söka på YouTube för att få de bästa inställningarna för just WMV och MP4 formatet. Och MP4 är inte för mobiler, är ett vanligt videoformat såsom AVI och MPEG. :) Redigerat 25 Februari 2010 av DarkLight Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Min polare håller på med Sony Vegas programmen tror jag.. Hans blir lika stora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Min polare håller på med Sony Vegas programmen tror jag.. Hans blir lika stora. Då har han fel inställningar när han renderar. Vilket format renderar han till? Om du vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Ingenaning, kan man se det genom YouTube ? En hel del av hans filmer ligger där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Ingenaning, kan man se det genom YouTube ? En hel del av hans filmer ligger där. Svårt, men man kan se hur kvalitén är. Skicka länk till hans video? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 26 Februari 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 När jag har redigerat klart ett 2-minutersklipp i Sony Vegas blir den typ 600-700 MB stor! Och det gör att jag inte kan lägga in den på youtube utan att det tar så jäkla lång tid! Windows Movie Maker-filerna blir ju inte alls stora men så blir Sony Vegas det!?! Varför detta? Det är ju typ ingen skillnad på kvalitéten? Är det någon inställning på movie maker som gör att filen inte blir så stor som man kan fixa i sony vegas? Sony Vegas har tillgång till mycket mer effekter och annat så därför vill jag jobba med detta programmet. Hur ska man kunna skapa avancerade filmer om det inte ens går att lägga in på youtube?? Har ju hört att man kan ställa in på mp4-format men det formatet är ju till mobiler och det blir ju inte alls stor bild då? Du får rendera filerna i mindre format. AVI renderar du i (verkar det som) som är den bästa kvalitén man kan få ut när det gäller filmer/klipp. Men de blir otroligt stora. Du får rendera i MP4 eller i WMV är mitt förslag. Du kan alltid söka på YouTube för att få de bästa inställningarna för just WMV och MP4 formatet. Och MP4 är inte för mobiler, är ett vanligt videoformat såsom AVI och MPEG. :) Avi är bästa kvalitéten på filmer och videoklipp ja.Men WMV ger den bästa kvalitéten på videos på youtube har jag hört men det gjorde det inte! WMV tar lika lång tid som det gör för Avi. Men jag får la prova med Mp4 då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 26 Februari 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Februari 2010 Ingenaning, kan man se det genom YouTube ? En hel del av hans filmer ligger där. Svårt, men man kan se hur kvalitén är. Skicka länk till hans video? (Jag som spelar) Höhö.. Glömde bort att han filmade i HD, kan ju vara det med. Sorry.. "/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.