Hoppa till innehåll

Tv-spel + Dator = Sabba Ens Liv!

Champagne

Rekommendera inlägg

• Svar 100
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst DarkLight

Tjenare! Jag har börjat tänka efter, och kom på att vi ödslar år, dagar, timmar, minuter och sekunder till att spela Tv-spel och sitter vid datorn..

Jag menar det är ju över 1000 timmar vi snackar om.

Tänk vad mycket annat man har kunnat gjort dom 1000 timmarna man suttit vid datan eller spela tv-spel..

T.ex vara med kompisar, gymma, vara aktiv, m.m

Diskutera!

Beror ju helt på vad man gör på datorn. Själv sitter jag och lyssnar på musik och läser lite saker på Wikipedia, educated måste man ju vara.

Sedan så skriver jag i forum också, där man också lär sig något.

Men att sitta vid datorn hela tiden är såklart ohälsosamt, det kan jag hålla med om till 100%.

Men det är svårt att slita sig bort från datorn om man sitter där i timmar varje dag. Det är en vana man har inbyggd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte, vad för främmande kulturer? Främmande ställen? Vad jag vet spenderar de som faktiskt är ute hela tiden sin tid på att stå och hänga och snacka i stan, inte utforska naturen

Inte naturen, utan olika länder, de flesta har olika kulturer you know.

Men va >.< Man åker väl inte utomlands mer sällan bara för att man sitter vid datorn ofta?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag tror att ifall man aldrig hade haft tillgång till datorn från första början, så hade man troligen haft bra mycket fler vänner, vilket då leder till att man hade gjort fler och mer varierande aktiviteter, och utforskat mer världen.

Genom datorn har jag umgåtts med hundratals vänner från över hela världen, lärt mig mer om främmande språk, kulturer och hur folk är i resten av världen.

Jag har uppnått betydligt mycket mer än om jag skulle ha spenderat den tiden med det lokala kompis-gänget.

Du kunde ha använt den tiden till att resa till dessa främmande ställen med ditt lokala kompis gäng och upplevt alla möjliga främmande kulturer in person. Och grattis du har hundratals främmande "vänner", woohh fuckin hooo.

Du verkar helt ha missuppfatta min teori om vad som skulle hända ifall man ej hade tillgång till datorer, och istället för att vara open minded så la du in försvars växeln och försökte försvara datorer för mig, haha, ooh well maybe next time.

BTW: Jag håller inte med OP alls, jag tycker inte att datorer/tv spel sabbar mitt liv, eller är slöseri med tid. Jag bara leker med tanken av hur de skulle vara ifall datorer ej fanns tillgängliga. Inte fan skulle jag sitta hemma och glo in i väggen, jag hade varit ute och spenderat tiden någonannanstans.

PS: Mindtwistah de är en helt annan sak att läsa om något, och att uppleva något. Just so you know :)

Hur la jag in "försvars växeln"? Jag försökte upplysa dig om att vi lär oss mycket mer nu när vi har datorer än när vi hänger med ett kompisgäng utanför McDonalds. Snarare du som försöker göra narr av mig och i försöket bara få dig själv att verka desperat. Idiot.

Med "" runt vänner så antar jag att du menar att internetvänner inte alls är vänner. Förklara hur du resonerar där? Varför skulle folk inte kunna vara dina vänner bara för att du inte ser dem ansikte till ansikte? Man öppnar sig lättare för folk över internet, chattar ofta med dem, lär känna dem väl.. om det inte klassas som vänskap, vad gör?

Verkar enligt mig som du är på en "internetvänner är inte på riktigt"-bandwagon.

Chansen är mycket större att du och ditt kompisgäng "utforskar" stan än att ni utforskar världen. Du kan ju ta och jämföra med pre-70 talet, då långt ifrån majoriteten av alla hushåll hade datorer. Då hade folket mycket mindre förståelse och information om hur världen såg ut utanför deras stad/land, och kompisgäng reste inte runt i hela världen utan vandrade runt på stan/sprang runt i någon skog.

Jag kan dessutom nästan garantera att jag har vart på fler platser i världen och upplevt mer än dig, så försök inte att läxa upp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla som säger " Man slösar inte tid genom att prata med vänner på internet"...

Det var mera "Spel delen" Jag menade ... :)

Vad exakt vill du uppnå med tråden?

Han ville få Fuska rank och fm

Jag ser det inte att slösa tid på datorn

Vad är det för fel på dig?

Nej jag skiter i FM och rank...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel kan var bättre för dig än vad du tror. Man övar jättemånga färdigheter som man kan ha stor nytta av senare i livet när man spelar spel.

T.ex som?

Snabb och smidig i fingrarna vet jag.. men finns det andra?

Detaljseende, taktik/strategi, lösande av krångliga problem, stresshanterande... Listan kan göras lång.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel kan var bättre för dig än vad du tror. Man övar jättemånga färdigheter som man kan ha stor nytta av senare i livet när man spelar spel.

T.ex som?

Snabb och smidig i fingrarna vet jag.. men finns det andra?

Detaljseende, taktik/strategi, lösande av krångliga problem, stresshanterande... Listan kan göras lång.

Ja du xD

Men tror jag har den redan har spelat sen jag var 3 år ;) Redan då spelade jag RE2 LOL!!! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur la jag in "försvars växeln"? Jag försökte upplysa dig om att vi lär oss mycket mer nu när vi har datorer än när vi hänger med ett kompisgäng utanför McDonalds. Snarare du som försöker göra narr av mig och i försöket bara få dig själv att verka desperat. Idiot.

Med "" runt vänner så antar jag att du menar att internetvänner inte alls är vänner. Förklara hur du resonerar där? Varför skulle folk inte kunna vara dina vänner bara för att du inte ser dem ansikte till ansikte? Man öppnar sig lättare för folk över internet, chattar ofta med dem, lär känna dem väl.. om det inte klassas som vänskap, vad gör?

Verkar enligt mig som du är på en "internetvänner är inte på riktigt"-bandwagon.

Chansen är mycket större att du och ditt kompisgäng "utforskar" stan än att ni utforskar världen. Du kan ju ta och jämföra med pre-70 talet, då långt ifrån majoriteten av alla hushåll hade datorer. Då hade folket mycket mindre förståelse och information om hur världen såg ut utanför deras stad/land, och kompisgäng reste inte runt i hela världen utan vandrade runt på stan/sprang runt i någon skog.

Jag kan dessutom nästan garantera att jag har vart på fler platser i världen och upplevt mer än dig, så försök inte att läxa upp mig.

För de första måste du inse är att jag är fullt medvetande om hur datorer har påverkat männskligheten något otroligt mycket, och du slösar bara bort tid med att argumentera om detta. Och att du tar en liten fundering på så stor allvar är bortom min fantasi..

Jag kan hålla med om att man känner hundratals personer över internet. Nog om det dock, alla har olika uppfattningar om vad vänner är.

Och dessutom kan jag med stor glädje garantera dig att du har troligen varit på fler platser i världen en mig, och troligen upplevt mera. Jag försökte inte läxa upp dig, jag försökte enbart förklara skillnaden mellan att läsa om det och uppleva det.

Din poäng om kunskap stämmer, jag sa aldrig något om den.

Det jag säger är att man troligen hade haft fler face to face vänner och troligen gjort mer varierande saker med fler varierande människor. De enda du svara på var utforskat världen delen, jag förstår vad du försöker säga och de stämmer. Men du missuppfatta mig lite där. Men jag vill inte fortsätta diskutionen, då den är så onödig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...