Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tjenare!

Jag har nu tröttnat på mig "dåliga" bärbara dator och letar efter en ny stationär. Jag vill kunna spela lite spel, Tex. HON (Heros of Newearth) L4D2, och liknande.

Är det någon som har något förslag på vart man ska vända sig (bor i göteborg btw), jag köper helst i en "fysisk" affär, vad ska man tänka på och är det någon som har några förslag?

Tack!!!

• Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Inet finns ju i Göteborg, men vet inte om man kan gå in där och titta eller liknande. Du ska i alla fall kunna köpa och hämta vad vad jag vet. Annars så är ju Inet en bra webbutik...

Ett råd är att inte snåla när du köper dator. Nu menar jag inte att det bara är att köpa och slänga ut pengar.

Vad jag menar är att du inte bör snåla genom att t.ex. inte köpa ljudkort bara för att det redan finns på moderkortet. Det blir billigare om du höjer din budget med 2000 kr istället för att göra lite småköp var efter du märker eller kommer på att något behövs.

Skrivet

Jo, absolut. Jag sitter med en laptop för 4000 som är tänkt för skolarbete och liknande. Men jag kan spela lite halvkrävande spel.

Men det är ändå mitt råd. Snåla inte för mycket så du blir missnöjd.

Skrivet

Tack!

Men finns det några förslag på affärer eller datorer som fungerar med den typen av spel och som kostar runt 6000??

Gör en ny tråd och be någon datorkunnig hjälpa dig att plocka ihop en dator för runt 6000kr.

Skrivet

Min kompis köpte nyss delar på inet för 6000 han har en riktigt schyst dator vet inte precis vad han har, intel i5 processor, XFX Radeon HD5750 1GB tror jag. Jag vet dock inte om han körde med sina gammla ram minnen och hårddiskar, jag tror nog han köpte minnen men inte hårddiskar.

Skrivet

Tack!

Men finns det några förslag på affärer eller datorer som fungerar med den typen av spel och som kostar runt 6000??

Gör en ny tråd och be någon datorkunnig hjälpa dig att plocka ihop en dator för runt 6000kr.

Saken är den att jag har haft hemmabygge innan. Fungerar jätte bra när allt flyter på men om nått går sönder så blir det ett jävla strul. Föredrar att köpa färdiga saker...

Skrivet

Tack!

Saken är den att jag har haft hemmabygge innan. Fungerar jätte bra när allt flyter på men om nått går sönder så blir det ett jävla strul. Föredrar att köpa färdiga saker...

Det blir lika mycket strul om något går sönder i ett färdigbygge.

Skrivet

Tack!

Ett jävla strul?

Jag har bara bra erfarenheter från när saker i datorn har gått sönder, garanti både från återförsäljaren och tillverkaren.

Skrivet

Kan förklara det med strulet...

När något gick sönder i mitt (min brors) hemmabygge så var det egentliga problemet att hitta vad som var sönder. För datorn startade bara om sig lite som den ville... Och då jag inte är nått data geni och då min bror inte bor hemma så tog det redigt lång tid att ens komma på vad felet var. När min nuvarande laptop gick sönder så skickade jag bara iväg den i 5 dar så hittade de felet och åtgärdade det ypperligt.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...