prestige Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Hej alla, jag undra varför det står 2,96 GB går att använda, när jag har datan installerat med 4,00 GB? Betyder det att jag bara kan använda 2,96 GB och inte mer ? :o. "Kolla bilden" Snabba svar tack! MVH Prestige Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 (redigerat) 32-bitars windows system har bara licens att använda 3.25 gb ram... Resten 0.29 tar väl W7 upp till annat skräp. Går tydligen att fixa såhär: http://www.remkoweijnen.nl/blog/2009/06/23...4-gb-of-memory/ Men om du inte känner till att det finns en gräns för 32-bit system är du antagligen inte datorkunning nog att försöka ändra det. Redigerat 8 Mars 2010 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 8 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 32-bitars system kan bara använda 3.25 gb ram. Resten 0.29 tar väl W7 upp till annat skräp. Kan man ändra till 64-bitars? Men ram minne, har det nånting med när man spelar att göra? asså om det blir bättre på något sätt om man har Mer Ram minne när man spelar ? Jag kan ej så mycket om datorer, men jag lär mig xd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Du måste omformatera datorn om du ska ändra till 64 bit. Vilka spel brukar du spela? 3gb borde räcka för de flesta spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 8 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Du måste omformatera datorn om du ska ändra till 64 bit. Vilka spel brukar du spela? 3gb borde räcka för de flesta spel. Bad company 2 & MW2 det är dem jag spelar mest på. hur gör man då, omformatera datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Du måste först köpa Windows 7 64-bit. Sen gör du en så kallad backup (lägger värdefulla filer på te.x. ett USB-minne) Och stoppar i 64-bit skivan och startar om datorn. Följ instruktionerna i installations programmet och lägg tillbaka filerna du sparat på USB-minnet. Välj inte Uppgradera eller vad det nu heter, det blir mest krångel! ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xagez Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Minium på MW2 är 1GB Ram med Vista/7. Jag har också 32-bitars 7 och får ut 3.5GB av mina 4, och jag kan köra MW2 på high (med ett bra grafikkort dvs). Men ja, du klarar MW2 med 3gb ram, lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 8 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 tack för svar guys :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 (redigerat) en kompis får ut 3.75 av 4 på sitt w7 32-bit EDIT: såg nyss att w7 32-bit har stöd för 4 gb Redigerat 8 Mars 2010 av NuPallarJag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 12 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2010 Du måste först köpa Windows 7 64-bit. Sen gör du en så kallad backup (lägger värdefulla filer på te.x. ett USB-minne) Och stoppar i 64-bit skivan och startar om datorn. Följ instruktionerna i installations programmet och lägg tillbaka filerna du sparat på USB-minnet. Välj inte Uppgradera eller vad det nu heter, det blir mest krångel! ;) Ja, det har jag nu gjort, men det står fortfarande att jag inte kan installera för den det kommer upp nåting med x86(32-bits x64(64-bits)? vad ska jag göra ??? skicka upp en bild på screen shot snart som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 12 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 12 Mars 2010 Du måste först köpa Windows 7 64-bit. Sen gör du en så kallad backup (lägger värdefulla filer på te.x. ett USB-minne) Och stoppar i 64-bit skivan och startar om datorn. Följ instruktionerna i installations programmet och lägg tillbaka filerna du sparat på USB-minnet. Välj inte Uppgradera eller vad det nu heter, det blir mest krångel! ;) Ja, det har jag nu gjort, men det står fortfarande att jag inte kan installera för den det kommer upp nåting med x86(32-bits x64(64-bits)? vad ska jag göra ??? skicka upp en bild på screen shot snart som möjligt. Du ska ta x64 dvs 64-bit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.