Hoppa till innehåll

Är Denna Dator Bra?


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Okej, kan du tipsa om någon? Och visst är det med nätverkskort?

 

EDIT: Är det svårt att bygga ihop den själv då?

 

Du får väl kolla tutorials på YouTube eller söka upp något på Google. :)

 

Men jag tror nog det är bäst att en expert visar det till dig, öga mot öga.

Okej, vart ska man fixa någon "expert", och är det dyrt?

 

Har du verkligen ingen i din family som kan någonting om datorer? :o

 

Nej, iaf ingen som kan bygga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst DarkLight

Okej, kan du tipsa om någon? Och visst är det med nätverkskort?

 

EDIT: Är det svårt att bygga ihop den själv då?

 

Du får väl kolla tutorials på YouTube eller söka upp något på Google. :)

 

Men jag tror nog det är bäst att en expert visar det till dig, öga mot öga.

Okej, vart ska man fixa någon "expert", och är det dyrt?

 

Har du verkligen ingen i din family som kan någonting om datorer? :o

 

Nej, iaf ingen som kan bygga.

 

Då kan du välja delar som typ någon här på forumet tipsat om, och så åker du till Komplett och då lägger de ihop burken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt... Jag lyckades bygga ihop den utan någon hjälp och detta var min första dator jag byggde.. Så du borde lyckas du med.Det kan se väldigt jobbigt ut med alla sladdar när du får hem de men de är småpill och de fixar du på 5 minuter, använd uteslutnings metoden. Kolla alltid under och du kan se ifall någon "pin" eller vad dom nu kallas på svenska är borta, sedan letar du upp en anslutning som också har en "pin" som är borta och då kan de inte gå så fel.Sedan får du med instruktions böcker till bla moderkortet som visar hur du ska göra. Förövrigt står det på alla connectors på moderkortet vad de är till t.ex sata, USB1 OSV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt... Jag lyckades bygga ihop den utan någon hjälp och detta var min första dator jag byggde.. Så du borde lyckas du med.Det kan se väldigt jobbigt ut med alla sladdar när du får hem de men de är småpill och de fixar du på 5 minuter, använd uteslutnings metoden. Kolla alltid under och du kan se ifall någon "pin" eller vad dom nu kallas på svenska är borta, sedan letar du upp en anslutning som också har en "pin" som är borta och då kan de inte gå så fel.Sedan får du med instruktions böcker till bla moderkortet som visar hur du ska göra. Förövrigt står det på alla connectors på moderkortet vad de är till t.ex sata, USB1 OSV.

Okej, jag försöker, jag kan väl inte ha sönder den om jag är försiktig?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja du kanske kan kortsluta något, meen som jag sa förut så ser du var allt ska sitta, bli inte rädd bara när du ser att många sladdar är kvar. Innan första starten så dubbelkolla allt.Använd buntband och sättihop så de inte åker in i en fläkt t.ex.

EDIT: I det där paketet någon linkade till dig bör du iaf enligt mig slänga till ett till ram minne.

Redigerat av Zhug
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja tipsar om den hära http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=EB1012-W0097 den är jäte bra ja brukar spela spel ja brukar spela Mule Meck byger bilar det funkar jäte bra köp den :wub:

Den är kass, vem fan är du egentligen?

 

 

Med moderkortet du får med så brukar man få en manual om vart allt från olika komponenter ska sitta.
Okej, tackar!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...