Fjeddo Skrivet 20 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Okej, kan du tipsa om någon? Och visst är det med nätverkskort? EDIT: Är det svårt att bygga ihop den själv då? Du får väl kolla tutorials på YouTube eller söka upp något på Google. :) Men jag tror nog det är bäst att en expert visar det till dig, öga mot öga. Okej, vart ska man fixa någon "expert", och är det dyrt? Har du verkligen ingen i din family som kan någonting om datorer? :o Nej, iaf ingen som kan bygga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Okej, kan du tipsa om någon? Och visst är det med nätverkskort? EDIT: Är det svårt att bygga ihop den själv då? Du får väl kolla tutorials på YouTube eller söka upp något på Google. :) Men jag tror nog det är bäst att en expert visar det till dig, öga mot öga. Okej, vart ska man fixa någon "expert", och är det dyrt? Har du verkligen ingen i din family som kan någonting om datorer? :o Nej, iaf ingen som kan bygga. Då kan du välja delar som typ någon här på forumet tipsat om, och så åker du till Komplett och då lägger de ihop burken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Eller så testar jag själv med min farsa, det finns varken inet, komplett eller någon sådan butik i Luleå. Eller tror du att de bygger datorer på OC? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Som sagt... Jag lyckades bygga ihop den utan någon hjälp och detta var min första dator jag byggde.. Så du borde lyckas du med.Det kan se väldigt jobbigt ut med alla sladdar när du får hem de men de är småpill och de fixar du på 5 minuter, använd uteslutnings metoden. Kolla alltid under och du kan se ifall någon "pin" eller vad dom nu kallas på svenska är borta, sedan letar du upp en anslutning som också har en "pin" som är borta och då kan de inte gå så fel.Sedan får du med instruktions böcker till bla moderkortet som visar hur du ska göra. Förövrigt står det på alla connectors på moderkortet vad de är till t.ex sata, USB1 OSV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Som sagt... Jag lyckades bygga ihop den utan någon hjälp och detta var min första dator jag byggde.. Så du borde lyckas du med.Det kan se väldigt jobbigt ut med alla sladdar när du får hem de men de är småpill och de fixar du på 5 minuter, använd uteslutnings metoden. Kolla alltid under och du kan se ifall någon "pin" eller vad dom nu kallas på svenska är borta, sedan letar du upp en anslutning som också har en "pin" som är borta och då kan de inte gå så fel.Sedan får du med instruktions böcker till bla moderkortet som visar hur du ska göra. Förövrigt står det på alla connectors på moderkortet vad de är till t.ex sata, USB1 OSV.Okej, jag försöker, jag kan väl inte ha sönder den om jag är försiktig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 (redigerat) Nja du kanske kan kortsluta något, meen som jag sa förut så ser du var allt ska sitta, bli inte rädd bara när du ser att många sladdar är kvar. Innan första starten så dubbelkolla allt.Använd buntband och sättihop så de inte åker in i en fläkt t.ex. EDIT: I det där paketet någon linkade till dig bör du iaf enligt mig slänga till ett till ram minne. Redigerat 20 Mars 2010 av Zhug Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Tack för tipsen, jag beställer i morgon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KristofferA Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2010 Ja tipsar om den hära http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=EB1012-W0097 den är jäte bra ja brukar spela spel ja brukar spela Mule Meck byger bilar det funkar jäte bra köp den :wub: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Med moderkortet du får med så brukar man få en manual om vart allt från olika komponenter ska sitta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2010 Ja tipsar om den hära http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=EB1012-W0097 den är jäte bra ja brukar spela spel ja brukar spela Mule Meck byger bilar det funkar jäte bra köp den :wub: Den är kass, vem fan är du egentligen? Med moderkortet du får med så brukar man få en manual om vart allt från olika komponenter ska sitta.Okej, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.