Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Vilket spel ska jag välja mellan Battlefield Bad Company 2 och Call of Duty Modern Warfare 2?

Jag brukar alltid kunna bestämma mig, fast denna gången får jag fråga er

PS:spelar mest i onlineläge och så testade bad company 2 betan men jag ttcyker rank och sådant var lite dåligt.

Redigerat av laxan96
  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Vilket spel ska jag välja mellan Battlefield Bad Company 2 och Call of Duty Modern Warfare 2?

Jag brukar alltid kunna bestämma mig, fast denna gången får jag fråga er

Så, fixade till din text lite.

Och du borde välja Bad Company 2, eftersom det har förstörbar miljö och en grym multiplayer atmosfär/stämning när man spelar. Medans Modern Warfare 2 har väldigt kort singleplayer och ganska frustrerande multiplayer enligt väldigt många, t.ex. campers och dålig respawn.

Redigerat av GangsterTwist
Skrivet

Man kan säga att MW2 är mer som CS medans BC2 är mer taktiskt.

Jepp, ingen taktik i MW2. BC2 är det mer som i ett riktigt. mer känsla, passion ;) :lol:
Skrivet

om modern warfare 2 är som CS så ska jag inte ha det jag menar alltså att allting fungerar typ som i CS för jag hatar CS. fråga ej varför vi behöver ej fra upp en diskution om det.

Skrivet

På Modern Warfare 2 finns det flera spelare,mer uppdrag och mycket annat som inte Battlefield: Bad Company 2 har! Så jag tycker Modern Warfare 2 är bättre!

Infinity Ward satsade mer pengar på reklam för MW2 än vad dom gjorde på online läget... :D

Skrivet

Om det inte hade varit just CoD så hade troligen spelet (mw2) fått sämre recensioner m.m. imo..

Ifall ett annat spel en just MW 2 hade haft 4-5 timmar gameplay i singleplayer så hade recensionerna sågat det även hur bra de än skulle vara, allafall varit negativa emot det. Fast i MW 2 säger de bara att de var bra, eftersom de var så kul att de inte behövde vara långt. Stöder inte de argumentet någonstans. Vill ju ha ett långt spel, som givetvis har bra gameplay också. Lite offtopic men ändå.

Tycker inte MW2 förtjänade all success de fick, men såklart är de ett hyfsat bra spel, dock känns de som alla CoD spel är samma sak om och om igen.

Och ghostbusters de finns inte mycket mer man kan göra i MW 2 än vad man kan göra i BC2, plus att MW 2 singleplayer är drygt kort, och multiplayern är frustrerande.

Sedan skulle jag inte jämnföra CS med MW 2, inte lika någonstans, CS är ganska taktiskt.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...