Hoppa till innehåll

Trojan Spy


zkAro
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare,

 

Okej, nu är det så att jag har trojaner i min dator, inte en utan hela 9 stycken Trojan-Spy.beaf någonting och 1 Ad-ware spionprogram som alla just nu ligger i karantän. Har haft ett och ett annat virus i datorn i sådär 1 vecka nu och först var det bara 1, sedan hade jag 2 spionprogram och 1 trojan, och nu dessa virus.

 

Så jag har några frågor för vill verkligen inte ha trojaner i datorn;

 

1. I karantän, ska jag välja "Återställ" eller "Ta bort" för att få väck dom från datorn helt? För jag fattar faktiskt inte vad som menas med "Ta bort" om den bara ta bort den från karantän och virusen för löpa fritt eller vad som händer.

 

2. Ska jag ladda ner AVG också (kommer då ha 2 virusskydd + Malwarebytes scan, använder just nu F-Secure som inte är så värst bra)? Och jag vill inte ta bort F-Secure ändå för det ingick i Telia osv...

 

3. Kan dessa virus ta lösenord eller vad gör dom?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare,

 

Okej, nu är det så att jag har trojaner i min dator, inte en utan hela 9 stycken Trojan-Spy.beaf någonting och 1 Ad-ware spionprogram som alla just nu ligger i karantän. Har haft ett och ett annat virus i datorn i sådär 1 vecka nu och först var det bara 1, sedan hade jag 2 spionprogram och 1 trojan, och nu dessa virus.

 

Så jag har några frågor för vill verkligen inte ha trojaner i datorn;

 

1. I karantän, ska jag välja "Återställ" eller "Ta bort" för att få väck dom från datorn helt? För jag fattar faktiskt inte vad som menas med "Ta bort" om den bara ta bort den från karantän och virusen för löpa fritt eller vad som händer.

 

2. Ska jag ladda ner AVG också (kommer då ha 2 virusskydd + Malwarebytes scan, använder just nu F-Secure som inte är så värst bra)? Och jag vill inte ta bort F-Secure ändå för det ingick i Telia osv...

 

3. Kan dessa virus ta lösenord eller vad gör dom?

 

Tack på förhand.

 

1. Återställ = "lägg tillbacka viruset"

Ta bort = "ta bort viruset"

 

2. Vad är problemet?

Bara installera det andra och se hur det fungerar...

 

3. Det är trojaner som snor lössenord, inte virus, dom bara förstör...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. ta bort så tar du bort från systemet men du har ju f-(un)secure så vette f*n om det hjälper

 

2. inaktivera f-(un)secure

 

3. keyloggers (vad jag vet) kan ta dina lösenord

 

Trojan = spion

Keylogger = registrerat tangentbordsnedtryckningar, delvis lössenord men även t.ex. det du "säjer" när du chattar, användarnamn och villka hemsidor du "skriver in".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...