prestige Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Skrivet 20 Mars 2010 hej hej alla, jag undra om min CPU är bra? kolla bilden Citera
CeZ Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Skrivet 20 Mars 2010 Svårt att säga, hastigheten är knappast allt. Vad är det för processor? Citera
prestige Skrivet 20 Mars 2010 Författare Rapport Skrivet 20 Mars 2010 Svårt att säga, hastigheten är knappast allt. Vad är det för processor? Intel Core 2 Duo processor T6500 2.1GHz, 800 MHz FSB Intel Centrino. Citera
Red_fox2 Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Skrivet 20 Mars 2010 testa med lite belastning så ser du om den räcker för dina behov. Bara att slå på ngt av din mest krävande spel, kolla vad belastningen ligger på, spela ett tag, och titta igen efter systemet fått arbeta hårt ett tag Tar och lånar denna tråd lite snabbt, är det ngn som vet hur mycket % belastningen ska vara för att datorn ska må bra, och när det är dags att börja kika på en lite bättre. Jag ligger på omkring 65% vid normal belastning (skype,msn,vent,steam, mediaplayer och ett tiotal websidor uppe,,är det som är normalt för mig iaf) och omkring 80% när jag spelar Citera
KalphiteQ Skrivet 20 Mars 2010 Rapport Skrivet 20 Mars 2010 testa med lite belastning så ser du om den räcker för dina behov. Bara att slå på ngt av din mest krävande spel, kolla vad belastningen ligger på, spela ett tag, och titta igen efter systemet fått arbeta hårt ett tag Tar och lånar denna tråd lite snabbt, är det ngn som vet hur mycket % belastningen ska vara för att datorn ska må bra, och när det är dags att börja kika på en lite bättre. Jag ligger på omkring 65% vid normal belastning (skype,msn,vent,steam, mediaplayer och ett tiotal websidor uppe,,är det som är normalt för mig iaf) och omkring 80% när jag spelar 65 % låter väldigt illa, min processor ligger på runt 5% belastning i skrivbordsläge. Med Steam, MSN, Utorrent osv igång. TS: Allting är relativt, jämför jag med min Phenom II 945 Quad @ 3.45 GHz så är din CPU väldigt dålig. Din fungerar säkert till rätt många spel ifall du har ett okej grafikkort. Citera
Gäst pong218 Skrivet 21 Mars 2010 Rapport Skrivet 21 Mars 2010 (redigerat) Satt med intel core 2 duo innan runt 2.2 Gh , gick aldrig över 5 i skrivborsläge med msn , spotify och steam igång. Du kan inte säga Internet med ett tiotal sidor. Sitter man med ett flash spel går den redan upp i 50 , p.g.a flash player som kräver så förbannat mycket. Sitter man bara med blocket , facebook, cnn , exempel så kommer man inte ens upp i tio. Då flash player inte kör krävande program på de sidorna. Redigerat 21 Mars 2010 av pong218 Citera
Red_fox2 Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Skrivet 22 Mars 2010 (redigerat) ja var 1 flash sida och 2 chatt sidor men det var inte så farligt hög belastning nu när jag börjat forska varför den är konstant så hög för mig. Det är bara i princip 2 processer som belastade cpu'n, ena var Firefox och andra var systemets vänteprocess och det är vänte processen som är högst och brukar ligga runt 40. Och det är detta som jag själv tycker är lite lustigt efter jag googlade lite "Systemets vänteprocess, sysslar datorn med när det inte gör nåt annat. Processorn gör alltid något, den vilar inte, men i tex Windows görs väldigt mycket bakgrundsjobb som användaren aldrig märker (väntar på musflytt, väntar på tangenttryckningar, väntar på USB-anrop etc etc etc). En hög procent på vänteprocessen visar att processorn inte är särskilt upptagen med annat, utan har tid att "ta en öl"... ;)" Man tycker ju att med alla program och sedan filmer/chat sidorna man hade uppe att datorn borde vara hyfsat sysselsatt, men tydligen hade man fel Redigerat 22 Mars 2010 av Red_fox2 Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.