Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Theshawty
Skrivet (redigerat)

Jag är 83 magic, och vill veta ett effektivt sätt att träna vidare....Är tyvärr f2p så det finns ju vissa restriktioner.

Vill veta om Fire Strike är en billig spell att träna med? Då menar jag alltså Magic-Combat. Typ döda Lessers....

High Alchemy är ju ett alternativ, men jag är fattig.....(pallar heller inte tjäna pengar just nu)

Edit: typos

Redigerat av Theshawty
Gäst Theshawty
Skrivet

Ett sätt är ju fire bolts, rätt så okej om du vill punda ut pengar till det.

Annars alcha...

Fire strike var innan bra pga priset

Brukade Fire Bolta som p2p, då jag kunde använda chaos gauntlets. Och jag märkte häromdagen att man endast får hälfteb xp på alla träningsätt i Fist of Guthix.

Gäst Theshawty
Skrivet

Du e f2p, varför behöver du högre MAGIC?

Hursomhelst, så bidrar Magic till högre Combat, eller hur? ;)

Skrivet

Haha lol nej, det är bara atk, str, def, (range), prayer och hp som gör det. Och om du är memb så är det summoning med

Fail... Magic gör visst det... Men Magic och Range e lite speciella när man lvlar combat, för att lvla med enbart magic eller range, så behöver du 2 lvlar högre i Range/Magic än du är i Magic/Range. När du sen räknar in Str oxå, så brukar det sluta med att du inte kan lvla med enbart range ller magic.
Skrivet

Ja men du behöver inte magic helt logiskt för att fixa 138 cb

Nej, du behöver inte höja i Range för det heller... Men både Range och Magic ger ju ändå combat lvl...
Gäst Theshawty
Skrivet (redigerat)

Nej, du behöver inte höja i Range för det heller... Men både Range och Magic ger ju ändå combat lvl...

Nope. Nu vet jag det.

Redigerat av Theshawty
Skrivet

Alltså hör här, båda två. Vill man bli 138 Combat, så måste man ju helt logiskt träna alla Combat-relaterade skills.

De skills som bidrar till Combat, är Strength, Attack, Defence, Ranged, Magic, Prayer, Constitution och Summoning.

De, och endast de.

Alla bidrar inte lika mycket till Combat, men vissa bidrar något. Utan t.ex. Magic eller Ranged så kan man inte nå 138 Combat, vare sig man tror det eller inte. Jag har spelat Runescape i ett par år så jag vet vad jag talar om.

Men det var inte var denna tråd var om....Jag ville veta om Fire Strike är bra att träna med på f2p.

Det jag menar med Magic-Combat är att.....ja....precis som det låter. De flesta idag tränar sin Magic level med att High-alcha, men det är för tråkigt för min del.

Fail...

Jag har spelat Ruenscape i över 5 år... Man Behöver bara maxa atk, str, def, hp, prayer, summoning, för att få lvl 138 cb. Range ocg Magic är skit samma för att nå 138. Även om du har maxat range, magic, och alla andra utom en av dom andra, så KAN du INTE får 138 cb.

Gäst Theshawty
Skrivet (redigerat)

Hmm...Jag ser nu att jag hade fel, fel av mig. Men jag tränar ändå Magic eftersom jag gillar det.

Jag skulle ändå vilja veta om Fire Strike är bra att träna med i f2p?

Redigerat av Theshawty
  • Skapa ny...