prestige Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 (redigerat) Hej, ska nu överklocka datan, men jag unda hur man gör? :D har 2.1GHz vad kommer det att ändra till elr går min att överklocka ens? :D Intel Core duo 2 T6500 Geforce G105M turboCache Nvidia 4 GB memory DVD-super Multi DL drive 2.1GHz 800MHz FSB 15.6 HD LED LCD 1000G HHD Redigerat 22 Mars 2010 av prestige Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Hej, ska nu överklocka datan, men jag unda hur man gör? :D har 2.1GHz vad kommer det att ändra till elr går min att överklocka ens? :D Intel Core duo 2 T6500 Geforce G105M turboCache Nvidia 4 GB memory DVD-super Multi DL drive 2.1GHz 800MHz FSB 15.6 HD LED LCD 1000G HHD DATORN! Sen ska du heller inte överklocka en laptop då de flesta redan klämmer på värmetoppen. Strömförbrukningen ökar även mycket. Till en väldigt liten prestandavinst. Förstår inte heller varför du nämner vad du har för DVD-Läsare, skärm, hårddisk och grafikkort. Då det är helt orelevant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Kolla i bios. Ifall det är en Acer 7-serie så öppnar du bios med f2 precis innan den börjar boota. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 22 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Hej, ska nu överklocka datan, men jag unda hur man gör? :D har 2.1GHz vad kommer det att ändra till elr går min att överklocka ens? :D Intel Core duo 2 T6500 Geforce G105M turboCache Nvidia 4 GB memory DVD-super Multi DL drive 2.1GHz 800MHz FSB 15.6 HD LED LCD 1000G HHD DATORN! Sen ska du heller inte överklocka en laptop då de flesta redan klämmer på värmetoppen. Strömförbrukningen ökar även mycket. Till en väldigt liten prestandavinst. Förstår inte heller varför du nämner vad du har för DVD-Läsare, skärm, hårddisk och grafikkort. Då det är helt orelevant. Så jag kan inte överklocka en laptop? jag hade tänkt bara öka lite inte så temp blir så varm Kolla i bios. Ifall det är en Acer 7-serie så öppnar du bios med f2 precis innan den börjar boota. vad gör man om det inte är 7 serier då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Ingen som helst mening att överklocka en laptop! Du kommer bara få processorn att bli ostabil och att din garanti förmodligen försvinner. Mest problem alltså, tempen ökar även rätt snabbt när man kliar med multipliern och FSBn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prestige Skrivet 22 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Ingen som helst mening att överklocka en laptop! Du kommer bara få processorn att bli ostabil och att din garanti förmodligen försvinner. Mest problem alltså, tempen ökar även rätt snabbt när man kliar med multipliern och FSBn. Okej det låter som ingen bra ide att överklocka men tack ända :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Okej, kan jag låna tråden lite? Det blir ju onödigt att skapa en till likadan. Jag skulle gärna överklocka min Cpu, jag har en Intel Core 2 Duo processor T5550. Går det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 22 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2010 Gör en ny tråd istället, vi äter inte upp dig för att du gör många trådar om de är vettiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Okej, kan jag låna tråden lite? Det blir ju onödigt att skapa en till likadan. Jag skulle gärna överklocka min Cpu, jag har en Intel Core 2 Duo processor T5550. Går det? Är den i en laptop? Isåfall är det redan besvarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.