Fjeddo Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Hej igen! Jag skulle gärna överklocka min Cpu, jag har en Intel Core 2 Duo processor T5550. Går det? Den sitter i en laptop, men eftersom att min laptop bara är skit så gör det inget om det skulle hända något med den. Jag har ju en stationär. Tacksam för snabba svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 (redigerat) Det är i princip omöjligt, eftersom laptopfläktar ligger nästan alltid på toppen eftersom det är så jävla tätt och varmt. + andra orsaker http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=572171 learn2google friend Redigerat 23 Mars 2010 av prophet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 23 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Så det finns inget sätt att få processorn att bli snabbare/bättre utan att ta stora risker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Den lär ju bli idiot varm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 23 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 (redigerat) Den lär ju bli idiot varm.Kan datorn krascha då eller? Är det stor risk för att den gör det då? Redigerat 23 Mars 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Den lär ju bli idiot varm.Kan datorn krascha då eller? Är det stor risk för att den gör det då? Chansen är större att du tar i sönder många delar i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 23 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Den lär ju bli idiot varm. Kan datorn krascha då eller? Är det stor risk för att den gör det då? Chansen är större att du tar i sönder många delar i datorn. Hm, okej. Men kan jag testa och om den blir varm så "avbryter" man eller något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 tycker inte du änns ska testa... Testa på din nya dator som du har beställt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 23 Mars 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 tycker inte du änns ska testa... Testa på din nya dator som du har beställt.Det är ju värre om den skulle krascha, därför vill jag testa på den här istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Varför ska du ens överklocka? Inget fel på din CPU enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 En stationär dator är MYCKET enklare att överklocka. En bärbar är nästan omöjlig då den kommer bli extremt varm och krascha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 23 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2010 Den lär ju bli idiot varm.Kan datorn krascha då eller? Är det stor risk för att den gör det då? Klart som fan den kraschar ifall den blir för varm, det blir ett helvete för dig när du ska ändra i bios om du lyckas få den så ostabil att den inte kan boota. Reseta bios på en laptop är ju knappast det enklaste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.