Heaz Skrivet 21 April 2004 Rapport Dela Skrivet 21 April 2004 Hej! Jag skulle behöva hjälp! På bossen i Monstro, andra gången man möter den, hur gör man?¿ Jag dog direkt.... :( DS89 sa att man kunde åka och köra Hercules cup. Hur startar man den då?¿ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 22 April 2004 Rapport Dela Skrivet 22 April 2004 Jag menade inte att du skulle aktivera just Hercules cup, utan att du skulle delta i antingen i Phil cup eller (Om den har aktiverats ännu, för just den minns jag dessvärre inte om du ännu kan köra) Pegasus cup. De nyare cuperna är svårare men ger mer påäng. Hercules cup Börjar först efter att du förseglat nyckelhålen i Atlantica och Hallowen town, möjligen också Peter Pans värld. Men när nya Cuper blir tillgängliga kommer Piff och Puff informera dig när du kommer tillbaka till rymdskeppet efter att du klarat av ett visst antal banor. Men hursom hellst, vilken nivå var du på sist du mötte honom? Själv tror jag att jag var på nivå 27 när jag hade kommit så pass långt, men besegrade honom utan några som hellst bekymmer efter att jag kommit till nivå 42. Men så pass högt tror jag inte att du behöver komma för att besegra honom, utan det räcker troligtvis att du är på nivå 36 för att besegra honom utan större bekymmer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 23 April 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 23 April 2004 Jag menade inte att du skulle aktivera just Hercules cup, utan att du skulle delta i antingen i Phil cup eller (Om den har aktiverats ännu, för just den minns jag dessvärre inte om du ännu kan köra) Pegasus cup. De nyare cuperna är svårare men ger mer påäng. Hercules cup Börjar först efter att du förseglat nyckelhålen i Atlantica och Hallowen town, möjligen också Peter Pans värld. Men när nya Cuper blir tillgängliga kommer Piff och Puff informera dig när du kommer tillbaka till rymdskeppet efter att du klarat av ett visst antal banor. Men hursom hellst, vilken nivå var du på sist du mötte honom? Själv tror jag att jag var på nivå 27 när jag hade kommit så pass långt, men besegrade honom utan några som hellst bekymmer efter att jag kommit till nivå 42. Men så pass högt tror jag inte att du behöver komma för att besegra honom, utan det räcker troligtvis att du är på nivå 36 för att besegra honom utan större bekymmer. Jag var i lvl 28 när jag mötte honom. Sen åkte jag till traverse town och tränade upp mej ett level. Sen åkta jag till baka till Monstro, då var valen inte där, den var borta! :o Då kom jag till Atlantica, så gick jag upp ett level, till 30. Sen från Atlantica åkte jag till Haloween town. Så gick jag upp ett level, till 31. Mwn jag klara inte Oogie Boogie. :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 23 April 2004 Rapport Dela Skrivet 23 April 2004 Jag var i lvl 28 när jag mötte honom. Sen åkte jag till traverse town och tränade upp mej ett level. Sen åkta jag till baka till Monstro, då var valen inte där, den var borta! :o Då kom jag till Atlantica, så gick jag upp ett level, till 30. Sen från Atlantica åkte jag till Haloween town. Så gick jag upp ett level, till 31. Mwn jag klara inte Oogie Boogie. :( Det stämmer att Monstro försvinner, men bara om du redan har landat i någon av de nya världarna. Har han nu redan försvunnit måste du slutföra de andra banorna och med jämna mellanrum åka sträckan med Monstro tills han uppenbarar sig. Det är inte så viktig egentligen att du klarar hela banan så vitt jag vet om du har hunnit få High-jump. Men du missar flera erfarenhetspåäng. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 24 April 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2004 Det va´r det jag tänkte också! Man missar ju 1 lvl ungefär.... Men hur kommer man till Ursula i Atlantica? Jag är i level 33! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 24 April 2004 Rapport Dela Skrivet 24 April 2004 Det va´r det jag tänkte också! Man missar ju 1 lvl ungefär.... Men hur kommer man till Ursula i Atlantica? Jag är i level 33! Okej, på den nivån går det, men det kommer bli mycket svårt, då det kan krävas flera attacker på en heartless, och då man måste vara i samma höjd för att döda monstrena gör inte det hela lättare. Men hursomhellst, när du ska hitta Ursela går du tillbaka till det stora området som du först kom till när du lämnade rummet du först kom till i spelet. Leta upp och döda alla heartless här, och när du försäkrat dig om att alla är döda tar du tag i delfinen som tar dig till skeppsvraket. Simma ner till den stora stenen som ligger framför något du kan ta Lock on på. Nu när Sebastian är med, kan han undersöka vad det är. Efter det kommer stenen försvinna och en ny väg kommer att visa sig. Simma in genom den. Du kommer nu till ett vägval. Simma till en av vägarna och leta upp ett snäckskal som innehåller en sparpunkt, om det var högra eller vänstra vägen minns jag inte, men jag tror det var den högra vägen. Var noga med att du sparat och är uppladdad med både poitions och ethers innan du går in i "Urselas grotto". När du gjort detta och gått in i "Urselas grotto" kommer det att bli en boss fight. BOSS: Ursela. Så fort striden börjar, ta Lock on på grytan som finns längst ner och kasta magi på den. Bry dig inte om om de andra eftersom de förstunden inte går att skada. När grytan exploderar passar du på att slå henne innan grytan börjar komma igång igen. Har du tur, exploderar grytan när Ursula är i närheten av den, och hon kommer att ligga avsvimmad en stund. Det bör vara över efter en stund. Du kommer att få en ny färdighet (Mermaid kick) som gör att när du trycker på O-knappen upprepade gånger kommer Sora att simma snabbare. Gå till menyn färdigheter under "Shared" för att ta med den. Simma sedan tillbaka till rummet med den starka strömmen. Nu har ett nytt område uppenbarat sig. Använd Mermaid kick för att komma in där i öppningen på andra sidan. Där kommer du att få slåss emot: BOSS: Giant Ursela. Hon har vuxit en hel del sen sist, men är trotts det mycket enklare. Ta lock on på hennes nacke och simma dit för att slå. När hon säger något som "Nu är jag arg" betyder det att hon tänker öppna mynnen för att försöka suga in dig. Använd Mermaid kick för att komma undan. Fortsätt så här, och hon kommer vara besegrad rätt fort. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 24 April 2004 Rapport Dela Skrivet 24 April 2004 Och när du ska besegra Ogie Bogie ska du bara akta hans attacker och försöka vara så nära som honom som möjligt tills några gråa knappar visar sig längst in på "Rouletthjulet". Gå på dem och Du kommer högre upp så att du för en kort stund kan slå honom. Upprepa detta tills han är besegrad. Han är lättare att besegra (Specciellt andra gången du möter honom) om du har fördigheten "Glide". Den färdigheten får du i Peter Pans värld efter att du förseglat Atlanticas nyckelhål. Den banan är väldigt lätt om man bara inte går vilse i skeppet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Heaz Skrivet 24 April 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2004 Så "Mermaid Kick" är som "Dodge roll" fast under vatten? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DS89 Skrivet 24 April 2004 Rapport Dela Skrivet 24 April 2004 Så "Mermaid Kick" är som "Dodge roll" fast under vatten? Nja, Det kan också användas för att undkomma attackser, men är mest till för att kunna simma snabbt, och används mest för att kunna åka mot strömmar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 24 April 2004 Rapport Dela Skrivet 24 April 2004 [RENSAD] Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg