Mumutio Skrivet 6 April 2010 Rapport Skrivet 6 April 2010 (redigerat) Hejsan allihopa :) Jo det är så att jag är sugen på att börja med en fysisk fritidssysselsättning, alltså idrott, men vet inte vilken sort som skulle passa mig. Jag har bra fysik för min ålder och tycker om att pressa mig fysiskt. Tycker också om att styrketräna så skulle gärna hålla på med något som involverar mycket styrka och inte bara uthållighet. Något jobbigt och allsidigt! Jag är dock inte så mycket för bollsporter... Skulle uppskatta lite tips på vad det finns för varianter, kampsport eller vad som helst. :) Helst inte något som involverar för mycket slag mot huvudet bara, är rädd om min näsa och mina hjärnceller... Redigerat 6 April 2010 av Mumutio Citera
Simple Skrivet 6 April 2010 Rapport Skrivet 6 April 2010 In och träna karate eller kung-fu. Det är väl en smaksak, men det är vad jag skulle börjat med om jag ens haft en gnutta ork. Citera
Gäst Mindtwistah Skrivet 6 April 2010 Rapport Skrivet 6 April 2010 Kickboxning eller Amerikansk Fotboll (Den enda "bollsporten" som är rolig att spela enligt mig) Citera
Jote Skrivet 6 April 2010 Rapport Skrivet 6 April 2010 (redigerat) Parkour & Freerunning (inte en kampsport), det kräver styrka och uthållighet. Om du inte vet vad det är kan du söka på Youtube. Redigerat 6 April 2010 av Jote Citera
Simple Skrivet 6 April 2010 Rapport Skrivet 6 April 2010 simma & klättra Lite jobbigt att utföra samtidigt kanske. ;) Citera
Symptom Skrivet 7 April 2010 Rapport Skrivet 7 April 2010 simma & klättra Lite jobbigt att utföra samtidigt kanske. ;) grabben frågade efter något jobbigt; jag levererar svar! Citera
GangsterTwist Skrivet 7 April 2010 Rapport Skrivet 7 April 2010 Ja om du är rädd om din näsa och dina hjärnceller så skulle jag rekommendera BJJ, judo, jiu jitsu eller submission wrestling. Jag tränar bland annat submission wrestling, och de krävs mycket uthållighet, styrka, intelligens, tajming och mental styrka. De krävs speciellt uthållighet och styrka eftersom man jämt måste röra sig, och för att man måste vara explosiv för att ta en position eller komma ut ur en position, ta ett lås, jobba sig ur ett lås etc. Annars kan du ju börja dansa, kanske breakdance eller liknande. Jag har hållt på med breakdance och de krävs uthållighet och massvis med arm styrka. Citera
zazaza Skrivet 9 April 2010 Rapport Skrivet 9 April 2010 (redigerat) Om du börjar på simmning så får du en del styrketränning,rekomderar också streetdance,brakedance. Redigerat 9 April 2010 av zazaza Citera
najzzz Skrivet 9 April 2010 Rapport Skrivet 9 April 2010 Börja åka offpist (på skidor) jäkla roligt och JOBBIGT. Blir stark som satan i benen :) Citera
Gäst DarkLight Skrivet 9 April 2010 Rapport Skrivet 9 April 2010 Pröva på fotboll eller basket? Deras fysträningar är inget att leka med. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.