Gäst pong218 Skrivet 8 April 2010 Rapport Skrivet 8 April 2010 Min kompis och jag sitter ofta med GTA IV. Vi ser ju stor skillnad på slärmen, texturer och så vidare ( mycket tydligare och snyggare på min ). Så vill han nu köpa en ny dator men vad är minimum komponenterna för att kör GTA IV på högre inställningar, high på allt och sedan drygt hälften på renderingarna. Någon som sitter med ett 5770 och kör dessa på högt? Sedan vilken processor helst AMD då han inte vill spendera 3 009 på en processor. Min dator: ATI readon 5850 Intel core i5 660 (sedan 4 gig ram 1600 MHz ) Hans dator: Nvidia 7900 GTX AMD athlon X2 64 2.2 GHz (sedan 2 gig ram (DDR 1)) Så om någon (KalphiteQ kanske) skulle kunna säga hur det är att köra GTA IV på hans dator eller om någon har likande som beskrivits ovan kan säga hur det är. Citera
KalphiteQ Skrivet 8 April 2010 Rapport Skrivet 8 April 2010 Japp, visst flyter det på fint med ett 5770. Har allting på fullt i 1080p, ligger aldrig under 30fps. Tycker gott och väl att han kan köpa en 945a eller högre, alltså 955/965. Alla de har hög överklockningspotential. Fö behöver nog kompis byta ut hela datorn då moderkortet tydligen är gammalt som gatan, inte kul att dra med sig processorn ifall moderkortet failar. Citera
Garone Skrivet 8 April 2010 Rapport Skrivet 8 April 2010 (redigerat) I GTA IV handlar det mer om processor än grafikkort. Vilken upplösning kör din kompis på? Redigerat 8 April 2010 av Garone Citera
Gäst pong218 Skrivet 8 April 2010 Rapport Skrivet 8 April 2010 I GTA IV handlar det mer om processor än grafikkort. Vilken upplösning kör din kompis på? 800 X 600 Kör han på och det laggar lite då och då också. Därför ska han nu få sina päron att köpa en ny dator. Och självklart så byter han moderkortet också då hans moderkort inte kan byta till en bättre processor , busshastigheten , host Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.