Hoppa till innehåll

Vapenskada.


Gäst DonaldDuckk
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 39
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

På sistone har jag sett massor med falska påståenden om vapenskadan i MW2, så jag bestämde mig för att göra en tråd för att visa hur det funkar!

 

Om ni inte visste det, har varje spelare 100 i liv, 50 i final stand och 1 i last stand.

I hardcore sänks detta till 30, och om du har painkiller har du 90 liv i Hardcore och 300 i core.

 

PRIMARY VAPEN.
Nå, med din nya kunskap om hur mycket liv en spelare har, ska vi väl tala om hur mycket ett vapen skadar!

Man delar in vapen i flera olika kategorier;

Assault rifles:

Inom AR kategorin finns det tre huvudkategorier, och ett undantag.

 

Antagligen skadar ett vapen 40 skada på nära håll, och 30 på kort håll. Några exempel på dessa är:

FAMAS

M16A4

TAR-21

SCAR-h

 

Eller så skadar se 30 skada på nära håll, och 20 på långt håll. Några exempel här är:

ACR

M4A1

F2000

 

Du sa något om ett undantag, vad är det då?

Jadu, undantaget här är såklart får kända FAL! =)

En FAL gör 55 skada på nära håll, och 35 på långt håll. Om du lägger på ett holo. sight ökas skadan med 5!

 

SMG's:

SMG-kategorin är väldigt konstig, och det är 4 kategorier på de där 5 vapnen!

 

MP5K:

En MP5k gör 40 skada på nära håll, och 20 på långt.

 

UMP45:

En UMP45 gör 40 skada på nära håll, och 35 på långt håll.

 

VECTOR:

En vector gör 25 skada på nära håll, och 20 på långt.

 

P90 & Mini-uzi:

Äntligen, de enda två SMG-na som har liknande egenskaper! =)

Dessa två gör båda 30 på nära, och 20 på långt håll.

 

Snipers:

Den här kategorin är ganska klurig, eftersom jag faktiskt inte vet hur mycket skada WA2000'n och M21n gör!

 

Det två "riktiga" snipersen!

Både barret .50 cal & intervention gör 70 skada både på nära och på långt håll! Med en silencer blir detta till 50 båda långt & nära.

 

LMGs

Denna kategori borde öppna dina ögon, och se att LMGs är otroligt bra vapen!

 

Högt skadande: Vapnen i denna kategori gör 40-40 i skada. Alltså; 40 på nära håll, och 40 på långt håll. Detta sänks till 30-30 med en silencer. Några exempel här är:

AUG HBAR

RPD

 

Lågt skadande: Vapnen i denna kategori gör 30-30 i skada. Alltså; 30 på nära håll, och 30 på långt håll. Detta sänks till 20-20 med en silencer. Några exempel här är:

MG4

M240

 

Jaha, nu har vi gått igenom alla primary vapens skada. Nu är det viktiga kvar;

En silencers effekt FMJs effekt , hit multipliers och hardcore!

FMJ

Full metal jacket har effekten att skadan inte sänks lika mycket igenom byggnader.

FMJ funkar till alla vapen, men anledningen till att de flesta använder som på snipers är att det oftast resulterar i en one-shot kill även om personen man skjuter på är bakom skydd.

 

 

SILENCERS:

En silencer sänker inte skadan ett vapen gör. Den sänker skadan över tid.

Låt oss ta en ACR till exempel. Vi säger att den gör 30 skada fram till 20 meter, och sedan går det ner till 20. En silencer kommer göra så att skadan går ner tidigare. Specialfall är Snipers & lgms. Där skadan sänks helt, men aldrig efter tid.

Undantag är UMP45n. Där silencers inte effekterar den negativt alls.

 

Stopping power:

Jag vill påstå att stopping power är misförstått. Stopping power multiplicerar skadan att vapen gör med 1.4.

Fall där stopping power blir onödigt är då:

UMP45:

Med 40 skada nära, och 35 långt. (Alltid 3 skott för en kill) Gör stopping power det till 56-49. och eftersom en UMP

går ner till sin lägre skada otroligt snabbt, är det inte bärt det.

 

HIT MULTIPLIERS:

Här kommer den roliga delen! Alla vapen har olika hit multipliers vid olika delar av kroppen.

 

Assault rifles, LMGs och SMGs:

Med alla dessa vapen är huvudet det enda sättet att få en hit multiplier. Om du träffar någon i huvudet blir utkomsten att skadan multipliceras med 1.4.

 

Snipers:

Snipers är gjorda för att det ska vara lätt att få en one-shot kill. Därför finns det här flera multipliers.

(Denna fakta är bara säker på Intervention & barret, det andra vet jag inte)

Huvudet: 1,5

Bröstet: 1,5

Magen: 1,1

 

Hardcore:

Hardcore är också missförstått. Vapnen gör inte mer skada här, ditt liv sänks bara till 30. Detta resulterar i att det oftast bara tar ett skott att döda någon.

 

SECONDARY VAPEN:
Denna kategori kommer bli otroligt liten, eftersom skadan Shotguns / Launchers gör är okänt.

 

Handguns

 

M9 & USP

Dessa två vapen gör båda 40 skada nära, och 25 skada långt.

 

Desert eagle & .44 magnum.

Här får nog de flesta en överraskning.

Desert eagle: 50-30

.44 magnum. 50-35

Alltså, en .44 magnum är STARKARE än en desert eagle!

 

Machine pistols:

Dessa är verkligt Overpowered!

PP2000:

40 skada nära, 20 på lång håll. Det går ner till 20 snabbt.

 

TMP & G18:

Båda dessa skadar 30-20. Igen, de går ner till 20 snabbt.

 

M93 raffica:

Denna skadar 40-30. Och om du tänker på hur snabbt den skjuter iväg en burst ( 3 skott ) Så kan du ju också tänka dig hur stark den är!

 

SECONDARY VAPEN HIT MULTIPLIERS:

Alla secondaries har bara huvudet som hit multiplier, med det vanliga 1.4.

 

Men vänta, nu är jag förvirrad. Du säger att x är dåligare än y, men jag får mycket snabbare kills med y!!
Då beror det på att y har en högre fire rate. Det är också en väldigt viktig faktor. =)

Här har du fire raten på några populära vapen:

Assault rifles:

ACR:12 skott per sekund

SCAR:10 skott per sekund

TAR:11.666.. skott per sekund

M4:13 skott per sekund

F2000:14.5833.. skott per sekund

SMGs

P90:15.1666.. skott per sekund

UMP .45:10 skott per sekund

Mini uzi:15 skott per sekund

LMGs

RPD:10.5 skott per sekund

L86:10.08333.. skott per sekund

 

 

Om du nu har gått igenom hela min tråd, förtjänar du ett grattis! Så, här har du det!
Om du har någon fråga alls, är det bara att fråga. Jag kommer svara!. Ett exempel är http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1695692 där jag gick in i detalj om ett vapen. Om du vill veta något, kommer jag oftast ge ett långt & utförligt svar.

Påpekar lite stavfel :)

Hade inget o göra så jag gick in och läste denna men såg några slarvfel. Fy skäms. :P

Redigerat av Firehouse
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tubes o Launchers

 

 

----------------------------------------------------------

 

Noobtube

 

Damage = 155 - 22

Blast Radius = 7 meter

 

----------------------------------------------------------

 

AT4 HS

 

Damage = 750

Blast Radius = 10 meter

 

----------------------------------------------------------

 

Thumper

 

Damage = 155 - 55

Blast Radius = 7 meter

 

----------------------------------------------------------

 

Javelin

 

Damage = 1000

Blast Radius = 12 meter

 

----------------------------------------------------------

 

RPG

 

Damage = 700

Blast Radius = 9 meter

 

----------------------------------------------------------

 

 

Och DonaldDuck, kan du ta med det här i första posten :)

 

All info är ungefärlig och utan Danger Close, så kom inte och tjata att jag har fel.

Redigerat av zDi
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 3 månader senare...
  • 5 veckor senare...

På sistone har jag sett massor med falska påståenden om vapenskadan i MW2, så jag bestämde mig för att göra en tråd för att visa hur det funkar!

 

Om ni inte visste det, har varje spelare 100 i liv, 50 i final stand och 1 i last stand.

I hardcore sänks detta till 30, och om du har painkiller har du 90 liv i Hardcore och 300 i core.

 

PRIMARY VAPEN.
Nå, med din nya kunskap om hur mycket liv en spelare har, ska vi väl tala om hur mycket ett vapen skadar!

Man delar in vapen i flera olika kategorier;

Assault rifles:

Inom AR kategorin finns det tre huvudkategorier, och ett undantag.

 

Antagligen skadar ett vapen 40 skada på nära håll, och 30 på kort håll. Några exempel på dessa är:

FAMAS

M16A4

TAR-21

SCAR-h

 

Eller så skadar se 30 skada på nära håll, och 20 på långt håll. Några exempel här är:

ACR

M4A1

F2000

 

Du sa något om ett undantag, vad är det då?

Jadu, undantaget här är såklart får kända FAL! =)

En FAL gör 55 skada på nära håll, och 35 på långt håll. Om du lägger på ett holo. sight ökas skadan med 5!

 

SMG's:

SMG-kategorin är väldigt konstig, och det är 4 kategorier på de där 5 vapnen!

 

MP5K:

En MP5k gör 40 skada på nära håll, och 20 på långt.

 

UMP45:

En UMP45 gör 40 skada på nära håll, och 35 på långt håll.

 

VECTOR:

En vector gör 25 skada på nära håll, och 20 på långt.

 

P90 & Mini-uzi:

Äntligen, de enda två SMG-na som har liknande egenskaper! =)

Dessa två gör båda 30 på nära, och 20 på långt håll.

 

Snipers:

Den här kategorin är ganska klurig, eftersom jag faktiskt inte vet hur mycket skada WA2000'n och M21n gör!

 

Det två "riktiga" snipersen!

Både barret .50 cal & intervention gör 70 skada både på nära och på långt håll! Med en silencer blir detta till 50 båda långt & nära.

 

LMGs

Denna kategori borde öppna dina ögon, och se att LMGs är otroligt bra vapen!

 

Högt skadande: Vapnen i denna kategori gör 40-40 i skada. Alltså; 40 på nära håll, och 40 på långt håll. Detta sänks till 30-30 med en silencer. Några exempel här är:

AUG HBAR

RPD

 

Lågt skadande: Vapnen i denna kategori gör 30-30 i skada. Alltså; 30 på nära håll, och 30 på långt håll. Detta sänks till 20-20 med en silencer. Några exempel här är:

MG4

M240

 

Jaha, nu har vi gått igenom alla primary vapens skada. Nu är det viktiga kvar;

En silencers effekt FMJs effekt , hit multipliers och hardcore!

FMJ

Full metal jacket har effekten att skadan inte sänks lika mycket igenom byggnader.

FMJ funkar till alla vapen, men anledningen till att de flesta använder som på snipers är att det oftast resulterar i en one-shot kill även om personen man skjuter på är bakom skydd.

 

 

SILENCERS:

En silencer sänker inte skadan ett vapen gör. Den sänker skadan över tid.

Låt oss ta en ACR till exempel. Vi säger att den gör 30 skada fram till 20 meter, och sedan går det ner till 20. En silencer kommer göra så att skadan går ner tidigare. Specialfall är Snipers & lgms. Där skadan sänks helt, men aldrig efter tid.

Undantag är UMP45n. Där silencers inte effekterar den negativt alls.

 

Stopping power:

Jag vill påstå att stopping power är misförstått. Stopping power multiplicerar skadan att vapen gör med 1.4.

Fall där stopping power blir onödigt är då:

UMP45:

Med 40 skada nära, och 35 långt. (Alltid 3 skott för en kill) Gör stopping power det till 56-49. och eftersom en UMP

går ner till sin lägre skada otroligt snabbt, är det inte bärt det.

 

HIT MULTIPLIERS:

Här kommer den roliga delen! Alla vapen har olika hit multipliers vid olika delar av kroppen.

 

Assault rifles, LMGs och SMGs:

Med alla dessa vapen är huvudet det enda sättet att få en hit multiplier. Om du träffar någon i huvudet blir utkomsten att skadan multipliceras med 1.4.

 

Snipers:

Snipers är gjorda för att det ska vara lätt att få en one-shot kill. Därför finns det här flera multipliers.

(Denna fakta är bara säker på Intervention & barret, det andra vet jag inte)

Huvudet: 1,5

Bröstet: 1,5

Magen: 1,1

 

Hardcore:

Hardcore är också missförstått. Vapnen gör inte mer skada här, ditt liv sänks bara till 30. Detta resulterar i att det oftast bara tar ett skott att döda någon.

 

SECONDARY VAPEN:
Denna kategori kommer bli otroligt liten, eftersom skadan Shotguns / Launchers gör är okänt.

 

Handguns

 

M9 & USP

Dessa två vapen gör båda 40 skada nära, och 25 skada långt.

 

Desert eagle & .44 magnum.

Här får nog de flesta en överraskning.

Desert eagle: 50-30

.44 magnum. 50-35

Alltså, en .44 magnum är STARKARE än en desert eagle!

 

Machine pistols:

Dessa är verkligt Overpowered!

PP2000:

40 skada nära, 20 på lång håll. Det går ner till 20 snabbt.

 

TMP & G18:

Båda dessa skadar 30-20. Igen, de går ner till 20 snabbt.

 

M93 raffica:

Denna skadar 40-30. Och om du tänker på hur snabbt den skjuter iväg en burst ( 3 skott ) Så kan du ju också tänka dig hur stark den är!

 

SECONDARY VAPEN HIT MULTIPLIERS:

Alla secondaries har bara huvudet som hit multiplier, med det vanliga 1.4.

 

Men vänta, nu är jag förvirrad. Du säger att x är dåligare än y, men jag får mycket snabbare kills med y!!
Då beror det på att y har en högre fire rate. Det är också en väldigt viktig faktor. =)

Här har du fire raten på några populära vapen:

Assault rifles:

ACR:12 skott per sekund

SCAR:10 skott per sekund

TAR:11.666.. skott per sekund

M4:13 skott per sekund

F2000:14.5833.. skott per sekund

SMGs

P90:15.1666.. skott per sekund

UMP .45:10 skott per sekund

Mini uzi:15 skott per sekund

LMGs

RPD:10.5 skott per sekund

L86:10.08333.. skott per sekund

 

 

Om du nu har gått igenom hela min tråd, förtjänar du ett grattis! Så, här har du det!
Om du har någon fråga alls, är det bara att fråga. Jag kommer svara!. Ett exempel är http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1695692 där jag gick in i detalj om ett vapen. Om du vill veta något, kommer jag oftast ge ett långt & utförligt svar.
bra gjort ! (y) !!;p det e lite kul att veta ;P!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...