GangstaLean Skrivet 23 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2010 Tack så mycket! Den var jätte bra! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zDi Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 Vid "Stopping Power" skriv: Denna perk funkar ej på WA2000. ( elr nåt linkande ) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 4 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juli 2010 nej, jag tänke rinte göra en tl;dr version. De får läsa allt, eller inget. Jag har ju skadan för wa2k, hitmultipliers och vad SP gör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Skitbra guide men namnet kanske borde förtydligas till MW2? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firehouse Skrivet 23 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2010 (redigerat) På sistone har jag sett massor med falska påståenden om vapenskadan i MW2, så jag bestämde mig för att göra en tråd för att visa hur det funkar! Om ni inte visste det, har varje spelare 100 i liv, 50 i final stand och 1 i last stand. I hardcore sänks detta till 30, och om du har painkiller har du 90 liv i Hardcore och 300 i core. PRIMARY VAPEN.Nå, med din nya kunskap om hur mycket liv en spelare har, ska vi väl tala om hur mycket ett vapen skadar!Man delar in vapen i flera olika kategorier; Assault rifles: Inom AR kategorin finns det tre huvudkategorier, och ett undantag. Antagligen skadar ett vapen 40 skada på nära håll, och 30 på kort håll. Några exempel på dessa är: FAMAS M16A4 TAR-21 SCAR-h Eller så skadar se 30 skada på nära håll, och 20 på långt håll. Några exempel här är: ACR M4A1 F2000 Du sa något om ett undantag, vad är det då? Jadu, undantaget här är såklart får kända FAL! =) En FAL gör 55 skada på nära håll, och 35 på långt håll. Om du lägger på ett holo. sight ökas skadan med 5! SMG's: SMG-kategorin är väldigt konstig, och det är 4 kategorier på de där 5 vapnen! MP5K: En MP5k gör 40 skada på nära håll, och 20 på långt. UMP45: En UMP45 gör 40 skada på nära håll, och 35 på långt håll. VECTOR: En vector gör 25 skada på nära håll, och 20 på långt. P90 & Mini-uzi: Äntligen, de enda två SMG-na som har liknande egenskaper! =) Dessa två gör båda 30 på nära, och 20 på långt håll. Snipers: Den här kategorin är ganska klurig, eftersom jag faktiskt inte vet hur mycket skada WA2000'n och M21n gör! Det två "riktiga" snipersen! Både barret .50 cal & intervention gör 70 skada både på nära och på långt håll! Med en silencer blir detta till 50 båda långt & nära. LMGs Denna kategori borde öppna dina ögon, och se att LMGs är otroligt bra vapen! Högt skadande: Vapnen i denna kategori gör 40-40 i skada. Alltså; 40 på nära håll, och 40 på långt håll. Detta sänks till 30-30 med en silencer. Några exempel här är: AUG HBAR RPD Lågt skadande: Vapnen i denna kategori gör 30-30 i skada. Alltså; 30 på nära håll, och 30 på långt håll. Detta sänks till 20-20 med en silencer. Några exempel här är: MG4 M240 Jaha, nu har vi gått igenom alla primary vapens skada. Nu är det viktiga kvar;En silencers effekt FMJs effekt , hit multipliers och hardcore! FMJFull metal jacket har effekten att skadan inte sänks lika mycket igenom byggnader. FMJ funkar till alla vapen, men anledningen till att de flesta använder som på snipers är att det oftast resulterar i en one-shot kill även om personen man skjuter på är bakom skydd. SILENCERS: En silencer sänker inte skadan ett vapen gör. Den sänker skadan över tid. Låt oss ta en ACR till exempel. Vi säger att den gör 30 skada fram till 20 meter, och sedan går det ner till 20. En silencer kommer göra så att skadan går ner tidigare. Specialfall är Snipers & lgms. Där skadan sänks helt, men aldrig efter tid. Undantag är UMP45n. Där silencers inte effekterar den negativt alls. Stopping power: Jag vill påstå att stopping power är misförstått. Stopping power multiplicerar skadan att vapen gör med 1.4. Fall där stopping power blir onödigt är då: UMP45: Med 40 skada nära, och 35 långt. (Alltid 3 skott för en kill) Gör stopping power det till 56-49. och eftersom en UMP går ner till sin lägre skada otroligt snabbt, är det inte bärt det. HIT MULTIPLIERS: Här kommer den roliga delen! Alla vapen har olika hit multipliers vid olika delar av kroppen. Assault rifles, LMGs och SMGs: Med alla dessa vapen är huvudet det enda sättet att få en hit multiplier. Om du träffar någon i huvudet blir utkomsten att skadan multipliceras med 1.4. Snipers: Snipers är gjorda för att det ska vara lätt att få en one-shot kill. Därför finns det här flera multipliers. (Denna fakta är bara säker på Intervention & barret, det andra vet jag inte) Huvudet: 1,5 Bröstet: 1,5 Magen: 1,1 Hardcore: Hardcore är också missförstått. Vapnen gör inte mer skada här, ditt liv sänks bara till 30. Detta resulterar i att det oftast bara tar ett skott att döda någon. SECONDARY VAPEN:Denna kategori kommer bli otroligt liten, eftersom skadan Shotguns / Launchers gör är okänt. Handguns M9 & USP Dessa två vapen gör båda 40 skada nära, och 25 skada långt. Desert eagle & .44 magnum. Här får nog de flesta en överraskning. Desert eagle: 50-30 .44 magnum. 50-35 Alltså, en .44 magnum är STARKARE än en desert eagle! Machine pistols: Dessa är verkligt Overpowered! PP2000: 40 skada nära, 20 på lång håll. Det går ner till 20 snabbt. TMP & G18: Båda dessa skadar 30-20. Igen, de går ner till 20 snabbt. M93 raffica: Denna skadar 40-30. Och om du tänker på hur snabbt den skjuter iväg en burst ( 3 skott ) Så kan du ju också tänka dig hur stark den är! SECONDARY VAPEN HIT MULTIPLIERS: Alla secondaries har bara huvudet som hit multiplier, med det vanliga 1.4. Men vänta, nu är jag förvirrad. Du säger att x är dåligare än y, men jag får mycket snabbare kills med y!!Då beror det på att y har en högre fire rate. Det är också en väldigt viktig faktor. =)Här har du fire raten på några populära vapen: Assault rifles: ACR:12 skott per sekund SCAR:10 skott per sekund TAR:11.666.. skott per sekund M4:13 skott per sekund F2000:14.5833.. skott per sekund SMGs P90:15.1666.. skott per sekund UMP .45:10 skott per sekund Mini uzi:15 skott per sekund LMGs RPD:10.5 skott per sekund L86:10.08333.. skott per sekund Om du nu har gått igenom hela min tråd, förtjänar du ett grattis! Så, här har du det! Om du har någon fråga alls, är det bara att fråga. Jag kommer svara!. Ett exempel är http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1695692 där jag gick in i detalj om ett vapen. Om du vill veta något, kommer jag oftast ge ett långt & utförligt svar. Påpekar lite stavfel :) Hade inget o göra så jag gick in och läste denna men såg några slarvfel. Fy skäms. :P Redigerat 23 Juli 2010 av Firehouse Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 28 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2010 Asbra guide! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zDi Skrivet 10 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 10 Augusti 2010 (redigerat) Tubes o Launchers ---------------------------------------------------------- Noobtube Damage = 155 - 22 Blast Radius = 7 meter ---------------------------------------------------------- AT4 HS Damage = 750 Blast Radius = 10 meter ---------------------------------------------------------- Thumper Damage = 155 - 55 Blast Radius = 7 meter ---------------------------------------------------------- Javelin Damage = 1000 Blast Radius = 12 meter ---------------------------------------------------------- RPG Damage = 700 Blast Radius = 9 meter ---------------------------------------------------------- Och DonaldDuck, kan du ta med det här i första posten :) All info är ungefärlig och utan Danger Close, så kom inte och tjata att jag har fel. Redigerat 10 Augusti 2010 av zDi Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 27 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2010 Javelin <3 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Undead Skrivet 30 November 2010 Rapport Dela Skrivet 30 November 2010 Bra tråd! Tack! =) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
c0d4rn Skrivet 29 December 2010 Rapport Dela Skrivet 29 December 2010 På sistone har jag sett massor med falska påståenden om vapenskadan i MW2, så jag bestämde mig för att göra en tråd för att visa hur det funkar! Om ni inte visste det, har varje spelare 100 i liv, 50 i final stand och 1 i last stand.I hardcore sänks detta till 30, och om du har painkiller har du 90 liv i Hardcore och 300 i core. PRIMARY VAPEN.Nå, med din nya kunskap om hur mycket liv en spelare har, ska vi väl tala om hur mycket ett vapen skadar!Man delar in vapen i flera olika kategorier;Assault rifles: Inom AR kategorin finns det tre huvudkategorier, och ett undantag. Antagligen skadar ett vapen 40 skada på nära håll, och 30 på kort håll. Några exempel på dessa är:FAMASM16A4TAR-21SCAR-h Eller så skadar se 30 skada på nära håll, och 20 på långt håll. Några exempel här är:ACRM4A1F2000 Du sa något om ett undantag, vad är det då?Jadu, undantaget här är såklart får kända FAL! =)En FAL gör 55 skada på nära håll, och 35 på långt håll. Om du lägger på ett holo. sight ökas skadan med 5! SMG's:SMG-kategorin är väldigt konstig, och det är 4 kategorier på de där 5 vapnen! MP5K:En MP5k gör 40 skada på nära håll, och 20 på långt. UMP45:En UMP45 gör 40 skada på nära håll, och 35 på långt håll. VECTOR:En vector gör 25 skada på nära håll, och 20 på långt. P90 & Mini-uzi:Äntligen, de enda två SMG-na som har liknande egenskaper! =)Dessa två gör båda 30 på nära, och 20 på långt håll. Snipers:Den här kategorin är ganska klurig, eftersom jag faktiskt inte vet hur mycket skada WA2000'n och M21n gör! Det två "riktiga" snipersen!Både barret .50 cal & intervention gör 70 skada både på nära och på långt håll! Med en silencer blir detta till 50 båda långt & nära. LMGsDenna kategori borde öppna dina ögon, och se att LMGs är otroligt bra vapen! Högt skadande: Vapnen i denna kategori gör 40-40 i skada. Alltså; 40 på nära håll, och 40 på långt håll. Detta sänks till 30-30 med en silencer. Några exempel här är:AUG HBARRPD Lågt skadande: Vapnen i denna kategori gör 30-30 i skada. Alltså; 30 på nära håll, och 30 på långt håll. Detta sänks till 20-20 med en silencer. Några exempel här är: MG4M240 Jaha, nu har vi gått igenom alla primary vapens skada. Nu är det viktiga kvar;En silencers effekt FMJs effekt , hit multipliers och hardcore!FMJFull metal jacket har effekten att skadan inte sänks lika mycket igenom byggnader.FMJ funkar till alla vapen, men anledningen till att de flesta använder som på snipers är att det oftast resulterar i en one-shot kill även om personen man skjuter på är bakom skydd. SILENCERS:En silencer sänker inte skadan ett vapen gör. Den sänker skadan över tid.Låt oss ta en ACR till exempel. Vi säger att den gör 30 skada fram till 20 meter, och sedan går det ner till 20. En silencer kommer göra så att skadan går ner tidigare. Specialfall är Snipers & lgms. Där skadan sänks helt, men aldrig efter tid.Undantag är UMP45n. Där silencers inte effekterar den negativt alls. Stopping power:Jag vill påstå att stopping power är misförstått. Stopping power multiplicerar skadan att vapen gör med 1.4. Fall där stopping power blir onödigt är då:UMP45:Med 40 skada nära, och 35 långt. (Alltid 3 skott för en kill) Gör stopping power det till 56-49. och eftersom en UMPgår ner till sin lägre skada otroligt snabbt, är det inte bärt det. HIT MULTIPLIERS:Här kommer den roliga delen! Alla vapen har olika hit multipliers vid olika delar av kroppen. Assault rifles, LMGs och SMGs:Med alla dessa vapen är huvudet det enda sättet att få en hit multiplier. Om du träffar någon i huvudet blir utkomsten att skadan multipliceras med 1.4. Snipers:Snipers är gjorda för att det ska vara lätt att få en one-shot kill. Därför finns det här flera multipliers.(Denna fakta är bara säker på Intervention & barret, det andra vet jag inte)Huvudet: 1,5Bröstet: 1,5Magen: 1,1 Hardcore:Hardcore är också missförstått. Vapnen gör inte mer skada här, ditt liv sänks bara till 30. Detta resulterar i att det oftast bara tar ett skott att döda någon. SECONDARY VAPEN:Denna kategori kommer bli otroligt liten, eftersom skadan Shotguns / Launchers gör är okänt. Handguns M9 & USPDessa två vapen gör båda 40 skada nära, och 25 skada långt. Desert eagle & .44 magnum.Här får nog de flesta en överraskning.Desert eagle: 50-30.44 magnum. 50-35Alltså, en .44 magnum är STARKARE än en desert eagle! Machine pistols:Dessa är verkligt Overpowered!PP2000:40 skada nära, 20 på lång håll. Det går ner till 20 snabbt. TMP & G18:Båda dessa skadar 30-20. Igen, de går ner till 20 snabbt. M93 raffica:Denna skadar 40-30. Och om du tänker på hur snabbt den skjuter iväg en burst ( 3 skott ) Så kan du ju också tänka dig hur stark den är! SECONDARY VAPEN HIT MULTIPLIERS:Alla secondaries har bara huvudet som hit multiplier, med det vanliga 1.4. Men vänta, nu är jag förvirrad. Du säger att x är dåligare än y, men jag får mycket snabbare kills med y!!Då beror det på att y har en högre fire rate. Det är också en väldigt viktig faktor. =)Här har du fire raten på några populära vapen:Assault rifles:ACR:12 skott per sekundSCAR:10 skott per sekundTAR:11.666.. skott per sekundM4:13 skott per sekundF2000:14.5833.. skott per sekundSMGs P90:15.1666.. skott per sekundUMP .45:10 skott per sekundMini uzi:15 skott per sekundLMGs RPD:10.5 skott per sekundL86:10.08333.. skott per sekund Om du nu har gått igenom hela min tråd, förtjänar du ett grattis! Så, här har du det!Om du har någon fråga alls, är det bara att fråga. Jag kommer svara!. Ett exempel är http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&...t&p=1695692 där jag gick in i detalj om ett vapen. Om du vill veta något, kommer jag oftast ge ett långt & utförligt svar.bra gjort ! (y) !!;p det e lite kul att veta ;P! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 7 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2011 bara så du vet så går inte vapenskadan ner på tid, den går ner på avstånd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 7 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2011 bara så du vet så går inte vapenskadan ner på tid, den går ner på avstånd.Samma sak. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg