Hoppa till innehåll

Pokemon Team


Viruz256
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag ska börja spela Soul Silver tänkte jag, och började fundera på på vilket team jag skulle ha, och det slutade så här. (Notera att jag inte spelat generation 4 innan.)

 

Togekiss - Hyperbeam, Shadow ball, Fireblast, Psychic/Aura sphere

 

Lapras - Raindance, Thunder, Surf, Blizzard

 

Camerupt - Earthquake, Eruption, Rockslide, Earthpower/Magnitude/???

 

Dragonite - Fly, Dragonpulse, Flamethrower, Hyperbeam

 

Nidoking - Megahorn, Iron tail, Earth Power, Thunder

 

Houndoom - Overheat, Sunnyday, Solarbeam, Crunch

 

Hur ser det ur?? Har ni några tips på andra attacker, eller pokemons. Jag kör på emulator, och kan inte linka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@JosJuice : Har du något annat tips på attacker jag kan ha istället??

 

@Draghon : Jo funderade faktiskt på att byta till hail på Lapras, men Icebeam kan nog vara ett bättre alternativ. Du ha inte något tips till Camerupts sista attack?? För vill helst inte ha 2 ground moves på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.serebii.net/pokedex-dp/323.shtml <- Du kan kolla här om du hittar någon rolig attack till Camerupt att byta en ground move mot.

 

På Dragonite hade jag bytt ut Hyper Beam mot Thunderbolt eller Aqua Tail, det beror ju på lite vad du känner behöves, men du har ju Lapras med Thunder och Nidokind med en el attack också, så jag hade valt Aqua Tail.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

http://www.serebii.net/pokedex-dp/323.shtml <- Du kan kolla här om du hittar någon rolig attack till Camerupt att byta en ground move mot.

 

På Dragonite hade jag bytt ut Hyper Beam mot Thunderbolt eller Aqua Tail, det beror ju på lite vad du känner behöves, men du har ju Lapras med Thunder och Nidokind med en el attack också, så jag hade valt Aqua Tail.

Okey tack. Jag brukar använda bulbapedia, det är lättare att läsa där.

 

EDIT: du har inte något bra tips till Togekiss istället för hyper Beam

Redigerat av Viruz256
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ta bort Houndooms Overheat eftersom det sänker Sp.Atk och lägg dit Flamethrower elr Fire Fang.

JO jag vet.. Slutade med att jag byggde ett nytt team, eftersom jag sak köpa ds och pearl.. Så nån kan få låsa tråden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...