Hoppa till innehåll

Fara Utomlands


DAWd
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej. jag har aldrig varit utomlands. & det är så att farsan lova mig att vi skulle kanske fara utomlands i år om vi ha pengar (dåligt me pengar ha vi). så behöver typ råd om varma & sköna ställen B) . & om ni skulle vare schyssta, skicka priser & flyg till dit man borde fara :) 4st.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips om ni ska åka med familjen (?) är Hvar i Kroatien, en underbar liten ö som man åker till med en båt, sedan när man ska ut och sola kan man välja om man vill sola på stranden på ön eller ta små båtar ut till öar runt ön där det finns stränder, en bar, skit sköna fåtöljer, säng/soffor som man sitter och äter i, hängmatte-djungel, underbart väder varje dag och bland de godaste maten jag har käkat, pizzan var underbart god, fisken var gudomlig och köttet var det godaste jag käkat.

 

Högst upp på ön finns ett slott där man kan gå runt i, ner i fängelsehålorna och upp i kiktornen och ha utsikt över hela ön,

en bild ifrån slottet http://laurasabraw.com/Adriatic%20Trip/Ima...rfromCastle.jpg

 

Många kändisar rör sig mot denna paradis ö men de ligger bara och lapar sol på deras ENORMA båtar, när jag var där var det en båt med 4 vattenskotrar, 2 livbåtar, 6 mopeder, liten hellikopter platta osv. var typ 3 våningar tror jag...

 

Alla på ön är otroligt snälla och efter några dagar kommer de som säljer glass känna igen er och hälsa då ni går förbi osv.

 

 

Vattnet är otroligt salt men efter 2-3 dagar vänjer man sig med saltet, ta bara inga kallsupar :P Du kan ligga i vattnet i över en halvtimma utan problem och snorkla, skit mycket fiskar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips om ni ska åka med familjen (?) är Hvar i Kroatien, en underbar liten ö som man åker till med en båt, sedan när man ska ut och sola kan man välja om man vill sola på stranden på ön eller ta små båtar ut till öar runt ön där det finns stränder, en bar, skit sköna fåtöljer, säng/soffor som man sitter och äter i, hängmatte-djungel, underbart väder varje dag och bland de godaste maten jag har käkat, pizzan var underbart god, fisken var gudomlig och köttet var det godaste jag käkat.

 

Högst upp på ön finns ett slott där man kan gå runt i, ner i fängelsehålorna och upp i kiktornen och ha utsikt över hela ön,

en bild ifrån slottet http://laurasabraw.com/Adriatic%20Trip/Ima...rfromCastle.jpg

 

Många kändisar rör sig mot denna paradis ö men de ligger bara och lapar sol på deras ENORMA båtar, när jag var där var det en båt med 4 vattenskotrar, 2 livbåtar, 6 mopeder, liten hellikopter platta osv. var typ 3 våningar tror jag...

 

Alla på ön är otroligt snälla och efter några dagar kommer de som säljer glass känna igen er och hälsa då ni går förbi osv.

 

 

Vattnet är otroligt salt men efter 2-3 dagar vänjer man sig med saltet, ta bara inga kallsupar :P Du kan ligga i vattnet i över en halvtimma utan problem och snorkla, skit mycket fiskar osv.

Det där låter helt underbart XD

 

tänkte på de där ''Man åker dit med båt''

ska man flyga först sen ta båt?

isåfall. vart ska man flyga & ta båt? XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips om ni ska åka med familjen (?) är Hvar i Kroatien, en underbar liten ö som man åker till med en båt, sedan när man ska ut och sola kan man välja om man vill sola på stranden på ön eller ta små båtar ut till öar runt ön där det finns stränder, en bar, skit sköna fåtöljer, säng/soffor som man sitter och äter i, hängmatte-djungel, underbart väder varje dag och bland de godaste maten jag har käkat, pizzan var underbart god, fisken var gudomlig och köttet var det godaste jag käkat.

 

Högst upp på ön finns ett slott där man kan gå runt i, ner i fängelsehålorna och upp i kiktornen och ha utsikt över hela ön,

en bild ifrån slottet http://laurasabraw.com/Adriatic%20Trip/Ima...rfromCastle.jpg

 

Många kändisar rör sig mot denna paradis ö men de ligger bara och lapar sol på deras ENORMA båtar, när jag var där var det en båt med 4 vattenskotrar, 2 livbåtar, 6 mopeder, liten hellikopter platta osv. var typ 3 våningar tror jag...

 

Alla på ön är otroligt snälla och efter några dagar kommer de som säljer glass känna igen er och hälsa då ni går förbi osv.

 

 

Vattnet är otroligt salt men efter 2-3 dagar vänjer man sig med saltet, ta bara inga kallsupar :P Du kan ligga i vattnet i över en halvtimma utan problem och snorkla, skit mycket fiskar osv.

Det där låter helt underbart XD

 

tänkte på de där ''Man åker dit med båt''

ska man flyga först sen ta båt?

isåfall. vart ska man flyga & ta båt? XD

 

Man flyger till ett ställe som heter Split i Kroatien och tar en båt som tar typ 20-30 minuter till Hvar :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak ska du ha klart för dig, att åka till Europeiska turistområden är kanske billigare men kostnaderna i landet är mycket dyrare, särskillt ställen som Grekland, Bulgarien och Frankrike.

 

Alanya Turkiet är skit nice tycker jag, trevlig miljö, liten stad med asfina stränder och billiga hotell, billig mat och billigt souveniur (stavning), krylar även av turister ifrån Sverige och hela Norden.

 

Thailand är överskattat så du vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak ska du ha klart för dig, att åka till Europeiska turistområden är kanske billigare men kostnaderna i landet är mycket dyrare, särskillt ställen som Grekland, Bulgarien och Frankrike.

 

Alanya Turkiet är skit nice tycker jag, trevlig miljö, liten stad med asfina stränder och billiga hotell, billig mat och billigt souveniur (stavning), krylar även av turister ifrån Sverige och hela Norden.

 

Thailand är överskattat så du vet.

Turkiet är nog det bästa du kan åka till.

Det enda sorgliga med turkiet är att folk rider på kossor för att komma till Alanya.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...