Hoppa till innehåll

Vad Betyder/menas Ping?


prestige

Rekommendera inlägg

Det mesta beror på bredbandet ja. Om du har dåligt internet för du högre ping. Om den som lägger upp en server har dåligt internet för alla hög ping.

Hur mycket ping som är bra beror återigen på vilket spel man kör. Jag spelar WoW med i genomsnitt 100 ping och upplever ingen lagg. När man börjar komma över 200 på WoW tror jag det kan bli problem. CS har jag ingen koll på men strax under 50 gissar jag är normalt. WoW skickar mer data än cs därav högre ping.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det mesta beror på bredbandet ja. Om du har dåligt internet för du högre ping. Om den som lägger upp en server har dåligt internet för alla hög ping.

Hur mycket ping som är bra beror återigen på vilket spel man kör. Jag spelar WoW med i genomsnitt 100 ping och upplever ingen lagg. När man börjar komma över 200 på WoW tror jag det kan bli problem. CS har jag ingen koll på men strax under 50 gissar jag är normalt. WoW skickar mer data än cs därav högre ping.

Kan ju också bero på hur mycket skit uppkopplingen ska igenom.

 

Ett sant exempel. Jag har 2mb bredband och har 115 - 140 ping på Crossfire. Medan min kompis har 24mb bredband och ligger 149 - 170 i ping. Beror ju på var du bor och var servern finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ping = Tiden det tar för servern att kontakta din dator och sedan tillbaks till servern igen. Brukar mätas i millisekunder.

 

"latency" = Tiden det tar för servern att kontakta din dator. Brukar mätas i millisekunder

 

Man kan säga att "latency" = ping / 2

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det mesta beror på bredbandet ja. Om du har dåligt internet för du högre ping. Om den som lägger upp en server har dåligt internet för alla hög ping.

Hur mycket ping som är bra beror återigen på vilket spel man kör. Jag spelar WoW med i genomsnitt 100 ping och upplever ingen lagg. När man börjar komma över 200 på WoW tror jag det kan bli problem. CS har jag ingen koll på men strax under 50 gissar jag är normalt. WoW skickar mer data än cs därav högre ping.

Nja, det är alltid den svagaste länken som begränsar hastigheten, och även om du har en skituppkoppling behöver du inte nödvändigtvis vara den svagaste länken.

Mängden data påverkar självklart hur lång tid det tar att skicka datan, men inte hur snabbt den går. Således bör mängen data inte påverka din latens/ping, då 1 byte färdas lika snabbt som 1 MB, det tar bara längre tid för alla bytes att komma fram, då den svagaste länken bregränsar hur snabbt du kan skicka data.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst CrazyCake

Om man ska lira utan internet lagg så ska man helst ha under 50 i ping i cs ja.

Dock så har man oftast runt 30.

Testat på EsA? Där har jag 5-10 ping <3.

 

Men det WASD sa stämmer korrekt!

 

Jo, Men du bor väl närmare servern än vad jag gör.

Har runt 25 i ping på esa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...