Dave37 Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Jag söker en film som jag kommer ihåg var rätt speciell, och som jag säkert tycker suger numera. Jag kommer inte ihåg namnet men kommer ihåg en del av handlingen. Det är en amerikans science-fiction film som utspelar sig i USA. Filmen är pre-2000 är jag rätt säker på, gjord antagligen på 1990-talet, men kan vara gjord ännu tidigare. Handlingen är något i stil med följande: En meteorit slår ner på jorden, inte så fasligt stor så att det skadar någon. den lokaliseras sedan i nån slags underjordiskt hålrum som har skapats av meteoriten. Jag har för mig att stenen är svagt röd eller nått men det kan vara fel. forskare kommer i vilket fall till platsen och man lyckas hitta primitivt liv på den. Man tar ett prov för att försöka odla upp en bakteriekultur i laboratorium. Men bara efter en natt (eller nått) så har bakterierna förökat sig avsevärt, men upptäcker att denna typ av livsform som kom med meteoriten har en betydligt snabbare evolution än vanligt liv och bara efter några veckor/månader har primater uppstått som lever i den här grottan. filmen slutar typ med att en enormt extremt stor encellig organsim kommer lös eller nått och ett gäng (huvudpersonerna om jag minns rätt) ger sig ut med brandbilar och sprutar stora mängder såpvatten på den för att döda den eller något liknande. Nån som vet vad jag snackar om? :lol: Redigerat 22 April 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 (redigerat) Jo fan, men vad heter den nu då...? *tänker* Juste, Evolution var det. Redigerat 22 April 2010 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Hmm.. tror du att du kan hitta den? för jag kollade på youtube och då var de enda träffar jag hittade typ thrillers som hette typ "evilution". och på IMDB hittade jag inget som passade in. http://www.imdb.com/find?s=all&q=evolution Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Är det inte den där som är på länken du skickade? http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_%28film%29 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 22 April 2010 Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 Ja, du har ju den alldeles där, ju. Klick Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 April 2010 ah! tack så mycket. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.