D48 Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 (redigerat) Förra sommaren köpte jag en stationär dator från HP. Den kostade mig 7990kr. Skärmen från Philips kostade 2000 kr. Totalt så betalade jag ca 9000 för allt. Sen så spelade jag lite spel och så, men nu det sista så har jag inte spelat så värst mycket... Datorn tar mest plats på skrivbordet. Allt jag gör nu vid datorn är att surfa på internet, spela spel (Battlefield Vietnam och GTA SA.) och sitta inne på MSN. Sen så kanske det blir att man laddar ner en film eller något liknande och ser på. Datorn jag har nu: HP M9280.sc Processor: AMD Phenom 9500 Quad 2.2ghz RAM : DDR2 3072 MB Hårddisk : SATA 3G 7200 rpm. 500 GB x 2 = 1 TB (har två st 500 GB).. Moderkort: NVIDIA nForce 430 Grafik : GeForce 9800 GT 512 MB Ljudkort : High Definition Audio 7:1 HDMI : Nein! Wlan : Yes! Skärm: Philips Brilliance 220CW 2 ms DVI & VGA 1680 x 1050 Det är min dator och skärm jag sitter på nu. Vad tror ni att jag skulle kunna få för detta om jag sålde det? Jag söker en laptop som kostar runt 7000 kr. Har en hårddisk som större än 500 GB En hyfsat snabb processor, tex. som core i3 eller i5. Men jag kommer inte komma att spela nyare spel på den. Det handlar mest om att surfa och se på film. Vill ändå ha en ganska stor hårddisk. Sen vilken tillverkare jag ska ha vet jag ej. Vilka är bra och vilka är mindre bra när det gäller laptops? Har tittat lite på denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3615497 . Tycker att den ändå är för dyr. Har ni något bra tips om en laptop? Sen så skulle jag vilja fråga er om vad ni tycker om att sitta vid en laptop istället för en stationär. Redigerat 25 April 2010 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Om du bara ska surfa så är det ju rätt grej att göra. Du kan nog få runt 5-6k för datorn och 7k för hela paketet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Ska man spela så är det ju en stationär dator som gäller, eller en bättre laptop som allienware.. Men jag tycker att datorn du länkade duger till det du ska göra, enda nackdelen med bärbara är att dem blir riktigt varma. :/ Men det löser ju en kylplatta om du köper en sådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Ska man spela så är det ju en stationär dator som gäller, eller en bättre laptop som allienware.. Men jag tycker att datorn du länkade duger till det du ska göra, enda nackdelen med bärbara är att dem blir riktigt varma. :/ Men det löser ju en kylplatta om du köper en sådan. Mjo, Man kan inte ha en dator på soffan på med ett spel över 1 timme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Ska man spela så är det ju en stationär dator som gäller, eller en bättre laptop som allienware.. Men jag tycker att datorn du länkade duger till det du ska göra, enda nackdelen med bärbara är att dem blir riktigt varma. :/ Men det löser ju en kylplatta om du köper en sådan. Mjo, Man kan inte ha en dator på soffan på med ett spel över 1 timme. Om jag spelar typ MW2 på min bärbara i cirka 1-2 timmar så är den kapabel att steka ägg på. '', Just därför har jag beställt en kylplatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Ska man spela så är det ju en stationär dator som gäller, eller en bättre laptop som allienware.. Men jag tycker att datorn du länkade duger till det du ska göra, enda nackdelen med bärbara är att dem blir riktigt varma. :/ Men det löser ju en kylplatta om du köper en sådan. Mjo, Man kan inte ha en dator på soffan på med ett spel över 1 timme. Om jag spelar typ MW2 på min bärbara i cirka 1-2 timmar så är den kapabel att steka ägg på. '', Just därför har jag beställt en kylplatta. Varför har man en ugn då? :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Du kan nog få 5,5k för den eller 6k ifall chassiet ser tufft ut. Lite rolig upplösning du kör med annars, 1980 x 1050. :rolleyes: Här är iallafall en dator som jag tycker ser rätt okej ut. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=577961 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 25 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Du kan nog få 5,5k för den eller 6k ifall chassiet ser tufft ut. Lite rolig upplösning du kör med annars, 1980 x 1050. :rolleyes: Här är iallafall en dator som jag tycker ser rätt okej ut. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=577961 Slant mellan 6 och 9 på numpad.. Den datorn ser bra ut. Vilken är bäst? Den som jag länka till eller den du länka till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Du kan nog få 5,5k för den eller 6k ifall chassiet ser tufft ut. Lite rolig upplösning du kör med annars, 1980 x 1050. :rolleyes: Här är iallafall en dator som jag tycker ser rätt okej ut. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=577961 Slant mellan 6 och 9 på numpad.. Den datorn ser bra ut. Vilken är bäst? Den som jag länka till eller den du länka till? Den jag länkade till är ett steg vassare faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 25 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Det va den faktiskt... Jag va lite lat och inte orkade titta på specs. Vet någon en annan bra laptop som har samma prestanda men till ett lägre pris så varsågod och skriv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Det va den faktiskt... Jag va lite lat och inte orkade titta på specs. Vet någon en annan bra laptop som har samma prestanda men till ett lägre pris så varsågod och skriv.Du kan ju alltid kolla på blocket, Finns nya datorer till billigare pris där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.