Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Tjena. Jag har Photoshop CS3. Men det tar 350 mb ram. Är det inte lite mycket? Datorn laggas ner totalt när jag har det igång. Är detta normalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Ja, photoshop tar mycket plats när det är igång Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Ja, photoshop tar mycket plats när det är igångJahopp, Men är det normalt att det ska lagga ner datorn?Har ju visserligen bara 1 gb ram, Men då har jag ju 650 mb ledigt ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Crazycake. Vi har snackat mycket om din dator. Är det inte bara att inse att den klarar att måla i paint? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Laggar ner min dator och jag har 6gb ram Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Crazycake. Vi har snackat mycket om din dator. Är det inte bara att inse att den klarar att måla i paint?Gimp också faktiskt :D Mjo, men det roliga är ju nu att det till och med laggar när jag ritar i photoshop. Det har det aldrig gjort innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Kan ju vara något fel i programmet också med tanke på att det inte segar ner min datorn när jag använder det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 1GB RAM är väldigt lite i nuläget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Har du 1gb RAM och PS tar 350mb så har du knappast 650mb kvar, ditt OS vill ha en del RAM också samt alla andra processer. Förmodligen så att du har tagit slut på allt RAM minne så den börjar använda hårddisken som RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 1GB RAM är väldigt lite i nuläget.Mjo, Men min dator är "lite" outdated om vi säger så.Intel Pentium 2,6 ghz. Något inbyggt graffe 96 mb. Så vafan. Aja får väl stå ut med paint eller gimp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 (redigerat) GIMP är lika bra som Photoshop när man väl kan det. (Ok, jag är inte säker, men det är högst troligt). Redigerat 25 April 2010 av Cakeguy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 25 April 2010 Rapport Dela Skrivet 25 April 2010 Du får ta och använda Photoshop 7.0 om du inte vill sega ner din dator allt för mycket, alla CS-versioner utnyttjar ganska mycket både från ram, CPU och även GPU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.