Ibanez Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Hej jag gjorde en virus sökning med AVG och en trojan hittades, men jag vet inte om jag vågar ta bort den, det kom upp en varning när jag tröck på ''Move to vault'' att systemet kan krasha. Hur ska jag göra då? ''Spybot search and destroy'' hittar inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Hur lyckades du få trojanen från första början? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Vilken fil sitter trojanen på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 27 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 C:\Windows\FixCamera.exe Jag gjorde en virus sökning i Torsdags och jag har inte laddat ner något sen dess. Sen står det också. Process name: C:\Windows\explorer.exe menas det att den körs i Windows explorer eller att C:\Windows\explorer.exe också är en trojan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 C:\Windows\FixCamera.exe Jag gjorde en virus sökning i Torsdags och jag har inte laddat ner något sen dess. Sen står det också. Process name: C:\Windows\explorer.exe menas det att den körs i Windows explorer eller att C:\Windows\explorer.exe också är en trojan? Den körs väl i explorer.exe.Eller om trojanen har lyckats ta sig in i explorer.exe så är det bara att formatera. Explorer.exe är den viktigaste processen på datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Tanka Malwarebytes och gör en snabbsökning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 bah, ladda upp en hjt-logg innan du börjar formatera och gud vet vad. :s Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 27 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 (redigerat) Så är står det från AVG File name: C:\Windows\FixCamera.exe Threat name : Trojan horse Generic 17.BEFV Detected on open. Process name: C:\Windows\explorer.exe Process ID: 1892 Edit: Nu hittade AVG en till, samma fil men nu var processorn Malewarebytes.exe betyder det att det är två trojaner eller bara att den skiftar processor? Redigerat 27 April 2010 av Ibanez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Stäng av explorer.exe innan du försöker ta bort filen så ska det funka. Jag hade ett virus som satt sig i explorer.exe och för att bli av med det var jag tvungen att stänga ner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 27 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Hur gör jag det, stänger ner alla program som körs i explorer.exe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RySSEN Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 Hur gör jag det, stänger ner alla program som körs i explorer.exe?Nej i aktivitetshanteraren i processer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 27 April 2010 Rapport Dela Skrivet 27 April 2010 aktivitetshanteraren > explorer.exe Stäng av den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.