Maajken Skrivet 28 April 2010 Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 När ja öppnar firefox, så får ja felmeddelandet : "Firefox har slutat fungera" Ganska jobbigt, för ja är besatt av firefox. Tur att ja hade Chrome. Någon som har samma problem som vet hur man fixar de? Mvh Maajken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 April 2010 Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 En ominstallation kan hjälpa, men det tar inte bort alla sparade saker (Bokmärken och sånt) och ibland kan du behöva ta bort det manuellt också. Firefox kanske frågar om det när man avinstallerar, osäker. Var man tar bort det manuellt är lite olika beroende på OS. I XP är det: H:\Documents and Settings\*användarnamn*\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles, däri ligger en mapp men ett konstigt namn, min heter "fozy71eo.default". När du raderar den så försvinner allt och firefox blir som nytt. Men gör en backup på mappen först men prova att ominstallera normalt innan du gör detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 28 April 2010 Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 Ominstallera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Maajken Skrivet 28 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 (redigerat) En ominstallation kan hjälpa, men det tar inte bort alla sparade saker (Bokmärken och sånt) och ibland kan du behöva ta bort det manuellt också. Firefox kanske frågar om det när man avinstallerar, osäker. Var man tar bort det manuellt är lite olika beroende på OS. I XP är det: H:\Documents and Settings\*användarnamn*\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles, däri ligger en mapp men ett konstigt namn, min heter "fozy71eo.default". När du raderar den så försvinner allt och firefox blir som nytt. Men gör en backup på mappen först men prova att ominstallera normalt innan du gör detta. Tack för ditt långa och bra svar ! Jag har ominstallerat, och det btw IE funkar inte.. det blir samma problem Jag har Windows Vista, hur kommer ja in till dokument and settings? ja vet bara hur man kommer in på användare på Vista (jag e retarded) Fixat, antar att de var tillägg, Hur man gör : Öppna sökaren, sök "Mozilla Firefox (felsäkert läge) Tryck ta bort allt, sen restartar den Och de funkar Redigerat 28 April 2010 av Maajken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 April 2010 Rapport Dela Skrivet 28 April 2010 Vista är också retarded, vet inte hur man hittar till den mappen där. Felet beror antagligen på Vista som också är anledningen till att IE inte funkar. Rekommenderar att du uppgraderar till XP alternativ Windows 7 som en del gillar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 Vista är också retarded, vet inte hur man hittar till den mappen där. Felet beror antagligen på Vista som också är anledningen till att IE inte funkar. Rekommenderar att du uppgraderar till XP alternativ Windows 7 som en del gillar. Nedgraderar till XP, eller uppgradera till 7 OnT: Vista är crap, IE också. Fortsätt kör med MFF. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 En ominstallation kan hjälpa, men det tar inte bort alla sparade saker (Bokmärken och sånt) och ibland kan du behöva ta bort det manuellt också. Firefox kanske frågar om det när man avinstallerar, osäker. Var man tar bort det manuellt är lite olika beroende på OS. I XP är det: H:\Documents and Settings\*användarnamn*\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles, däri ligger en mapp men ett konstigt namn, min heter "fozy71eo.default". När du raderar den så försvinner allt och firefox blir som nytt. Men gör en backup på mappen först men prova att ominstallera normalt innan du gör detta. Tack för ditt långa och bra svar ! Jag har ominstallerat, och det btw IE funkar inte.. det blir samma problem Jag har Windows Vista, hur kommer ja in till dokument and settings? ja vet bara hur man kommer in på användare på Vista (jag e retarded) Fixat, antar att de var tillägg, Hur man gör : Öppna sökaren, sök "Mozilla Firefox (felsäkert läge) Tryck ta bort allt, sen restartar den Och de funkar Går den här datorn, då ska du antingen gå till andvändare eller så ska det finnas en mapp där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 Vista är också retarded, vet inte hur man hittar till den mappen där. Felet beror antagligen på Vista som också är anledningen till att IE inte funkar. Rekommenderar att du uppgraderar till XP alternativ Windows 7 som en del gillar. Nedgraderar till XP, eller uppgradera till 7 Nej, det är att uppgradera att gå från Vista till XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 Vista är också retarded, vet inte hur man hittar till den mappen där. Felet beror antagligen på Vista som också är anledningen till att IE inte funkar. Rekommenderar att du uppgraderar till XP alternativ Windows 7 som en del gillar. Nedgraderar till XP, eller uppgradera till 7 Nej, det är att uppgradera att gå från Vista till XP. XP kan inte hantera SSD så bra så det går snabbare med HDD där. Skaffa Windows 7 om du har en SSD och/eller om du inte vill få BSOD XP suger, Vista suger ännu mera och 7 räddar Microsoft Windows från att bli hatat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 Avinstallera Microsofts OS och testa Googles OS då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 Avinstallera Microsofts OS och testa Googles OS då? Vafan snackar du om? Google har inte ett operativsystem... :_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 29 April 2010 Rapport Dela Skrivet 29 April 2010 (redigerat) Vafan snackar du om? Google har inte ett operativsystem... :_ facepalmpå dig! Det har de visst: http://googlesystem.blogspot.com/2009/07/g...ing-system.html Det är ett gratis, linuxbaserat os. Det heter Google Chrome OS Redigerat 29 April 2010 av BillieJean Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.