ja.
3) ändra gratisgrupperna till kattgruppens spec, dvs införa de gamla gratisgrupperna igen. Ta bort om ca 4-5 månader. vänta 1 år, göra om.
se det som ett periodvis "event", kommer höja intresset på samma sätt som en reklamkampanj eller en REA, funkar det för den globala marknaden funkar det här också. allt du behöver är två .txt-filer där du har de olika koderna och copypastar mellan dem när du byter... eller om du skulle kunna programmera så att det sköts "automatiskt", men antar att sidans mall inte tillåter det. Och om jag mins rätt så försvann de flesta gamla gratisgrupperna mer eller mindre redan första månaden efter ett det systemet togs ur bruk.
Dessutom tror jag inte att problemet ligger i grupperna i sig, gruppsystemet fungerar mycket bra nu, tror det är sidan i helhet. sidan (forum) väcker inte tillräckligt mycket intresse för att kreativitet till grupper startas, det krävs ändå väldigt mycket engagemang och tålamod, det fattar nog du som sköter hela sidan.
tänk då vanliga medlemmar, som inte ens tjänar en liten ynka krona på sitt GF, det krävs mycket energi för att ha motivationen att hålla uppe ett bra GF. Det största problemet som jag ser är dels att moderatorerna modererar för hårt, för många varnas och bannas, vilket skapar en allt för seriös känsla vilket leder till att folk inte kan slappna av och vara kreativa, och dels tror jag att medelåldern spelar in, många under 13 har inte tänket som krävs för att hålla igång ett populärt GF.
Det största problemet ligger nog i kommunikationen mellan medlemmar och administratörer, det är svårt att få fram en åsikt och ett förslag eller att argumentera när en mod väl har bestämt sig om en varning eller något annat.
Felet ligger inte i gruppsystemet, det ligger någon annanstans, vet inte exakt hur en lösning skulle se ut, men har som sagt pekat ut en del faktorer som jag tror spelar stor roll.
EDIT: skickar man PM till dig om man vill konvertera en grupp till #10?