Hoppa till innehåll

Nyheter Gällande Grupper


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Snabb och snabb med att verkställa beslut vet jag inte. Klagomålen har kommit då och då i princip sedan gratisgrupperna togs bort. Så snabbt har det inte gått och antalet grupper har ju varit lågt hela tiden. Det här är ett försök att se om gratis grupper kan öka intresset för grupper. Detta främjar ju isf både befintliga grupper samt ev nya.

 

En utvärdering av detta kan göras om 2-3 månader.

 

Dave37: Med tanke på att du redan har fått svar ett antal PM tillbaka och ställer samma fråga igen så finns det inget att svara på. Läs tidigare PM.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Admin säger:

man får inte använda avatarer med gruppnamn på-

Dave säger:

varför?

admin säger:

för att gruppikonen ska få större betydelse

Dave säger:

ok, men om jag använder gruppikonen och avatar med gruppnamn, där jag prioriterar gruppikonen först och på så sätt ökar statusen för gruppikonen, precis som du sa, är det ok då?

Admin säger:

nej

Dave säger:

varför?

Admin säger:

det står i reglerna att det är förbjudet.

 

:_

 

--------------------------------

du har all statistik du behöver för att ta beslutet om gratisgrupper, när det infördes förra gången skapades väldigt många gratisforum, som vi säker mins runt 50-100 st. mängden var inte bra, och när gratisgrupperna togs bort återstod de med kvalité, stargate och kattgruppen.

 

Om du skulle ha infört samma gratissystem så skulle vi antagligen sätt något liknande, många gruppforum som alla hade tröttnat på, och sen några bra kvalitétsmässiga när systemet tas ur bruk.

 

Men med det nuvarande så kommer ingen förändring ske, "testgrupperna" kommer inte att fungera överhuvudtaget, det kan vilket sillgröpe som helst räkna ut med en halv stortå. Ok för att någon skulle starta en gratisgrupp, men vem skulle joina den när man lika väl kan göra en själv? vem hinner få igång något intresse på 14 dar? vem vill joina ett specifik 14-dagarsforum när det finns 50-100 identiska? när ett gratisforum dör ut kommer säkerligen ägaren och de få medlemmarna som kanske var med tänka "Det var väl inte så märkvärdigt, det hände ju inget, inte värt att betala för".

 

Det enda som kommer hända är att du sänker statusen för GF:en. Du tjänar pengar på varningskort och p12:or som har hittat sin mammas telefon och sms:ar upp alla hennes pengar, samt lite på reklam och fuska-VIP. De där 20 kr (numera 10 kr) i månaden för ca 10 gruppforum är ingenting i jämförelse, det fattar ju vem som helst.

 

och jag antar att du inte kommer att byta tillbaka till det gamla systemet när 2-3 månader har gått?

 

Dessutom, man kan ju undra varför folk klagar på att Kattgruppen är ett gratisforum när de själva kunde ha skaffat ett när det fanns, och snacka inte om att sudda ut orättvisor, hela sidan bygger på orättvisor med ditt monetära system med FM etc. hela grunden bygger på skillnader och orättvisor.

 

EDIT: som en liten kuriosa eller notis kan jag poängtera att Kattgruppen utgör 2% av alla inlägg i fuska genom tiderna. (borträknat den hemliga mängd inlägg som ligger gömd i moderatorernas forum (antar jag)) .

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Off Topic: Dave37, en regelgenomgång kommer att ske till sommaren. Din feedback är med precis som du fått veta i ett av svaren via PM.

 

On Topic: Statistiken är såpass gammal så den är oanvändbar vad som gäller nu. Men visst det finns statistik även nu för de vanliga grupperna och den visar på att endast ett fåtal av de aktiva (användare som loggar in) använder sig av grupper. Förhoppningarna är att gratis grupper överlag skall öka intresset för grupper. Men visst, de flesta grupperna lär startas för att sedan efter 14 dagar försvinna.

 

Men då har iaf personen fått testa på hur det är att ha en grupp och kanske får personen en bra ide på en grupp och startar därefter en lyckad grupp. Eller så har personen åtminstone fått lära sig vad grupper är och kanske får upp intresset för andra grupper.

 

Om 2-3 månader så görs en utvärdering av gratis grupperna och beroende på resultat så bestäms gratis gruppernas framtid då.

 

Visst, de som var medlemma förr kunde ha skaffat en gratis grupp. De som blev medlemma efter att gratis grupperna försvann kunde ju dock inte göra det. Visst kan det finnas orättvisor och det gör det säkert, men nu blir det en aning rättvisare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, de som var medlemma förr kunde ha skaffat en gratis grupp. De som blev medlemma efter att gratis grupperna försvann kunde ju dock inte göra det. Visst kan det finnas orättvisor och det gör det säkert, men nu blir det en aning rättvisare.

Precis som med vuxensnack forumet. B)

 

Allt det här är bara dåligt, det går ju inte ut på någonting, låt det va dom det var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är samma typ av orättvisa som att vissa har många hjul och andra inga hjul för att de inte har varit medlemmar länge. Jag hade inte haft något emot att det gamla gratisgruppsystmet infördes, låt oss säga, 2-3 månader varje år eller liknande. DET hade garanterat ökat intresset för grupperna.

 

öhm, tack för att du för en gångs skull stannar kvar i tråden och svarar och inte bara postar och drar. :)

 

läs också min edit (lite över allt i inlägget) i mitt föregående inlägg.

 

EDIT: tycker ändå att det är en konstigt filosofi, om folk tycker det är orättvist för att Kattgruppen är en gratisgrupp så ska Kattgruppen straffas.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt så får detta utvärderas om 2-3 månader. Det är möjligt att detta kan vara något som kommer att gå i vågor, men även något som blir permanent. Detta får utvärderas senare som sagt. Hur som helst så är förhoppningarna att intresset kring grupper ökas.

 

Priserna har ju även halverats och skapar man en grupp med många medlemmar så blir knappt några problem så länge folk är aktiva även i de vanliga forumen och på så vis får ihop FM som kan ges till gruppen.

 

Att kattgruppen har 2% av inläggen låter ju skoj. Det visar ju isf att det är en lyckad grupp och genom denna förändring så borde isf kattgruppen kunna öka antalet medlemmar i ännu större utsträckning ifall nu intresset för grupper ökar. Så i så fall borde denna förändring vara något som kattgruppen vinner på.

 

Edit: Kattgruppen straffas inte. Men visst drabbar det kattgruppen och 2 andra grupper som finns kvar sedan länge. Men att sitta och koda in massa undantag för gamla grupper är inte hållbart. Och som sagt så har priserna halverats, för att ta ett räkneexempel:

 

Kattgruppen har 32 medlemmar, att förlänga med 100 dagar kostar 7250 FM, det innebär 72,5 FM per dag, eller 2,26 FM per dag och medlem. Genom att svara på ett inlägg i de vanliga forumen så får en medlem 3 FM. Skapar man en tråd så ges hela 20 FM. Och blir det ännu fler medlemmar så behöver ju varje medlem bidra med ännu mindre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit med och administrerat Kattgruppen i 1,5 år, jag vet exakt hur den ska skötas, och jag gör det tillsammans med folk som har de hela 2,25 åren, det går inte att öka medlemsantalet över 30-40 utan att kvalitén sjunker. Kattgruppen är väldigt nära det maximum på kvalitén som fuska.se's struktur stödjer.

 

Det krävs ett snitt på 70FM/dag för att hålla ett GF igång, det är rätt mycket och inte någon garanterad summa, dessutom kommer ett GF som kräver betalning aldrig att funka, det vet alla de större GF:en som funnits på fuska. Vissa av oss tror inte på den kapitalistiska strukturen du förespråkar, vi ser bara orättvisor, stress, tvång och osolidaritet i det.

 

Denna förändring påverkar endast oss negativt, och på så sätt en del av fuskas aktiva medlemmar som vill gå med/är med.

 

EDIT: Jag kan min matte. <_<

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kattgruppen har 32 medlemmar, att förlänga med 100 dagar kostar 7250 FM, det innebär 72,5 FM per dag, eller 2,26 FM per dag och medlem. Genom att svara på ett inlägg i de vanliga forumen så får en medlem 3 FM. Skapar man en tråd så ges hela 20 FM. Och blir det ännu fler medlemmar så behöver ju varje medlem bidra med ännu mindre själv.

Ja, men grejjen är den att man betalar innan de 100 dagarna, inte efteråt. Så det kan bli lite jobbigt att skrapa ihop 7250 FM på så kort tid.

Vid närmare uträkning så kanske det inte är SÅ jobbigt, drygt 10 fm per dag per medlem om man vill vara sent ute.

(27 dagar tills Kattgruppen går ut)

Redigerat av Musten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kattgruppen har 32 medlemmar, att förlänga med 100 dagar kostar 7250 FM, det innebär 72,5 FM per dag, eller 2,26 FM per dag och medlem. Genom att svara på ett inlägg i de vanliga forumen så får en medlem 3 FM. Skapar man en tråd så ges hela 20 FM. Och blir det ännu fler medlemmar så behöver ju varje medlem bidra med ännu mindre själv.

Ja, men grejjen är den att man betalar innan de 100 dagarna, inte efteråt. Så det kan bli lite jobbigt att skrapa ihop 7250 FM på så kort tid.

 

särskilt som medlemmar i Kattgruppen blir varnade så fort de postar utanför ett gruppforum.

 

Dessutom admin kan jag påminna om att det inte går att donera 2FM till ett GF, minsta summan är 50 FM.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom admin kan jag påminna om att det inte går att donera 2FM till ett GF, minsta summan är 50 FM.

Ja, det tycker jag att det borde bli en ändring på igen. Så att man kan donera hur mycket/litet som helst.

 

Men det hör inte hit, så jag säger inget mer om saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar men exemplet med Kattgruppen så kan det stämma isf att det är en negativ förändring ifall ni inte kan ha mer än 30-40 medlemmar. Men har du något förslag hur det skulle göras rättvisare då?

 

Som jag ser det så finns det 2 alternativ:

 

1) Ändra gratisgrupperna så de motsvarar kattgruppens spec, dvs införa de gamla gratisgrupperna igen ungefär. Visst det skulle kunna fungera. Men jag tror de nyare gruppforumen är bättre då risken är att det blir överfullt med skräpgrupper som ligger kvar onödigt länge.

 

2) Göra om kattgruppen och övriga två gamla gratis grupper till normala grupper som resterande 6 vanliga grupper är och införa demo-grupper på prov.

 

Intresset för grupper har varit bottenlågt och det här är ett försök att försöka att få det större. Som jag ser det så är alternativ 2 det lämpligaste. Men du kanske har något alternativ 3?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...