💬
Logga in
Fuska.se

Mona Sahlin Vs Fredrik Reinfeldt

209 svar · startad

Trådstartare #1

Hej!

I höst är det val mellan vilket parti som ska leda och vem som ska bli statsminister. De största ledarna är just nu Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt i Alliansen och Moderaterna och Mona Sahlin i de Röd-gröna och Socialdemokraterna.

Om du är myndig, vem ska du rösta på och varför?

Om du är omyndig vem hejar du på?

Eller bryr du dig inte?

Själv hejar jag på Fredrik Reinfeldt för jag tycker att han har ett bra ansvar och han har skött sig rätt bra när det gäller politiken och jag är inte så förtjust i Mona Sahlin därför att jag gillar inte hennes sätt att leda Sverige och har inte samma åsikter som henne.

Men vad tycker du?

Moderator Moderator

Mona Sahlin är nog den sämsta politikern som funnits i Sverige, i klass med Gudrun Schyman och Maud Olofsson och då är man kass. Så inte en chans att någon av rödgröna får en röst.

Som sagt är Maud med i högern + vissa åsikter är inte bra från högern heller. Tvivlar att jag röstar på dem heller.

Antagligen röstar jag inte alls eller möjligtvis röstar jag åt någon annan ;) Kanske även röstar på Piratpartiet.

Ger egentligen blanka fan i det, men skulle gärna rösta

på SD bara for the lulz. Fast jag är ju inte myndig. -.-

Av Sahlin och Reinfeldt är Fredde dock solklar vinnare.

Jag menar, titta på Mona Sahlin och säg

mig att hon inte ser rent jävla ond ut.

Finns ingen anledning till att heja på Socialdemokraterna, de var ett bättre parti på Olof Palmes tid, då de faktiskt var socialdemokrater. Min röst (När jag fyller 18) går nog på Vänsterpartiet eller Piratpartiet.

Ska vi jämföra rutten fisk mot rutten fisk?

Mona Sahlin är den överlägset sämsta personen som någonsin har satt fot i Sverige.

Så...nä

Bryr mig inte om det så hade varit Mona Sahlin Vs. Adolf Hitler, hade ändå inte lagt en röst på Mona <_<

Båda två är skit, vi får skapa revolution!

Tänker rösta på socialdemokraterna jag :)

↗ till inlägget

Finns ingen anledning till att heja på Socialdemokraterna, de var ett bättre parti på Olof Palmes tid, då de faktiskt var socialdemokrater. Min röst (När jag fyller 18) går nog på Vänsterpartiet eller Piratpartiet.

Fast nästa gång det är val är du ju 20... så det blir ju när du fyller tjugo. :P

Nä, nästa väl tänker jag rösta på Moderaterna eller Sverigedemokraterna.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Fast nästa gång det är val är du ju 20... så det blir ju när du fyller tjugo. :P

hur kan du orka att rösta på sd?
↗ till inlägget

Ska vi jämföra rutten fisk mot rutten fisk?

truth. :rolleyes:

Jag skulle aldrig kunna tänka mig rösta på högern, så det står mellan SD och VP.

VP = För mycket feministiskt bullshit.

SD = Mona Sahlin, men hellre det än att skiten hamnar hos de andra.

Dock får jag ej rösta i år, även om jag fyller 18 detta året. Detta pga att jag fyller 18 efter valet, stupid fucking bullshit tbh.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hur jag kan orka? Hur kan du orka rösta på Sossarna? Lätt svar: Vi tycker olika. Punkt slut.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Hur jag kan orka? Hur kan du orka rösta på Sossarna? Lätt svar: Vi tycker olika. Punkt slut.

+1 då.

Båda sidorna har gjort bort sig helt, alla har samma åsikter och inget parti vågar stå rakryggade deras parti är till för. Även fast jag är utlänning hade jag kanske gett en röst till Piratpartiet eller SD då det är dem ända

som vågar stå för sina åsikter och förändra problem.

↗ till inlägget

Båda sidorna har gjort bort sig helt, alla har samma åsikter och inget parti vågar stå rakryggade deras parti är till för. Även fast jag är utlänning hade jag kanske gett en röst till Piratpartiet eller SD då det är dem ända

Precis. Dock hoppas jag att de kan lösa en del problem istället för att förändra dom...
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Precis. Dock hoppas jag att de kan lösa en del problem istället för att förändra dom...

Menar att dem vill förändra hur saker och ting ska funka i samhället i deras definition på vad problem är.

Alla har olika åsikter på vad som är bra och vad som är fel och vad som är problem t.ex.

7 May 2010

Tja...när jag väl får rösta lär jag väl slänga den på antingen Sverigedemokraterna eller Piratpartiet. Det är min åsikt, så kom inte och idiotförklara er genom att tjafsa med mig.

Senast ändrad:

9 May 2010
↗ till inlägget

Båda sidorna har gjort bort sig helt, alla har samma åsikter och inget parti vågar stå rakryggade deras parti är till för.

Mycket bra poäng, +2! En av anledningarna till att jag inte kommer rösta alls, ni hörde rätt, tänker inte ens rösta blankt. Det ligger inte i partiernas intresse att förbättra samhället för människorna i det. som alltid går det endast ut på att maximera den monetära vinsten, eftersom kapital är den verkställande kraften i dagens samhälle, därför nedprioriteras människorna oftast.

Partierna vänder som vanligt kappan efter vinden, löftena betyder ingenting. Vi har sett det otaliga gånger, både i sverige och i andra länder, jag fattar inte hur folk varje gång kan tro att nu är det på riktigt, denna gången kommer de hända nått.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Båda sidorna har gjort bort sig helt, alla har samma åsikter och inget parti vågar stå rakryggade deras parti är till för.

Mycket bra poäng, +2! En av anledningarna till att jag inte kommer rösta alls, ni hörde rätt, tänker inte ens rösta blankt. Det ligger inte i partiernas intresse att förbättra samhället för människorna i det. som alltid går det endast ut på att maximera den monetära vinsten, eftersom kapital är den verkställande kraften i dagens samhälle, därför nedprioriteras människorna oftast.

Partierna vänder som vanligt kappan efter vinden, löftena betyder ingenting. Vi har sett det otaliga gånger, både i sverige och i andra länder, jag fattar inte hur folk varje gång kan tro att nu är det på riktigt, denna gången kommer de hända nått.

+5

Mycket bra poäng.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in