Hoppa till innehåll

Mona Sahlin Vs Fredrik Reinfeldt


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

I höst är det val mellan vilket parti som ska leda och vem som ska bli statsminister. De största ledarna är just nu Fredrik Reinfeldt och Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt i Alliansen och Moderaterna och Mona Sahlin i de Röd-gröna och Socialdemokraterna.

Om du är myndig, vem ska du rösta på och varför?

Om du är omyndig vem hejar du på?

Eller bryr du dig inte?

Själv hejar jag på Fredrik Reinfeldt för jag tycker att han har ett bra ansvar och han har skött sig rätt bra när det gäller politiken och jag är inte så förtjust i Mona Sahlin därför att jag gillar inte hennes sätt att leda Sverige och har inte samma åsikter som henne.

Men vad tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 209
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mona Sahlin är nog den sämsta politikern som funnits i Sverige, i klass med Gudrun Schyman och Maud Olofsson och då är man kass. Så inte en chans att någon av rödgröna får en röst.

 

Som sagt är Maud med i högern + vissa åsikter är inte bra från högern heller. Tvivlar att jag röstar på dem heller.

 

Antagligen röstar jag inte alls eller möjligtvis röstar jag åt någon annan ;) Kanske även röstar på Piratpartiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Finns ingen anledning till att heja på Socialdemokraterna, de var ett bättre parti på Olof Palmes tid, då de faktiskt var socialdemokrater. Min röst (När jag fyller 18) går nog på Vänsterpartiet eller Piratpartiet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ingen anledning till att heja på Socialdemokraterna, de var ett bättre parti på Olof Palmes tid, då de faktiskt var socialdemokrater. Min röst (När jag fyller 18) går nog på Vänsterpartiet eller Piratpartiet.

Fast nästa gång det är val är du ju 20... så det blir ju när du fyller tjugo. :P

 

Nä, nästa väl tänker jag rösta på Moderaterna eller Sverigedemokraterna.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ingen anledning till att heja på Socialdemokraterna, de var ett bättre parti på Olof Palmes tid, då de faktiskt var socialdemokrater. Min röst (När jag fyller 18) går nog på Vänsterpartiet eller Piratpartiet.

Fast nästa gång det är val är du ju 20... så det blir ju när du fyller tjugo. :P

 

Nä, nästa väl tänker jag rösta på Moderaterna eller Sverigedemokraterna.

 

hur kan du orka att rösta på sd?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska vi jämföra rutten fisk mot rutten fisk?

truth. :rolleyes:

 

Jag skulle aldrig kunna tänka mig rösta på högern, så det står mellan SD och VP.

 

VP = För mycket feministiskt bullshit.

SD = Mona Sahlin, men hellre det än att skiten hamnar hos de andra.

 

Dock får jag ej rösta i år, även om jag fyller 18 detta året. Detta pga att jag fyller 18 efter valet, stupid fucking bullshit tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...