Hoppa till innehåll

Mona Sahlin Vs Fredrik Reinfeldt


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Skandaler, lol. Fokusera på deras politik istället för att hänga upp er på skandaler... Inte för att den är mycket bättre.

Och hur mycket politik finns det i dom skandalerna? Mona är helt rubbad... Aldrig att en sån idiot ska få leda ett land som jag ska bo i. Sossarna har inget att komma med, dom bara sitter och är sura och klagar på vad andra partier gör fel, men själva har de inget att komma med.

 

Ganska magstarkt av någon som har växt upp under sossarnas ledning.

 

Han har förläst sig på skandaler gissar jag på. Folk skiter i vad partierna har för åsikter nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 209
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skandaler, lol. Fokusera på deras politik istället för att hänga upp er på skandaler... Inte för att den är mycket bättre.

Och hur mycket politik finns det i dom skandalerna? Mona är helt rubbad... Aldrig att en sån idiot ska få leda ett land som jag ska bo i. Sossarna har inget att komma med, dom bara sitter och är sura och klagar på vad andra partier gör fel, men själva har de inget att komma med.

Ganska magstarkt av någon som har växt upp under sossarnas ledning.

 

Han har förläst sig på skandaler gissar jag på. Folk skiter i vad partierna har för åsikter nuförtiden.

 

Verkar som det... Tråkigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå mig på sossarnas politik.. Mer bidrag gör dig mer benägen att jobba? Låter ologiskt. Sen att de rödgröna driver en kampanj för att hindra SD, det enda partiet som kan stå för sin politik och säga som det är att komma in i riksdagen gör mig bara förbannad, jävla fascister.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men lägg ner att hänga upp dig sånt... Alla gör vi misstag.

 

Dirtman du borde seriöst bli mer insatt. Du kan ju börja med att se på debatter på Svt som är mellan mona och reinfeldt.

 

Moderaterna har fått 4 år i sverige nu. Nästan inget av vad dom har lovat att dom skulle göra har genomförts. Sosarna för mig iaf. Dom håller nog vad dom lovar.

 

Moderaterna håller på att köra ner sverige i skiten som dom gjorde för ett X antal år sen.

Har svårt att tänka mig att dom 9 nämnda sakerna var misstag. Hon visste nog vad hon gjorde ska du se.

 

Jag gillar inte socialdemokraternas tänkande. När jag arbetar senare i livet vill jag inte dela med mig av mina pengar till folk som sitter hemma i soffan och förlitar sig på andras pengar. Och Moderaterna kanske är dåligt, men mycket bättre än socialdemokraterna.

 

Dave37: Ja, kanske det. Men dom debatterna jag har sett är det Mona som ställer helt befänga frågor och Fredrik Reinfeldt som svarar lugnt och sansat.

 

Garone: Spelar ingen roll. Jag tänker inte ha en bedragare som statsminister. Även om det är skandaler så har det ju hänt.

 

Dessutom är rubriken inte Sossarna vs Moderaterna, utan Mona Sahlin vs Fredrik Reinfeldt.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

F.ö. verkar Mona Sahlin inte förstå att massinvandringen inte bara kostar massor med pengar, utan också föder hat och rasism. Vi tar in invandrare som vi inte ställer tillräckligt hårda krav på och ger dom undermålig undervisning i svenska, och eftersom att de inte kan språket så söker de sig till områden som t.ex Rosengård där de lever nästan som i ett eget samhälle. De får inga jobb för att de inte kan tala svenska, de känner sig orättvist behandlade och de börjar att kasta sten, starta upplopp och förakta svenskar och staten. Att se missnöjda invandrare kasta sten på polisen och brandkåren ger fart åt de svenska rasisterna som börjar att protestera ännu kraftigare mot invandrare, och hatet mot Sverige växer hos immigranterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom är rubriken inte Sossarna vs Moderaterna, utan Mona Sahlin vs Fredrik Reinfeldt.

I så fall, handlar denna debatt ens om politik då?

 

Inte från början, men hur kan det undvikas? Det var bara ett svar på att någon skrev "Fokusera på partiernas politik istället för ledarna". Men ledarna och partiet hör ihop, och partiets frontman ifrågasätts oftast först av allt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

F.ö. verkar Mona Sahlin inte förstå att massinvandringen inte bara kostar massor med pengar, utan också föder hat och rasism. Vi tar in invandrare som vi inte ställer tillräckligt hårda krav på och ger dom undermålig undervisning i svenska, och eftersom att de inte kan språket så söker de sig till områden som t.ex Rosengård där de lever nästan som i ett eget samhälle. De får inga jobb för att de inte kan tala svenska, de känner sig orättvist behandlade och de börjar att kasta sten, starta upplopp och förakta svenskar och staten. Att se missnöjda invandrare kasta sten på polisen och brandkåren ger fart åt de svenska rasisterna som börjar att protestera ännu kraftigare mot invandrare, och hatet mot Sverige växer hos immigranterna.

Brist på resurser föder allt det där du nämnde, samt värderingar som inte speglar verkligheten. Det har ingenting med varesig politik eller juridik att göra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle bli skit skraj om Mona blev statsminister, verkar inte riktigt som om att hon hänger med när hon skyller en världsomfattande låg konjktur på Moderaterna, Fredrik hade lite otur under sitt mandat med låg kojuktur, dock klarade han av den mycket bra och säkert bra mycket bättre än sossarna hade gjort.

 

Och vem röstar egentligen på ett parti som vill höja nästan varenda skatt och tom införa fler skatter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle bli skit skraj om Mona blev statsminister, verkar inte riktigt som om att hon hänger med när hon skyller en världsomfattande låg konjktur på Moderaterna, Fredrik hade lite otur under sitt mandat med låg kojuktur, dock klarade han av den mycket bra och säkert bra mycket bättre än sossarna hade gjort.

 

Och vem röstar egentligen på ett parti som vill höja nästan varenda skatt och tom införa fler skatter?

Skatter går till förbättringar av skolor, sjukhus, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rött mot blått, vad är skillnaden?

 

för att dra det väldigt snabbt så tycker de generellt såhär:

 

blått:

Människor som har möjlighet att jobba ska arbeta så mycket som möjligt, folk som inte har den möjligheten har ett eget ansvar att lösa det problemet själva, de har försatt sig i den situationen själva. mer privat ägande, detta ökar konkurrenskraften och den fria marknaden där folk möjlighet att tjäna mer pengar och bli rikare, högre konkurrens leder till ökad tillväxt.

 

Rött:

Människor ska arbeta i största möjliga utsträckning för att bidra till staten, staten äger en stor del av alla viktiga industrier och genom den representativa demokratin delar alla människor i viss mån på de monetära resurser som finns, folk som tjänar bra ska motarbeta fattigdom och utanförskap genom att betala en summa till de som inte jobbar, ökad jämlikhet leder till ökad tillväxt.

 

 

Självklart är båda dessa ideologier antingen falska eller orealistiska på många punkter och fungerar inte i lägnden, om en s på kortsiktig väg.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle bli skit skraj om Mona blev statsminister, verkar inte riktigt som om att hon hänger med när hon skyller en världsomfattande låg konjktur på Moderaterna, Fredrik hade lite otur under sitt mandat med låg kojuktur, dock klarade han av den mycket bra och säkert bra mycket bättre än sossarna hade gjort.

 

Och vem röstar egentligen på ett parti som vill höja nästan varenda skatt och tom införa fler skatter?

Det är ändå vad Moderaterna hade gjort. Sossarna säger iaf att dom kommer att höja lite.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...