Hoppa till innehåll

Mona Sahlin Vs Fredrik Reinfeldt


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Det gör det till många, om sossarna vill ha höjd skatt till alla som tjänar över 40 000 så tror jag knappast att det är lönsamt och gå vidare till KTH som civilingenjör t.ex, eller studera till läkare på Karolinska sedan dra upp eget privat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 209
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det gör det till många, om sossarna vill ha höjd skatt till alla som tjänar över 40 000 så tror jag knappast att det är lönsamt och gå vidare till KTH som civilingenjör t.ex, eller studera till läkare på Karolinska sedan dra upp eget privat.

Jag tycker det är rättvist att dom som tjänar mer ska få betala mer i skatt. Läkare och så får ju på tok för mycket pengar för vad de gör.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gör det till många, om sossarna vill ha höjd skatt till alla som tjänar över 40 000 så tror jag knappast att det är lönsamt och gå vidare till KTH som civilingenjör t.ex, eller studera till läkare på Karolinska sedan dra upp eget privat.

Jag tycker det är rättvist att dom som tjänar mer ska få betala mer i skatt. Läkare och så får ju på tok för mycket pengar för vad de gör.

 

Fast då skulle ju antalet läkare sjunka kraftigt eftersom ingen skulle orka lägga ner allt som krävs för att bli läkare när de ändå tjänar lika mycket som killen som byter lakanen på sjukhusets sängar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gör det till många, om sossarna vill ha höjd skatt till alla som tjänar över 40 000 så tror jag knappast att det är lönsamt och gå vidare till KTH som civilingenjör t.ex, eller studera till läkare på Karolinska sedan dra upp eget privat.

Jag tycker det är rättvist att dom som tjänar mer ska få betala mer i skatt. Läkare och så får ju på tok för mycket pengar för vad de gör.

 

Läkare har blivit till vad dem slitit för teoretiskt, sen räddar dem liv så det är klart att dem ska ha bra betalt.

Med sådana tankar så betyder det att det inte ska löna sig till att utbilda sig och arbeta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fine, vi släpper läkarna då.

 

Varför skulle någon jobba hårt och bli chef på ett stort företag om de ändå tjänade lika mycket som sekreteraren?

 

Nej, det är antagligen inte lön nog att skriva under papper och gå på möten hela dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sveriges högsta chefer tjänar på tok för mycket. Det är inte alls rättvist att folk som tjänar mer ska ge bort mer. Folk som jobbar ska ha sina pengar. Sossarna vill höja skatten och ge högre bidrag, eller hur? Fel säger jag.

Om dom skattar mer, och sedan ger mer i bidrag kommer arbetslösheten stiga kraftigt, eftersom färre människor kommer börja jobba om dom får allt mer i bidrag. (varför jobba när man kan livnära sig på andras löner?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför jobba när man kan livnära sig på andras löner?

För att man är en idiot pga av en nedprioriterad utbildning där vi inte lär oss de övergripande mekanismerna som styr samhället och på så sätt inser att om vi bidrar till samhället så får vi också ut något från samhället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Mona Sahlin för en äcklig bidragspolitik med grunden att mer och mer pengar ska tas från de som arbetar och ges till de som inte bidrar till samhället.

 

Samtliga av hennes argument mot Fredrik är grundade på de problem som tar åratal att fixa till, d.v.s de problem som Alliansen tvingas bearbeta efter sossarnas mångåriga styre, där arbetslösheten och antalet som tvingades (...) leva på socialien bara ökade. Strax innan Alliansen tog över slog vi ju även år efter år rekord i antalet asylsökande, inom anhörighetsinvandring och annat. Dessa måste ju försörjas.

 

Nej, hon är en vidrig satmara.

 

Fredrik är rakryggad, ärlig och realistisk. Hans ekonomi grundar sig i verkligheten, medans Monas grundar sig i hennes idiotiska fantasier om att "mer bidrag = mer arbete"

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är rättvist att dom som tjänar mer ska få betala mer i skatt. Läkare och så får ju på tok för mycket pengar för vad de gör.

Du är ute och cyklar. Eftersom skatten är procentuell, så blir det automatiskt så att man betalar mer ju mer man tjänar. Och vill bara säga att jag har nyss blivit opererad i ryggraden, där dom har skurit ryggen 50 cm, skruvat fast 2 40 cm titaniumstag i ryggkotorna med 14 skruvar. I ryggraden. Detta p.g.a att min ryggrad vridit och krokat till sig under pubertets-spurten för några år sedan. Läkare ska fanimej ha bra betalt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där är du ute och cyklar, det finns två primära skatter, dels den kommunala och dels den statliga. Var och en av sverige medborgare betalar långt ifrån en jämn procentrituell skatt. Det största problemet med detta är framför allt att det bildas en klyfta där den statliga skatten tar vid. denna klyfta ser till att upprätthålla och förstärka klasskillnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där är du ute och cyklar, det finns två primära skatter, dels den kommunala och dels den statliga. Var och en av sverige medborgare betalar långt ifrån en jämn procentrituell skatt. Det största problemet med detta är framför allt att det bildas en klyfta där den statliga skatten tar vid. denna klyfta ser till att upprätthålla och förstärka klasskillnader.

Jag är sämst på debatter, jag erkänner. Hade det inte varit enklare att ha en fast procentuell skatt? Förklara gärna vad som är problemet med det...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...