Hemtelefon: Hej det är ****
Mobil: Om det är någon kompis eller någon jag känner som ringer så blir det nog "Hallå" eller "Tjena!". Annars är det väl samma som på hemtelefonen.
Hemtelefon: Hej det är ****
Mobil: Om det är någon kompis eller någon jag känner som ringer så blir det nog "Hallå" eller "Tjena!". Annars är det väl samma som på hemtelefonen.
På hemtelefonen svarar jag "hallå, det är (mitt namn)". På mobilen svarar jag "a hallå".
"Hallå" :D
Verkar som att de flesta svarar aa,eller hej det är namnet. Skjälv tycker jag att det är oförskämt att svara Hej! och vad vill du.
↗ till inläggethemtelefon: "Ja hallå det är [mitt namn]."
Mobiltelefon: oftast det samma av enkelhet, men ibland säger jag något annat beroende på vad det är för person som ringer.
Hemtelefon: Hej det är [mitt namn]
Mobilen: "Ja hallö", om det är nån jag känner, annars är det som på hemtelefonen
"allå' allå' 'emliga armén?"
"Slavcentralen AB" eller
"Hej det är [Mitt namn]"
Hem: Hej, det är *******
Mobil: Samma eller bara hej
Jag säger båda jättesnabbt.
Brukar svara med vårt telefonnummer om jag inte känner igen numret på den som ringer.
Hemtelefonen blir de oftast "Hej de är Alexander", på mobilen däremot beror de på vem som ringer, dolt nummer blir de bara ett "Hallå?", föräldrar blir de oftast bara "Tja" och vänner blir de oftast random beroende på vilket humör jag befinner mig i.
Intressant tråd -.-
jag säger bara Gustav.
Hej, det är *****.
Och Hallå.
"Vad?"
Blir alltid "Hallå", oavsett situation.
Hemtelefon: "Hej, det är [mitt namn/efternamn]."
Mobil: "Tony's pizzeria, vad vill ni beställa?"
På en tillgjord dialekt ofc...
Okänt nummer: Hello?
Orkar inte försöka med något annat, är neutralast så.
Känt nummer: Tja, hej och tjena är vanligast. Mushimushi funkar ibland också.
Hemtelefon: Hej det är Jesper
Mobil: Tja eller hej. (man behöver inte säga sitt namn i mobilen för dom vet ju vem som ska svara.)
Okänt/dolt nummer: Hallå? (mörk röst)
Kompis/familj: Hallå? (vanlig röst)
:D
Hallåe?!
Hemtelefonen: Efternamnet, eller jallå
Mobil: Hallå, hej <personens namn>, mmm..., eller Vad vill du mig och mitt liv
är ju helt beroende på vem som ringer och vilket humör jag är på
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in